DIMECRES, 01/05/2024 | 03:06 h

Estudi per millorar l´eficiència energètica del Centre Aquàtic Municipal (CAM)

12/2/2016

El novembre de 2014 es va iniciar el projecte, que també s’ha dut a terme a piscines cobertes d’altres poblacions com Barberà i Parets del Vallès.

La col•locació de sensors de consum d’electricitat, gas natural, aigua, temperatura, un software expert i una consultoria realitzada per enginyers han permès mesurar la despesa energètica i la distribució del consum de les instal•lacions del Centre Aquàtic Municipal (CAM), que compta amb uns 7.400 usuaris a la setmana.

Segons les conclusions de l’estudi, mesures com ajustar la potència elèctrica contractada, ajustar l’horari de funcionament del sistema de filtratge de l’aigua, la reducció de la temperatura de sortida de l’aigua de la caldera i l’ajust de consignes i períodes de funcionament permeten la reducció del consum energètic de les piscines cobertes.

Els valors anuals d’estalvi se situarien com a mínim sobre el 9,7% del consum d’electricitat (7.700 euros l’any aproximadament), i el 9,2% del consum de gas natural (5.200 euros l’any). L’estudi també destaca la importància del manteniment de les instal•lacions per obtenir un estalvi energètic òptim.

Les mesures d’estalvi es van aplicar a les instal•lacions del CAM els mesos de gener i març de 2015. Segons la Regidoria d’Esports, actualment s’està valorant els resultats i a mitjans del proper mes de març es podrien aplicar noves mesures correctives.

Els tècnics de la Diputació responsables de l’estudi van presentar les conclusions en una reunió celebrada el dimarts 1 de febrer a l’Ajuntament d’Abrera amb l’alcalde, Jesús Naharro, l’equip de govern i diversos tècnics de la Corporació. El regidor d’Esports, Salut i Gent Gran, Francisco Sánchez, va agrair als tècnics d’Esports i a la Diputació de Barcelona la seva col•laboració. L’alcalde, de la seva banda, va destacar el compromís de l’equip de govern en millorar l’eficiència energètica de les diferents dependències municipals.