DISSABTE, 27/04/2024 | 09:08 h

Arxiu Històric Municipal > SERVEIS - ARXIU HISTÒRIC MUNICIPAL - ARXIVEM LA CO

Arxivem la Covid-19, arxivem el moment a Abrera!

Col•labora amb nosaltres per preservar l’evidència dels efectes socials de la COVID19 cedint als arxius públics els testimonis més rellevants de la teva experiència.

Des de l’Arxiu Històric Municipal d’Abrera iniciem la campanya, impulsada per l’Associació d’Arxivers-Gestors de Documents de Catalunya, per la recollida de materials que ens permetin documentar l’experiència col·lectiva que estem vivint.

Múltiples esdeveniments ens impacten aquests dies: el confinament, la malaltia, l’angoixa, la solidaritat, la cancel·lació i el control de la nostra vida social.,etc. Tota la documentació que reculli aquestes experiències ens ajudarà a formar una memòria social de la pandèmia del coronavirus viscuda al nostre municipi.

Els arxius públics, que tenen el principal objectiu de la preservació i custòdia de la memòria col·lectiva, han de recollir les evidències d’un moment com aquest per tal que en un futur puguem disposar d’una memòria social directament construïda pel poble i no només per la documentació administrativa i els mitjans de comunicació.

Quins materials recollim

Documents analògics i digitals, relats personals (diaris de confinament, dibuixos, reflexions  escrites sobre la situació i vivències), fotografies i vídeos creats per vosaltres.

Totes aquelles creacions relacionades amb el confinament a casa, l’aspecte dels carrers, les activitats des del balcó, les situacions laborals dels serveis essencials i no essencials, les vivències en l’àmbit sanitari, les experiències solidàries, la fabricació i ús de material de protecció, etc.

Qui pot participar?

Qualsevol ciutadà i ciutadana d’Abrera que vulgui aportar la seva experiència personal.

Passos a seguir:

1. Contextualitza les teves fotos, gravacions i documents

• Pren-te el temps que necessitis, així podràs valorar quins documents són els més representatius.
  • Els dispositius des d’on fas fotos i vídeos generen de forma automàtica informació sobre l’hora, el dia i el format en què s’han creat.
  • Si volem comptar amb informació de qualitat i contrastable és necessiten altres dades de context.
  •  Vincula-hi les següents quatre dades bàsiques:
    • Autor (nom de la persona física o jurídica)
    • Ubicació (carrer, zona aproximada)
    • Títol (acció que es recull, de la forma més breu possible)
    • Quan ho tinguis ben descrit és l’hora d’adreçar-te a l’Arxiu.
  • L’enviament del material suposarà la cessió a l’arxiu dels drets d’explotació, reproducció, préstec i consulta. El/la cedent també dona el seu consentiment per al tractament de les seves dades amb la finalitat de gestionar els documents. En qualsevol moment el/la cedent podrà revocar aquest consentiment. En cas d’utilitzar el material en publicacions, reproduccions, préstecs o consultes, només es citarà el nom del/de la cedent.

2. Com i a on t’has d’adreçar?

• Podràs aportar els teus documents a l’Arxiu Històric Municipal d’Abrera:
    • Envia els teus fitxers adjunts a l’adreça arxiu@abrera.cat:
    • A l’assumpte del correu: COVID19 + nom i cognoms
  • En cas que pesin massa utilitza serveis gratuïts d’intercanvi de fitxers (Wetransfer)
  • També pots esperar-te a que es restableixi el servei presencial i portar-los a l’Arxiu Històric Municipal d’Abrera (Pl. De la Constitució 1), amb cita prèvia. El nostre horari és de dilluns a divendres de 9 h a 14h i els dimecres per la tarda de 16.30 h a 19 h. L’arxivera t’atendrà i en deixarà constància:
    • Porta les fotos o els vídeos en un pendrive o altre dispositiu que et serà retornat
    • Porta el material analògic, de suport paper com dibuixos, relats manuscrits...

A la part inferior d'aquesta pàgina trobaràs l'enllaç de l'entrevista que des de Ràdio Abrera s'ha fet a la nostra arxivera municipal, l'Alba Cánovas, a la que explica tots els destalls d'aquesta iniciativa de l'Arxiu Històric Municipal d'Abrera.

Ajuda'ns a arxivar la Covid-19 a Abrera!

Arxivem la Covid-19, arxivem el moment a Abrera!

SERVEIS > Arxiu Històric Municipal > Arxivem la Covid-19, arxivem el moment a Abrera!