Escut Ajuntament d'Abrera
Escut Ajuntament d'Abrera
DIMARTS, 19/03/2024 | 11:21 h

Arxiu Històric Municipal > SERVEIS - ARXIU HISTÒRIC MUNICIPAL - EINES

  • L'Arxiu Municipal d'Abrera passarà a formar part de la Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona
  • L'Arxiu Municipal d'Abrera passarà a formar part de la Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona

Eines de gestió documental


Quadre de classificació municipal

El quadre de classificació municipal es caracteritza per ser funcional, ja que identifica les competències i les funcions de l’Ajuntament, independentment de la seva estructura organitzativa. Mitjançant l’aplicació d’aquest instrument bàsic del sistema de gestió documental, es garanteix la interoperabilitat (a nivell alt) entre les diferents administracions municipals, facilitant-ne les cerques transversals.

 

Eliminació documental

L’eliminació de documentació pública s’ha de fer mitjançant un procediment reglat. L’eliminació de documents de l’Ajuntament consisteix en la destrucció segura, definitiva i certificada dels documents que ja no tenen valor administratiu, econòmic, legal o històric. El calendari de conservació i eliminació és l’eina de gestió documental que permet difondre les regles de conservació i estableix els terminis de retenció documental en les successives fases del cicle vital i la disposició final de la documentació.

 

Només es poden eliminar aquells documents que autoritza la Generalitat de Catalunya i s’ha de dur a terme mitjançant una tramitació administrativa per tal de complir la legalitat vigent. L’article 12 del Decret 13/2008, de 22 de gener, sobre accés, avaluació i tria de documents disposa que “tots els titulars de documents públics han de disposar d’un registre de destrucció de documents”.

  • Logo Facebook
  • Logo Twitter
  • Icona enviar

INFORMA'T

SERVEIS > Arxiu Històric Municipal > Eines de Gestió documental