DILLUNS, 20/09/2021 | 06:53 h

Igualtat, Feminismes i LGTBIQ+ > ESPAI IGUALTAT A RÀDIO ABRERA

Espai Igualtat a Ràdio Abrera

Des del Servei Igualtat, Feminismes i LGTBIQ+ encetem una col·laboració mensual amb Ràdio Abrera amb "L'Espai Igualtat". Un espai al que cada darrer diumenge del mes, a partir de les 12 del migdia parlarem de dones, feminismes, equitat i del col·lectiu LGTBI amb la Secció Violeta i la Secció LGTBIQ+.

En aquest espai ens farem ressó de campanyes i activitats de prevenció i sensibilització envers les violències masclistes i per la promoció de la igualtat d’oportunitats per a dones i homes, vetllant per la no discriminació per raó de sexe, orientació afectiva-sexual, o d’identitat i expressió de gènere. I donarem veu als i les protagonistes dels serveis, iniciatives i activitats que es puguin impulsar a Abrera en aquests àmbit.

I els podcast de tots els programes els trobareu enllaçats en aquesta pàgina web i a la programació "A la carta" de Ràdio Abrera a la que podeu accedir fent clic aquí.

Torna a escoltar L'Espai Igualtat de Ràdio Abrera!

Aquest mes de juny , a la Secció Violeta, parlem del procés d’elaboració del II Pla d’igualtat per a la Ciutadania que impulsa l'Ajuntament d'Abrera i malauradament, hem de parlar d'una concentració de rebuig de les violències masclistes que es va produir el passat 11 de juny. I a la Secció LGTBI ens centrem el dues activitats programades en el marc de la Festa Major d'Abrera 2021: l'exposició  "Construccions identitàries. Famílies trans" de Mar C. Llop que fins el proper divendres 2 de juliol es podrà visitar a la Casa de Cultura d'Abrera, i també de la proposta programada per dilluns 28 de juny Dia Internacional de l'Alliberament LGTBI: l'obra de teatre Ximpancé a càrrec de La Senyora Produccions. I finalitzem amb el manifest del Dia per l'Alliberament de l'Orgull LGTBI 2021.

A l'edició del mes de maig de a la Secció Violeta parlem del Consell Municipal de les Dones, el 4rt Pla transversal de polítiques feministes del Baix Llobregat, del cicle de xerrades "Maternem a Abrera" i de la commemmoració el 28 de maig del Dia d'acció per la salut de les dones. I a la Secció Lgtbi, parlem del Servei d'Atenció Integral al col·lectiu LGTBIQ+ del Consell Comarcal del Baix Llobregat i de dues dates assenyalades al calendari: el Dia de la Família (15 de maig) i el Dia contra l'LGTBIfòbia (17 de maig).

En aquesta edició, a la Secció Violeta, parlem de la taula rodona i l'obra de teatre "El Silenci dels Telers", del Consell Municipal de les Dones d'Abrera telemàtic del 26 d'abril, de les xerrades del Maternem a Abrera que s'engeguen al maig, i hem escoltat el relat guanyador del 3r Concurs de Relats per a Dones Ànfora 2021. I a la Secció Lgbi, parlem del Dia de la Visibilitat Lèsbica que és el 26 d'abril i del Pla Comarcal per la diversitat sexual i de gènere 2020-2024 del Baix Llobregat al que s'ha adherit Abrera.

Coincidint amb la commemoració el passat 8 de març del Dia Internacional de les Dones, al programa de L'Espai Igualtat del 28/03/21 en primer lloc a la Secció Violeta recuperem l'àudio del vídeo institucional que hem elaborat enguany per commemorar aquesta data, parlarem de diverses iniciatives organitzades durant tot el mes, i seguidament entrevistem les referents dels Serveis d'Informació i Atenció a les Dones (SIAD) i els Serveis d'Intervenció Especialitzada (SIE) del Baix Llobregat

SERVEIS > Igualtat, Feminismes i LGTBIQ+ > Espai Igualtat a Ràdio Abrera