DIMARTS, 25/01/2022 | 18:28 h

Igualtat, Feminismes i LGTBIQ+ > ESPAI IGUALTAT A RÀDIO ABRERA

Espai Igualtat a Ràdio Abrera

Des del Servei Igualtat, Feminismes i LGTBIQ+ encetem una col·laboració mensual amb Ràdio Abrera amb "L'Espai Igualtat". Un espai al que cada darrer diumenge del mes, a partir de les 12 del migdia parlarem de dones, feminismes, equitat i del col·lectiu LGTBI amb la Secció Violeta i la Secció LGTBIQ+.

En aquest espai ens farem ressó de campanyes i activitats de prevenció i sensibilització envers les violències masclistes i per la promoció de la igualtat d’oportunitats per a dones i homes, vetllant per la no discriminació per raó de sexe, orientació afectiva-sexual, o d’identitat i expressió de gènere. I donarem veu als i les protagonistes dels serveis, iniciatives i activitats que es puguin impulsar a Abrera en aquests àmbit.

I els podcast de tots els programes els trobareu enllaçats en aquesta pàgina web i a la programació "A la carta" de Ràdio Abrera a la que podeu accedir fent clic aquí.

Torna a escoltar L'Espai Igualtat de Ràdio Abrera!

En aquest programa recuperem les valoracions de totes les activitats programades amb motiu de la commemoració del 25 de novembre, Dia Internacional contra la violència envers les dones des de la Regidoria d’Igualtat, Feminismes i LGTBIQ+ de l’Ajuntament d’Abrera, conjuntament amb l’Associació d’Abrera contra la violència de gènere, ens fem ressó de la signatura del protocol assetjament sexual entorns d'oci entre l'Ajuntament d'Abrera i el Departament d'Interior de la Generalitat, i parlem de la campanya de joguines no sexistes que un any més s'ha impulsat des de l'Ajuntament d'Abrera així com de la xerrada sobre el Valor del joc dins el cicle Maternem a Abrera.

El mes de novembre ha estat marcat per totes les activitats programades amb motiu de la commemoració del 25 de novembre, Dia Internacional contra la violència envers les dones des de la Regidoria d’Igualtat, Feminismes i LGTBIQ+ de l’Ajuntament d’Abrera, conjuntament amb l’Associació d’Abrera contra la violència de gènere. Diumenge 28 de novembre, centenars de persones van implir els carrers d'Abrera en la IV Marxa d'Abrera contra les violències masclistes. Per això en aquest programa repassarem a fons moltes de les propostes i iniciatives que s'han dut enguany a Abrera.

Al mes d'octubre hem parlat del darrer Consell Municipal de les Dones d'Abrera celebrat de manera telemàtica el passat dimecres 13 d'octubre, del Pla Local d'Igualtat, del Dia de la Nena que es va commemorar el passat dilluns 11 d'octubre, del memorial en record a les víctimes de violència masclista amb el projecte "Sabates Vermelles", de la Setmana de la Lactància Materna i del conveni de col·laboració entre l'Ajuntament d'Abrera i l'Associació In Via per donar suport econòmic a famílies monomarentals en situació de vulnerabilitat. També repassem les activitats programades a Abrera amb motiu del 25 de novembre, Dia Internacional de rebuig a la violència envers les dones.

Al mes de setembre ens fem ressó de la formació que han rebut tècnics i tècniques municipals i agents de la Policia Local dins el Protocol per la prevenció de les violències sexuals en entorns d'oci, del conveni que des de l'Ajuntament signarem aquest dilluns 27 de setembre de col·laboració amb l'Associació In Via per donar suport econòmic a dones en situació de vulnerabilitat i repassarem les activitats programades per les properes setmanes.

Aquest mes de juny , a la Secció Violeta, parlem del procés d’elaboració del II Pla d’igualtat per a la Ciutadania que impulsa l'Ajuntament d'Abrera i malauradament, hem de parlar d'una concentració de rebuig de les violències masclistes que es va produir el passat 11 de juny. I a la Secció LGTBI ens centrem el dues activitats programades en el marc de la Festa Major d'Abrera 2021: l'exposició  "Construccions identitàries. Famílies trans" de Mar C. Llop que fins el proper divendres 2 de juliol es podrà visitar a la Casa de Cultura d'Abrera, i també de la proposta programada per dilluns 28 de juny Dia Internacional de l'Alliberament LGTBI: l'obra de teatre Ximpancé a càrrec de La Senyora Produccions. I finalitzem amb el manifest del Dia per l'Alliberament de l'Orgull LGTBI 2021.

A l'edició del mes de maig de a la Secció Violeta parlem del Consell Municipal de les Dones, el 4rt Pla transversal de polítiques feministes del Baix Llobregat, del cicle de xerrades "Maternem a Abrera" i de la commemmoració el 28 de maig del Dia d'acció per la salut de les dones. I a la Secció Lgtbi, parlem del Servei d'Atenció Integral al col·lectiu LGTBIQ+ del Consell Comarcal del Baix Llobregat i de dues dates assenyalades al calendari: el Dia de la Família (15 de maig) i el Dia contra l'LGTBIfòbia (17 de maig).

En aquesta edició, a la Secció Violeta, parlem de la taula rodona i l'obra de teatre "El Silenci dels Telers", del Consell Municipal de les Dones d'Abrera telemàtic del 26 d'abril, de les xerrades del Maternem a Abrera que s'engeguen al maig, i hem escoltat el relat guanyador del 3r Concurs de Relats per a Dones Ànfora 2021. I a la Secció Lgbi, parlem del Dia de la Visibilitat Lèsbica que és el 26 d'abril i del Pla Comarcal per la diversitat sexual i de gènere 2020-2024 del Baix Llobregat al que s'ha adherit Abrera.

Coincidint amb la commemoració el passat 8 de març del Dia Internacional de les Dones, al programa de L'Espai Igualtat del 28/03/21 en primer lloc a la Secció Violeta recuperem l'àudio del vídeo institucional que hem elaborat enguany per commemorar aquesta data, parlarem de diverses iniciatives organitzades durant tot el mes, i seguidament entrevistem les referents dels Serveis d'Informació i Atenció a les Dones (SIAD) i els Serveis d'Intervenció Especialitzada (SIE) del Baix Llobregat

SERVEIS > Igualtat, Feminismes i LGTBIQ+ > Espai Igualtat a Ràdio Abrera