Infància > SERVEIS - INFÀNCIA - JA ETS A ABRERA I XEC NADÓ
Regidoria d'Infància - xec nadó i Ja ets a Abrera!
Xec nadó i Ja ets a Abrera!
- Xec nadó
Amb l’objectiu de reforçar la família com estructura bàsica de les relacions afectives interpersonals i com a factor de cohesió social, des de l'Ajuntament d'Abrera donem suport a les unitats familiars del municipi amb un ajut únic i puntual de 300 euros per compensar les despeses que comporta el naixement o adopció d’un fill o filla.
L'ajut és per les famílies amb fills i filles nascuts/des i adoptats/des del dimecres 1 de desembre de 2021 fins al dimecres 30 de novembre de 2022. Per poder accedir a l’ajut és necessari trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament d’Abrera i s’han de complir amb els requisits estipulats a l’article 13 de la Llei 38/2003 de subvencions.
Un dels dos progenitors o adoptants ha d’estar empadronat/da a Abrera i almenys la mare, el pare o tutors/es ha de tenir una antiguitat mínima d’un any d'empadronament previ al naixement o adopció. Així mateix, el nen o nena ha d’estar empadronat a Abrera. En cas de separació dels progenitors, el/la sol·licitant haurà d’acreditar que té assignada la guàrdia i custòdia del fill/a objecte de l’ajut.
L'Ajuntament podrà comprovar en qualsevol moment la veracitat de les dades declarades. En cas d'incompliment per part dels perceptors/es de qualsevol de les obligacions previstes en aquestes bases, l'Ajuntament procedirà, previ tràmit d'audiència, a l'anul·lació o revocació total o parcial de l’ajut, amb l'obligació inherent de les persones beneficiàries de retornar les quantitats percebudes.La regidora d'Infància, Giulia Mirto, ha destacat que "amb el Xec Nadó acompanyem les nostres Famílies en aquest primer moment d'arribada a la Vida d'un nadó o amb l'arribada en el si de la família d'una adopció. Apostem per aquest acompanyament en el marc de totes les activitats que impulsem des de la Regidoria d'Infància. Exemples són la commemoració del Dia de la Nena, el projecte "Maternem a Abrera!, la commemoració del dia de la Família, el Casal d'Estiu municipal i la celebració de la Setmana de la Lactància Materna. Seguirem treballant per acompanyar les nostres famílies i seguir impulsant activitats de proximitat i projectes que fomentin el temps de qualitat en família”.
Com podem tramitar l’ajut?
- De manera telemàtica a través de la seu electrònica, fent clic aquí (opció recomanada). Des de l'Ajuntament seguim impulsant l'atenció telefònica i l'assessorament en la tramitació electrònica. Per facilitar la tramitació electrònica a la ciutadania, hem confeccionat un manual amb tota la informació. Consulteu el manual fent clic aquí.
- Mitjançant cita prèvia a través del registre general d’entrades de l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) de l’Ajuntament d’Abrera (plaça de la Constitució, 1) de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores (dimarts i dimecres de 16.30 h a 19.00 h). Les sol·licituds i la documentació requerida s'hauran de presentar mitjançant model d'instància normalitzat. Trobareu la sol·licitud per demanar l'ajut fent clic aquí (català) i fent clic aquí (castellà).
- Per demanar cita prèvia podeu trucar al T. 93 770 03 25 en el nostre horari habitual, de dilluns a divendres de 9 h a 14 h, i els dimarts i dimecres també de 16.30 h a 19 h, o enviar-nos un correu electrònic a l'adreça informacio@abrera.cat. L'atenció per cita prèvia a l'OAC serà els matins, de 9 h a 14 h.
Les sol·licituds es podran presentar fins al dissabte 10 de desembre de 2021 inclós. Per sol·licitar la subvenció caldrà presentar, a més, la documentació següent:
- Fotocòpia del DNI o equivalent de la persona sol·licitant.
- Còpia del llibre de família.
- En cas d’adopció la còpia de la resolució judicial de constitució d’aquesta.
- En cas de separació, document acreditatiu de tenir la guarda i custòdia del/la menor.
La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació plena de les bases reguladores de la subvenció. L'ajuntament comprovarà d'ofici l'empadronament i la situació d'estar al corrent de les obligacions tributàries municipals. A aquests efectes, s'unirà als expedients individuals prova fefaent d'aquests extrems.
Recordem que l’ajut va destinat a les famílies amb nadons nascuts entre el dimecres 1 de desembre de 2021 fins al dimecres 30 de novembre de 2022.
Per a més informació contacteu amb el Servei d’Acció Social de l’Ajuntament (carrer Major, 3), de dilluns a divendres de 9 a 14 hores del matí, i dimarts i dimecres de 16.30 h a 19 de la tarda, al telèfon de contacte 937702911 (ext.1702) i al correu electrònic infancia@abrera.cat.
- Ja ets a Abrera!
La infància i les seves famílies són la nostra prioritat. L’arribada d’un nadó sempre és un motiu d’alegria que ens omple a tots i totes de felicitat. Per aquest motiu, pròximament durem a terme l’acte de benvinguda 'Ja ets a Abrera' adreçat a totes i tots els infants nascuts a Abrera durant l'any 2020 i 2021 i les seves famílies. En aquesta activitat amb les famílies donem la benvinguda als nadons i fem entrega de l'AbreBox, una capsa de benvinguda amb moltres sorpreses en el seu interior. Us hi esperem!
Contacte
Regidora d'Infància
Giulia Mirto
T. 93 770 03 25
Tècnica d'Infància
Cristina Sarrà
c. Major, 3 - 08630 Abrera
Horari de dilluns a divendres de 9 a 14 h. Tarda de dimecres de 16 h a 19 h
Telèfon 93 770 29 11
Notícies relacionades
-
4 de desembre de 2024
La il·lusió del Nadal es viu a Abrera! Tot a punt per la 9a Encesa de Llums de Nadal
Activitats relacionades
-
Del 20 de desembre de 2023 al 7 de gener de 2024
Parc de Nadal 2023-2024: Carpa Diverespai al parc de Can Morral
-
Del 20 de desembre de 2023 al 7 de gener de 2024
Parc de Nadal 2023-2024: Nou Espai Jove a la Casa de Cultura
-
Del 20 de desembre de 2023 al 7 de gener de 2024
Parc de Nadal 2023-2024: Tobogan Gegant al parc de Can Morral