DIMARTS, 19/03/2024 | 02:59 h

Promoció Econòmica, Comerç, Turisme i Promoció de la Vila > Consum > SERVEIS - PROMOCIÓ ECONÒMICA - CONSUM - COVID-19

Recomanacions pels establiments per la prevenció i contenció del coronavirus

Són dies de molt esforç i estem al costat del comerç de proximitat del nostre municipi. Des de l'Ajuntament d'Abrera donem suport als comerços i establiments que treballen de forma professional perquè als veïns i veïnes d'Abrera no els hi falti res. Hem elaborat i distribuit les següents recomanacions:

Comerços d'alimentació.                                 Perruqueries i centres d'estètica.
Descarregueu el PDF fent clic aquí.              Descarregueu el PDF fent clic aquí.

Comerços d'alimentació                    Perruqueries i centres d'estètica

Botigues de roba i calçat.                               Botigues i comerços
Descarregueu el PDF fent clic aquí.               Descarregueu el PDF fent clic aquí.

Botigues de roba i calçat                     Botigues i comerços

Servei de terrasses de bar                             Sevei de terrasses de bar. Mesures pel personal
Descarregueu el pdf fent clic aquí                Descarregueu el PDF fent clic aquí.

Terrasses de bar. Recomanacions d'higiene                    Terrasses de bar. Mesures pels treballadors/res

També hem facilitat als establiments comercials del nostre municipi la guia Reforç de les mesures d’higiene i manipulació per al sector minorista d’alimentació i restauració comercial en situació de pandèmia del virus SARS-CoV-2. Podeu consultar i descarregar el document en PDF fent clic aquí. Podeu consultar i descarregar el document en PDF fent clic aquí

Mercat setmanal del dimarts

Amb l'inici del desconfinament de la població, el dimarts 12 de maig vam reobrir el mercat setmanal amb les parades dedicades a l'alimentació, amb aforament limitat, mesures de seguretat i garanties sanitàries per la prevenció i contenció de la COVID-19.

El dimarts 2 de juny, seguint les prescripcions del Ministeri de Sanitat, vam ampliar la capacitat del mercat setmanal del nostre municipi a un 25% del nombre de parades autoritzades, obrint el ventall de productes a la venda. Per a l'elecció de les parades, vam realitzar un concurs públic per la designació de 7 parades més, i 31 de reserva, mentre Un total de 38 parades, que reunien els requisits de participació, van participar en el concurs públic, que es va realitzar mitjançant un sorteig. Consulteu l'acta  fent clic aquí. Des del dilluns 8 de juny de 2020, es va ampliar el número d’aquestes amb parades d’altres productes.

Un dispositiu de seguretat, format per la nostra Policia Local, voluntaris i voluntàries de Protecció Civil  i les agents cíviques del nostre Ajuntament control·len els punts d'accés del mercat, que els darrers dimarts ha registrat una afluència total de més de 1.000 persones durant tot el matí. També hem instal·lat una carpa amb un punt informatiu del Servei de Comerç per aclarir qualsevol dubte.

Desinfecció de la zona del mercat

Des dels serveis de neteja de l’Ajuntament realitzem la desinfecció de tota la superfície del mercat a primera hora del matí, abans del seu muntatge, i un cop ha finalitzat, al migdia, abans d'obrir el trànsit al passeig de l'Església.

El mercat setmanal es desenvolupa amb les següents característiques, recollides al darrer Ban d'Alcaldia:

• L’entrada a la zona del mercat es trobarà limitada a un aforament màxim de 400 persones, que es controlarà per part de les autoritats.
  • La instal·lació de les parades es realitzarà d’acord amb les indicacions de les autoritats a fi de respectar les distàncies mínimes de seguretat.
  • Qualsevol persona o professional que es trobi a la zona de mercat es trobarà obligada a respectar una distància mínima de seguretat de 2 metres.
  • L’Ajuntament senyalitzarà la distància mínima de seguretat de 2 metres, tant entre els clients, com entre clients i paradistes, mitjançant tanques.
  • L’Ajuntament posarà a disposició del públic gel hidroalcohòlic o desinfectant a l’entrada de la zona de mercat.
  • El paradistes no podran disposar de productes de prova no destinats a la venda.
  • Els paradistes i els seus treballadors hauran d’estar equipats amb mascaretes, guants i solucions hidroalcohòliques i garantir l’abastiment necessari durant tota la jornada.
  • Assegurar la neteja i desinfecció continua de les zones de contacte de les parades, inclòs els dispositius de cobrament tipus TPV.
  • Afavorir el pagament mitjançant targeta o d’altres sistemes telemàtics i informar amb cartells informatius a les parades.

Consulteu totes les informacions i mesures preses per l'Ajuntament per la prevenció i contenció del coronavirus. Feu clic aquí.

Edifici del Mercat Municipal

c/Martorell, 20 1a planta

T. 93 770 01 02
de dilluns a divendres de 9 a 14 h. i dimecres de 16:30 a 19 h.

Responsable del servei

Nuria Esteban
estebanjn@abrera.cat

SERVEIS > Promoció Econòmica, Comerç, Turisme i Promoció de la Vila > Consum > Recomanacions pels establiments per la prevenció i contenció del coronavirus