DIJOUS, 28/03/2024 | 19:41 h
  • Avís per fred 29-01-23 02
  • Consells onades de fred

+ 1

• Consells de prevenció per fer front les baixes temperatures durant l'hivern

Consells de prevenció per fer front les baixes temperatures. Preneu nota!

30/1/2023

Amb l'hivern arriben les baixes temperatures i les onades de fred. Davant l'avís de baixes temperatures d'aquests dies, des de la Regidoria de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil de l’Ajuntament d’Abrera i el Servei Municipal d'Aigües fem difusió de diverses recomanacions per fer front el fred a casa i a l'exterior.

El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) manté activat un avís per temperatures mínimes extremes per a la jornada d'avui dilluns 29 de gener que afecta el nostre municipi i gairebé la totalitat del territori.

Avís per fred 29-01-23 02.jpeg

Amb les baixes temperatures...

• Tingueu cura dels familiars i veïns/es majors de 75 anys que visquin sols o estiguin en una situació de vulnerabilitat.
  • Deixeu una aixeta oberta amb un petit rajolí d’aigua corrent durant la nit, recollint aquesta aigua en banyeres i cubells per tal d’aprofitar-la.
  • Abrigueu els comptadors, sobretot si són individuals, amb papers de diari, llana de fibra de vidre o altres materials aïllants.
  • Si disposeu de reg automàtic tanqueu-lo i eviteu totes les activitats que puguin comportar mullar els carrers, com regar o fregar.
  • Tingueu preparat un transistor, piles de recanvi, llanternes, aliments calòrics, combustible de calefacció i una farmaciola.
  • Cal que disposeu d’una reserva mínima de medicaments per a la gent gran i els malalts crònics i de tipus respiratori.

Vigileu amb els aparells de calefacció

Les calderes i els aparells de combustió que s'utilitzen per a la calefacció poden convertir-se en un element de risc si no estan en bon estat o no se’n fa un bon ús. Cal evitar la mala combustió. Per aquest motiu, seguiu els consells següents:

• Si utilitzeu un escalfador o una estufa amb foc obert o qualsevol altre element de calefacció, per tal d’evitar la intoxicació i garantir l’entrada d’aire net, ventileu cada dia durant uns minuts.
  • Reviseu l'estat dels elements de calefacció, de les calderes, de les estufes, etc.
  • Si un aparell no funciona bé o fa olor estranya no el feu servir.
  • Mantingueu els nens i nenes allunyats de les estufes, dels brasers i de les xemeneies. No deixeu encenedors al seu abast.
  • No acosteu les estufes, els brasers, etc. a les cortines, als mobles i, especialment, als llits o matalassos. Mai eixugueu la roba o altres objectes a sobre, ja que podríeu provocar un incendi. No els cobriu amb cap objecte.
  • En cas d'urgència, si sou en una habitació amb una estufa de llenya, carbó o gas, un braser o una caldera i noteu símptomes de mareig, ventileu immediatament: obriu alguna porta o finestra.

Truqueu sempre al 112 si us trobeu malament o penseu que patiu una intoxicació per mala combustió o si trobeu algú inconscient en arribar al domicili.

A l'exterior

• Eviteu els canvis sobtats de temperatura.
  • En dies d’onada de fred, eviteu que surtin al carrer els nadons, la gent gran i aquells que pateixin malalties respiratòries. Si cal que surtin a l’exterior, eviteu els espais oberts exposats al fred i que estiguin gaire temps sense moure’s.
  • Vestiu-vos amb roba i calçat adequat per a temperatures baixes. Poseu-vos diverses capes, per mantenir la calor corporal durant més temps.
  • Protegiu-vos la cara i el cap. Tingueu a mà guants i bufanda. Eviteu l’entrada d’aire fred directa als pulmons.
  • No ingeriu alcohol: pot donar una falsa sensació de calor.
  • Adeqüeu al fred l’activitat professional, esportiva i de lleure a l’exterior, si feu esforços físics intensos correu el perill de patir una lesió.

Si has d'agafar el cotxe

• Fes-ho només si és imprescindible, evita desplaçar-te de nit. Consulta prèviament la informació meteorològica i l’estat del trànsit i segueix els consells del Servei Català de Trànsit.
  • Porta el dipòsit de combustible ple i cadenes, i assegura't que les saps posar.
  • Revisa els pneumàtics, el líquid anticongelant, l’estat de les bateries, els llums i els frens.
  • Porta també roba d’abric, un telèfon mòbil carregat i el carregador, aigua i aliments energètics.
  • A dins del cotxe, si tens la calefacció engegada, deixa una finestra entreoberta per renovar l’aire.
  • Conduint, ves amb compte amb les plaques de gel que poden fer relliscar el cotxe. Les plaques de gel acostumen a trobar-se a les zones més ombrívoles de les carreteres.

Des de l'Ajuntament d'Abrera us demanem que seguiu les mesures de protecció davant les baixes temperatures. Per a qualsevol emergència el telèfon al qual s'ha de trucar és el 112 i també es pot contactar amb la nostra Policia Local al 93 770 09 81

Consells onades de fred.jpeg

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma