DIVENDRES, 19/04/2024 | 20:24 h
  • Presentem el projecte 'Abrera, l’abans' en la Jornada comarcal de memòria democràtica al món local

+ 1

9/11/2022

La regidora de Patrimoni Cultural i Memòria Històrica, Arantxa Galofré, va presentar el projecte 'Abrera, l’abans', en la Jornada de Memòria Democràtica al món local, emmarcada en la Xarxa de Memòria Democràcia del Baix Llobregat, que va tenir lloc el dimecres 26 d'octubre a la seu del Consell Comarcal, a Sant Feliu de Llobregat.

L'acte va ser presidit pel conseller comarcal de Memòria Democràtica, Jordi Carbonell, i el director del Programa de Memòria Democràtica de l'Àrea de Presidència de la Diputació de Barcelona, Xavier Menéndez. La ponència central de la jornada va anar a càrrec de l'historiador, professor i escriptor, Martí Marín, qui va explicar la seva experiència i ha incidit en la metodologia per impulsar accions i polítiques públiques de Memòria Democràtica que arribin a la ciutadania.

Entrevistes a una vintena d'abrerencs i abrerenques

La regidora de Patrimoni Cultural i Memòria Històrica, Arantxa Galofré, va participar en la jornada explicant el projecte 'Abrera, l’abans', que consisteix en un seguit d’entrevistes realitzades a una vintena d'abrerencs i abrerenques, alguns d’ells nascuts a inicis dels anys 20 del segle passat, on se’ls preguntava sobre aquestes temàtiques: què es menjava, com eren els transports, sobre l’escola, els comerços, la vida al camp, l’oci, les tradicions, la religió, el tractament de la mort...

Arantxa Galofré
també va detallar que des de l'Ajuntament "donarem continuïtat al projecte 'Abrera, l’abans', per tal de completar-ho amb fases posteriors, i en el qual volem treballar la memòria de tots els abrerencs i abrerenques vinguts al municipi durant els anys 50 i 60 del segle passat".

Arantxa Galofré: 'Donarem continuïtat al projecte 'Abrera, l'abans' per tal de completar-ho. Volem treballar la memòria de tots els abrerencs i abrerenques vinguts al municipi durant els anys 50 i 60'.

Les entrevistes del projecte 'Abrera, l'abans' es van registrar en format vídeo i àudio i es troben al nostre Arxiu Municipal. Estan a disposició dels historiadors/res o estudiosos/es que vulguin saber més sobre la vida i els costums de l’Abrera d’abans.

Presentació del projecte

A més, des de la Regidoria de Patrimoni Cultural i Memòria Històrica estem duent a terme diferents projectes de divulgació per al públic en general mitjançant diferents exposicions, intervencions radiofòniques o bé projectes didàctics com la creació del còmic “Quan érem petits”.

Abrera, municipi de la Xarxa de Memòria Democràtica del Baix Llobregat

El mes de març de 2021, des de l'Ajuntament d'Abrera ens vam adherir a la Xarxa de Memòria Democràtica del Baix Llobregat i apostem per la difusió de la memòria històrica i democràtica del municipi, amb iniciatives com la conservació de la memòria oral o dels llocs de memòria com el jaciment arqueològic de les trinxeres republicanes de la Guerra Civil Espanyola. Aquesta xarxa té la voluntat de reunir i treballar amb diferents municipis de la comarca i entitats i organismes que desenvolupen projectes de memòria democràtica per tal de vetllar pel coneixement i el manteniment de la memòria històrica com a patrimoni col·lectiu que testimonia la resistència i la lluita pels drets i les llibertats democràtiques.

A Abrera preservem el nostre patrimoni!