Escut Ajuntament d'Abrera
Escut Ajuntament d'Abrera
DIVENDRES, 14/05/2021 | 19:48 h

NOTÍCIES

  • 15 de març - Dia Mundial dels Consumidors i Consumidores
  • 10 consell per evitar fraus en les compres per Internet
  • Dia Mundial de les persones consumidores 2021 - Agencia Catalana del Consum

Avui dilluns 15 de març commemorem el Dia Mundial de les persones consumidores fent difusió d'algunes recomanacions per evitar el frau en les compres a Internet

15/3/2021

Des de l'Ajuntament d'Abrera recolzem la campanya impulsada per la Diputació de Barcelona "10 consells per a una compra segura a Internet" i ens fem ressó de la sessió "La persona consumidora i la pandèmia: mites, canvis i tendències de futur en l'àmbit del consum que impulsa l'Agència Catalana de Consum.

També posem a disposició de tota la ciutania la nostra Oficina Municipal d'Informació al Consumidor d'Abrera (OMIC) un servei gratuït amb cita prèvia, que funciona tots els dimecres, i que ofereix informació i assessorament directe a consumidors/es i usuaris/àries.


 

Avui dilluns 15 de març és el Dia Mundial dels consumidors i les consumidores, i des de l'Ajuntament d'Abrera recolzem la campanya impulsada per la Diputació de Barcelona "10 consells per a una compra segura a Internet". La crisi generada a Espanya arran de la propagació de la Covid-19 ha provocat un abans i un després en les tendències de compra dels consumidors, tant a curt com a mitjà termini. Durant aquest període, en alguns sectors com en el de l'alimentació, s'ha produït un augment en les compres a través del comerç electrònic o eCommerce. I s'espera que aquesta tendència continuï incrementant-se una vegada acabi la crisi.

 

És per això que s'engega aquesta campanya amb la finalitat de facilitar a la població eines pel coneixement dels drets que els hi atorga la normativa en vigor en l’àmbit del comerç electrònic i consells per evitar els perills de determinades conductes en les seves compres en línia. Alhora, es proposa ampliar l‘abast del missatge fent referència a qualsevol modalitat de venda a distància, afegint a les botigues virtuals a internet, altres canals com ara  el correu postal, la telebotiga de la televisió, el telèfon, el correu electrònic o les xarxes socials.

 

"10 consells per a una compra segura a Internet"

  1. Procura que el teu equip o dispositiu estigui actualitzat i protegit.
  2. Utilitza una connexió segura, evita comprar connectat a xarxes wifi­ públiques.
  3. Identi­ca amb claredat el portal on estàs comprant, veri­ca l’autenticitat dels enllaços en missatges o anuncis.
  4. Informa’t sobre el comerç on compres: qui són, on tenen la seusocial i com posar-s’hi en contacte. Cerca comentaris a la xarxa.
  5. Compara preus i descon­a d’ofertes massa atractives.
  6. Valora comerços amb adhesió al sistema arbitral de consum o a segells de confi­ança.
  7. Revisa la política de privacitat, facilita només les dades personals imprescindibles.
  8. Utilitza exclusivament mitjans de pagament segurs: targetes amb límit de crèdit, virtuals o a través d’intermediaris com ara PayPal.
  9. No oblidis que si el comerç té seu a la UE, disposes d’un termini de 14 dies per retornar el producte i una garantia de dos anys: conserva els comprovants de compra.
  10. I sobretot: si tens dubtes sobre la ­fiabilitat d’una botiga en línia, és millor descartar la compra, sempre podràs trobar altres alternatives.

 

10 consell per evitar fraus en les compres per Internet.jpg

 

Sessió web sobre mites, canvis i tendències de futur en l’àmbit del consum

Des del Servei de Comerç, Consum i Mercats del nostre Ajuntament també ens fem ressó de la sessió web que organitza l'Agencia Catalana del Consum avui dilluns 15 de març amb motiu del Dia Mundial de les Persones Consumidores. Porta  per títol "La persona consumidora i la pandèmia: mites, canvis i tendències de futur en l’àmbit del consum" i tindrà lloc de 17 h a 19 h..

 

L’objectiu de l’acte, que es podrà seguir en directe des del canal de YouTube @consumcat o des del Zoom –en aquest cas caldrà indicar correu electrònic i la contrasenya rg2xDhdf–, és obrir un espai de reflexió sobre els canvis que s’han produït en els darrers anys, especialment amb la pandèmia de la COVID-19, i quines són les tendències de futur i, al mateix temps, trencar mites o falses creences al voltant del consum a partir de 4 blocs temàtics:

 

  • Consum post-pandèmia: present i futur, a càrrec del Dr. Albert Vinyals, doctor en psicologia del consumidor i docent de psicologia del consumidor i neuro-màrqueting a l’Escola Universitària de Comerç i Distribució (ESCODI) i a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
  • Consum pandèmial: com és el consum jove, a càrrec de la Sra. Gina Tost Faus, periodista especialitzada en tecnologia, professora a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i directora d'Operacions i Màrqueting per a Europa a IGG, empresa asiàtica de videojocs.
  • Alimentació: navegant entre etiquetes, a càrrec del Dr. José Miguel Mulet, catedràtic de biotecnologia a la Universitat Politècnica de València (UPV) i divulgador científic sobre temes relacionats amb l'alimentació.
  • Consum amb perspectiva de gènere, a càrrec de la Sra. Maria Àngels Cabré, escriptora i directora de l'Observatori Cultural de Gènere.

 

Dia Mundial de les persones consumidores 2021 - Agencia Catalana del Consum.jpg

 

Servei gratuït d'atenció als i les consumidors/es amb cita prèvia

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) d'Abrera ofereix informació i assessorament directe a consumidors/es i usuaris/àries. És un servei gratuït que funciona amb cita prèvia tots els dimecres d'11h a 13h de manera presencial a les dependències del Departament de Promoció Econòmica a l’edifici del Mercat Municipal d’Abrera (c/Martorell, 20 1a planta) , i de 16.30h a 18.30h de manera no presencial

 

Recordem que l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor d'Abrera és un servei totalment gratuït, que en aquests moments funciona amb cita prèvia els dimecres d’11 h a 13 h de forma presencial, i de 16.30 h a 18.30 h, de forma no presencial.

 

Per concertar cita cal trucar al T.93 770 01 02 o enviar un correu electrònic. També es pot contactar directament amb l’OMIC els dimecres de 10 h a 15 h i de 16 h a 19 h, a través del correu consum@abrera.cat o al T.93 770 01 02 a l’extensió 1615.

 

L'OMIC a L'Entrevista del Dia de Ràdio Abrera

El primer dimecres de cada mes, a L' Entrevista del Dia de Ràdio Abrera que s’emet a les 14.04h, després dels Butlletins en Xarxa,  els tècnis i les tècniques de consum de l’OMIC d'Abrera ofereixen consells i recomanacions sobre temes diversos relacionats amb l'àmbit del consum.

  

Tots els espis es podran escoltar i descarregar posteriorment a la secció “A la carta” de la web www.radioabrera.cat i de l'aplicació gratuïta de Ràdio Abrera per a dispositius mòbils  També estaran disponibles a l'apartat d'"Atenció al Consumidor" d'aquesta pàgina web (fer clic aquí).

 

A Abrera, protegim els drets en l'àmbit del consum dels nostres veïns i les nostres veïnes!

 

Us informem de tota l'actualitat municipal! Seguiu-nos!

  • Web abrera.cat
  • Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma
  • Youtube Ajuntament d'Abrera
  • Ràdio Abrera (107.9 fm i radioabrera.cat)
  • Aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.

 

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ


INFORMA'T

ACTUALITAT > Notícies