DIVENDRES, 19/04/2024 | 16:57 h
  • Finalitzem les Jornades de Mediació amb bona acollida per part de la ciutadania. Jornada participativa a l'Escola Josefina Ibáñez

+ 9

• Seguim amb les Jornades de Mediació amb bona acollida de la ciutadania! Mercat ambulant
  • Seguim amb les Jornades de Mediació amb bona acollida de la ciutadania. CineForum Casa de Cultura
  • Encetem les Jornades de Mediació a Abrera amb diferents activitats programades. Contes Emboscats
  • Encetem les Jornades de Mediació a Abrera amb diferents activitats programades. Contes emboscats
  • Encetem les Jornades de Mediació a Abrera amb diferents activitats programades. Mercat Municipal
  • A causa de la pluja ajornem el Taller de circ en família de les Jornades de la Mediació
  • Jornades de Mediació

Finalitzem les Jornades de Mediació amb bona acollida per part de la ciutadania

31/1/2020

Un any més, des del Servei de Mediació de l’Ajuntament d’Abrera organitzem les Jornades de Mediació per commemorar el Dia Europeu de la Mediació, que es commemora el 21 de gener.

A Ràdio Abrera, el dilluns 20 de gener es va dedicar l'espai de L’Entrevista del Dia, que s'emet a les 14.00 h, a parlar de les Jornades de Mediació d'Abrera i de les diferents activitats que s’han programat. Podeu escoltar l'entrevista sencera a la part inferior d'aquesta pàgina o fent clic aquí

El dimarts 21 de gener vam iniciar les activitats, gratuïtes i dirigides a tota la família. L'activitat 'La mediació surt al carrer' programada al Mercat Ambulant dels dimarts de 10 h a 13.30 h es va traslladar al Mercat Municipal a causa de la pluja i les fortes ratxes de vent. A la tarda, de 17.15 h a 18.45 h a la Sala d'Actes de la Casa de Cultura va tenir lloc la representació dels Contes Emboscats, a càrrec de Mosaics Llibres, amb una xocolata per a tothom.

També a causa de la pluja, el Taller de circ en família que s'havia de celebrar a la plaça de Pau Casals el dissabte 25 de gener de 10 a 13.30 h va quedar ajornat. Pròximament anunciarem la data de realització del taller, obert a tothom i que anirà a càrrec del col·lectiu Bidó de 9 Barris.

El divendres 24 de gener de 20 h a 21 h vam gaudir d'un Cinefòrum i pica-pica a la Sala d'Actes de la Casa de Cultura, on es va fer la projecció de la pel·lícula argentina “El hombre de al lado”. El públic assistent va poder gaudir d’aquesta pel·lícula, que tracta de la relació de dos veïns i de com aquesta relació es va desenvolupant a partir d’un fet que els afecta a tots dos. Al debat col·loqui posterior a la pel·lícula, vam tenir l'oportunitat de fer una reflexió conjunta de com creiem que ens pot afectar un conflicte similar, quines estratègies fem servir per poder gestionar-lo, i de quins aspectes cal tenir en compte a l’hora de poder a afrontar una situació semblant.

El dimarts 28 de gener, de 10 h a 13.30 h, al Mercat Ambulant, vam realitzar l'activitat 'La mediació surt al carrer'. Des del servei de Mediació Ciutadana d’Abrera, com ja hem fet anys anteriors, sortim al carrer per poder estar més a prop dels abrerencs i abrerenques compartint espai al mercat ambulant dels dimarts fent tasques de difusió del servei. Aquesta és una molt bona oportunitat per estar al costat de la gent, poder apropar-nos de primera mà i prendre el pols del carrer. També per donar a conèixer el treball que es fa des del Servei de Mediació Ciutadana tant atenent casos particulars que ens arriben a través de sol·licitud, com el treball en l'àmbit preventiu a través de campanyes de sensibilització, tallers, xerrades, etc.

És per això que aquest any hem volgut fer una “cadena dels desitjos” per seguir fomentant la bona convivència que ja tenim a Abrera on la gent que s’apropava a participar podia expressar sobre que hem de fer entre tots per millorar els nostres espais de participació i relació veïnal. Conceptes com respecte, civisme i pau van ser els que més es van repetir. Des del servei de Mediació agraïm la participació de qui es va apropar a compartir amb nosaltres en aquesta jornada.

I el divendres 31 de gener a les sis de la tarda, a l’Escola Josefina Ibáñez, va tenir lloc el primer taller participatiu per la convivència adreçat al veïnat dels pisos nous del barri de Can Morral, per tal de treballar de forma comunitària per la convivència, a càrrec del grup de dinamitzadors de l’Ajuntament d’Abrera. L'activitat va començar amb la salutació del nostre alcalde, Jesús Naharro, qui va agrair a les veïnes i veïns l'assistència a l'esdeveniment. Seguidament, els i les assistents van veure i comentar el vídeo de la jornada artística i comunitària a l'Escola Josefina Ibáñez, que es va realitzar el 18 de maig de l'any passat.

La regidora d'Acció Social, Giulia Mirto, ha destacat la bona acollida de les jornades: "Desde la Regidoria d'Acció Social, concretament des del nostre Servei de Mediació valorem molt positivament la implicació del veïnat en aquestes activitats en que pretenem fomentar els espais de participació veïnal. I agraïm especialment la seva implicació a les persones que ens van acompanyar la tarda de divendres i l'Associació Veïnal de Can Morral".

Què és la mediació?
La mediació és un mètode pacífic de gestió i resolució de conflictes en què un tercer, neutral i imparcial (el/la mediador/a), crea un espai de diàleg, confidencial, en el que ajuda i acompanya a les persones perquè elles mateixes puguin trobar solucions satisfactòries al seu conflicte.

Què és el Servei de Mediació Ciutadana?
És un servei públic i gratuït, adreçat a la ciutadania d’Abrera, on s'ajuda a prevenir, gestionar i resoldre els diferents conflictes de convivència, que sorgeixen en les relacions entre les persones, de manera pacífica, imparcial i confidencial.