Escut Ajuntament d'Abrera
Escut Ajuntament d'Abrera
DIVENDRES, 23/05/2025 | 14:27 h
El temps ara
temperatura25.2º
temperatura màxima
25.2º max.
temperatura mínima
13.7º min.

Sol·licitud per a l'obtenció o renovació de la targeta d'armes de la 4a categoria

Sol·licitud de targeta d'armes accionades per aire o altre gas comprimit (incloses les ludicoesportives com les paintball i les d'airsoft).

 

Finalitat:

Sol·licitud de tramitació de la targeta per a ús i tinença d'armes de 4a categoria:

  • Targeta tipus A, empara les armes de la categoria 4ª.1.

Carrabines i pistoles de tir semiautomàtic i de repetició, i revòlvers de doble acció, accionades per aire o gas comprimit no assimilades a escopetes (airsoft, paintball, etc.). Té un període de vigència de 5 anys.

  • Targeta tipus B, empara les armes de la categoria 4ª.2.

Carrabines i pistoles, d'ànima llisa o ratllada, i d'un sol tret, i revòlvers d'acció simple, accionades per aire o gas comprimit no assimilades a escopetes (airsoft, paintball, etc.). Té un període de vigència de 5 anys.

 

L’Ajuntament d’Abrera autoritza un màxim de 6 armes per persona, amb independència de la categoria.

 

La validesa d’aquestes targetes queda limitada al terme municipal d’Abrera i només autoritza el seu ús en espais i locals especialment autoritzats.

 

AVIS: a Abrera no existeixen instal·lacions o llocs habilitats per a l’ús d’armes.

 

Per a la realització d’activitats de caça no és suficient el permís municipal de tinença, sinó que és preceptiva l’obtenció de la llicència de caça.

 

Per a obtenir un altre tipus de llicència d'armes haurà d'acudir a la Comandància de la Guàrdia Civil, Intervenció d’armes: C/ Riera del Palau, núm. 10, 08740 Sant Andreu de la Barca, tel. 936823030.

 

Per a més informació sobre tot tipus de llicències d'armes consultar la pàgina web: www.mir.es


Qui ho pot sol·licitar?

• Qualsevol persona empadronada a Abrera.
• Ser major de 14 anys. En els supòsits en què la persona sol·licitant és major de 14 anys però menor d’edat, es requereix l’autorització de qui ostenti la pàtria potestat, tutela o curatela. En aquests casos, l'ús i el transport de l'arma queda condicionat a l'acompanyament de la persona major d'edat que l’ha autoritzat.
• No tenir antecedents penals ni causa penal en curs o pendent, o que hagi sigut sancionada administrativament en matèria d’armes, per incompliments en matèria de seguretat ciutadana o de l’Ordenança de Civisme i Convivència
• Posseir les aptituds psico-físiques adequades per a l’obtenció de la targeta d’armes.

Quan es pot sol·licitar?

En qualsevol moment.

Termini de tramitació

3 mesos.

Cost de la tramitació

El tràmit per comunicar la baixa d’una targeta d’armes no té cap cost de tramitació.

El tràmit de concessió i renovació de la llicència d’armes està subjecte al pagament d’una taxa. Per a l’any 2023, l’ordenança fiscal estableix que l’expedició de documents administratius, llicència d’armes, comporta el pagament de 62,37 euros.

(*) El pagament de la taxa s’ha de fer efectiu prèviament a la sol·licitud.

En el cas que sigui denegada la petició, la persona sol·licitant podrà demanar la devolució de la taxa pagada a l’Ajuntament d’Abrera.

On es pot fer el tràmit?

Presencialment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l’Ajuntament, en horari d’atenció al públic.

 

Horari:

Matins de dilluns a divendres, de 9.00 h a 14.00 h

Tardes de dimarts i dimecres, de 16.30 h a 19.00 h

 

(*) Durant els mesos de juliol i agost només tardes de dimecres, de 16.30 h a 19 h. Per la seva comoditat, es recomana demanar cita prèvia.

 

O de manera telemàtica a través de la seu electrònica, clicant aquí.

 


Requisits i Documentació requerida

  • Sol·licitud de la targeta d’armes
  • Formulari de sol·licitud, degudament emplenat, sent imprescindible aportar un telèfon de contacte actualitzat (preferentment mòbil), per a la localització de la persona sol·licitant.
  • DNI, passaport o permís de residència en vigor. En cas que el sol·licitant sigui menor d’edat, també el DNI, passaport o permís de residència de la persona o persones que ostentin la pàtria potestat, tutela o curatela i document acreditatiu.
  • Factura o albarà de la compra de l'arma o factura de compravenda, especificant les característiques de l'arma, especialment, marca, model, categoria, tipus, calibre i número de sèrie; o bé, declaració de no disposar de la factura de compra de l’arma; o bé, contracte de compra venda o de cessió de l’arma, si és el cas. En cas que el sol·licitant no disposi de la factura de compra, es podrà substituir per una Declaració de responsabilitat.
  • Certificat d'aptituds psicofísiques amb expedició no superior a tres mesos. En el cas que el sol·licitant sigui menor d’edat, el certificat es referirà a qui o els qui ostenti la pàtria potestat o tutela. Si la persona interessada posseeix ja el reconeixement psicofísic per l'expedició d'una altra targeta d'armes, només tindrà validesa si no ha passat un període superior a tres mesos. Queden exemptes de presentar reconeixement mèdic les persones que posseeixin llicències d'armes de foc tipus A i B, i acreditin la seva vigència.
  • Certificat d'antecedents penals, o autorització per a la seva consulta, per la unitat tramitadora de l'expedient. En el cas que el sol·licitant sigui menor d’edat, el certificat es referirà a qui o els qui ostentin la pàtria potestat o tutela.
  • Justificant de l'autoliquidació del pagament de la taxa fiscal per l’activitat de concessió de llicències d’armes.
  • Imprès tríptic de targeta d'armes model AV-5 (groc), que li serà facilitat per l'establiment venedor, o pot també adquirir-se a la Intervenció d’Armes de la Guàrdia Civil a Sant Andreu de la Barca. S'haurà de presentar el tríptic complet (les tres còpies de la citada targeta).
  • Imprès díptic de targeta d’armes model F-5 (blanc), que li serà facilitat per l’establiment venedor, o pot també adquirir-se a la Intervenció d’Armes de la Guàrdia Civil a Sant Andreu de la Barca. S'haurà de presentar el díptic complet (les dues còpies de la citada targeta).

 

(*) Els originals de les matrius de les targetes d’armes (AV-5) i del díptic de targeta d’armes (F-5), s’hauran d’entregar en el moment d’anar a recollir presencialment la notificació de la resolució. L’entrega es farà a les dependències de la Policia Local.

 

 

  • Sol·licitud de renovació de la targeta d’armes
  • Formulari de sol·licitud, degudament emplenat, sent imprescindible aportar un telèfon de contacte actualitzat (preferentment mòbil), per a la localització de la persona sol·licitant.
  • Fotocòpia del DNI, passaport o permís de residència en vigor. En cas que el sol·licitant sigui menor d’edat, també el DNI, passaport o permís de residència de la persona o persones que ostentin la pàtria potestat, tutela o curatela i document acreditatiu.
  • Certificat d'aptituds psicofísiques amb expedició no superior a tres mesos. En el cas que el sol·licitant sigui menor d’edat, el certificat es referirà a qui o els qui ostenti la pàtria potestat o tutela. Si la persona interessada posseeix ja el reconeixement psicofísic per l'expedició d'una altra targeta d'armes, només tindrà validesa si no ha passat un període superior a tres mesos. Queden exemptes de presentar reconeixement mèdic les persones que posseeixin llicències d'armes de foc tipus A i B, i acreditin la seva vigència.
  • Certificat d'antecedents penals, o autorització per a la seva consulta, per la unitat tramitadora de l'expedient. En el cas que el sol·licitant sigui menor d’edat, el certificat es referirà a qui o els qui ostentin la pàtria potestat o tutela.
  • Justificant de l'autoliquidació del pagament de la taxa fiscal per l’activitat de concessió de llicències d’armes.
  • Targeta municipal d’armes de la 4a categoria que es vol renovar.
  • Imprès tríptic de targeta d'armes model AV-5 (groc), que li serà facilitat per l'establiment venedor, o pot també adquirir-se a la Intervenció d’Armes de la Guàrdia Civil a Sant Andreu de la Barca. S'haurà de presentar el tríptic complet (les tres còpies de la citada targeta).
  • Imprès díptic de targeta d’armes model F-5 (blanc), que li serà facilitat per l’establiment venedor, o pot també adquirir-se a la Intervenció d’Armes de la Guàrdia Civil a Sant Andreu de la Barca. S'haurà de presentar el díptic complet (les dues còpies de la citada targeta).

 

(*) Els originals de les matrius de les targetes d’armes (AV-5) i del díptic de targeta d’armes (F-5), s’hauran d’entregar en el moment d’anar a recollir presencialment la notificació de la resolució, quan aquesta sigui favorable. L’entrega es farà a les dependències de la Policia Local.

 

 

  • Baixa per transmissió entre particulars (venda, donació, etc.)
  • Fotocòpia del DNI, passaport o permís de residència de la persona titular de la targeta.
  • Targeta d’armes de la 4a categoria.
  • Document que acredita la transmissió de la propietat de l’arma o contracte de compravenda a on han de figurar les filiacions de les persones intervinents, les dades relatives a l’arma i la fotocòpia del DNI, passaport o permís de residència de la persona que adquireix la propietat de l’arma.

 

 

  • Baixa per destrucció
  • Fotocòpia del DNI, passaport o permís de residència de la persona titular de la targeta.
  • Targeta d’armes de la 4a categoria.
  • El justificant de la destrucció de l’arma o armes per part de la Intervenció d’Armes de la Guàrdia Civil.

 

 

Preguntes freqüents:

 

  1. Quantes armes de 4a categoria poden registrar-se a nom d'una mateixa persona?

Com a màxim sis armes. No obstant això, l'autoritat municipal podrà limitar o reduir, tant el nombre d'armes que es poden posseir, com el temps de validesa de les targetes, tenint en compte les circumstàncies locals i personals que concorrin.

 

  1. Quin període de validesa té la Targeta d'Armes de 4a categoria?

Totes tenen una validesa de cinc anys, independentment de la categoria o subcategoria en la qual estiguin expedides.

La necessitat de determinar la vigència de 5 anys en les autoritzacions atorgades ve determinada pels possibles canvis personals en els requisits que poden donar lloc a la seva autorització, com són la conducta i antecedents de la persona sol·licitant, sempre degudament justificades.

 

  1. On es poden emportar aquest tipus d'armes?

Solament es poden emportar armes reglamentades per les vies i llocs públics urbans, desmuntades o dins de les seves caixes o fundes, durant el trajecte des dels llocs en què habitualment estan guardades o dipositades i fins als llocs on es realitzin les activitats d'utilització degudament autoritzades.

La validesa de les targetes emeses per l’Ajuntament d’Abrera queden limitades al seu terme municipal. 

 

  1. És vàlida una factura en la qual no figuri el número de sèrie de l'arma?

No, en cas que no figuri el número de sèrie en la factura.  La persona interessada haurà de dirigir-se a l'establiment venedor perquè li estenguin una nova factura on consti el número que li correspon a l’arma.

 

  1. Què ocorre si les dades de la persona compradora que figuren en la factura no es corresponen amb els de la persona que sol·licita la Targeta, per haver estat comprada de segona mà o regalada?

En cas de transferència entre particulars haurà d'aportar-se còpia de la factura i contracte de compravenda o cessió de la persona que consta a la factura de la persona  sol·licitant de la Targeta, acompanyat de còpia del document d'identitat de tots dos.

 

  1. Què fer en el cas de pèrdua o sostracció de la targeta o l’arma?

Haurà de denunciar el fet i comunicar-ho a l'Ajuntament com més aviat millor.

 

  1. Què succeeix si l’arma que tinc no té cap numeració?

En el cas que la sol·licitud sigui per a una arma que no tingui el número de sèrie d'acord amb la normativa vigent, la persona interessada, haurà de portar l'arma a una armeria autoritzada, a fi d'encunyar-hi un número de sèrie autoritzat. L'armeria expedirà un document justificatiu, que s'haurà d'adjuntar amb aquesta sol·licitud, on constarà la marca, model, calibre, número de sèrie encunyat i si és de la categoria 4.1 o 4.2.

 

 

 

FORMULARIS ASSOCIATS

  • Sol·licitud per a l’obtenció o renovació de la targeta d’armes de la 4a categoria.
  • Declaració de no disposar de factura de l’arma.
  • Autoliquidació de la taxa fiscal per a l’obtenció o renovació de la targeta d’armes de la 4a categoria.

 

 

QUÈ PASSA DESPRÈS

Un cop tramitada la targeta d'armes us avisaran telefònicament i/o mitjançant correu electrònic facilitat a la instància/sol·licitud, perquè aneu a dependències policials amb les armes. Un cop revisades, us avisaran per recollir la targeta d’armes de la 4a categoria.


Unitat tramitadora

Servei de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil. Policia Local.

Efectes del silenci administratiu

Finalitzat el termini de resolució, l’efecte del silenci administratiu és negatiu.

Normativa aplicable

  • Llei 39/2015, de data 1 d’octubre, del procediment administratiu comú i de les administracions públiques.
  • Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local.
  • DECRET LEGISLATIU 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Reial Decret 137/1993, de 29 de gener, pel qual s’aprova el Reglament d’Armes.
  • Ordre INT/4326/2004, de 17 de desembre, per la què s'aproven el models de llicències, autoritzacions, targetes i guies de pertinença d'armes.
  • Ordre INT/2860/2012, de 27 de desembre, per la qual es determina el règim aplicable a certes armes utilitzables a les activitats lúdic-esportives d'airsoft i paintball. (BOE núm. 5, de 5 de gener de 2013).
  • Taxa per expedició de documents administratius de l’Ajuntament d’Abrera.

 

  

Nota: Aquesta normativa es publica exclusivament amb caràcter informatiu, i la legislació que prevaldrà serà la publicada en els Diaris Oficials corresponents.

 

 

 



  • Logo Facebook
  • Logo Twitter
  • Icona enviar

INFORMA'T