
Casal Municipal d'Estiu i Escola Esportiva Municipal d'Estiu
Inscripcions pel Casal d'EstiuInscripcions per l'Escola Esportiva d'Estiu
Sol·licitud Servei d'Atenció al Consumidor - OMIC
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) és un servei municipal d’atenció directe i gratuïta per ajudar els consumidors i usuaris a defensar els seus drets. Les seves actuacions es concreten en:
Informar i orientar els consumidors sobre l'exercici dels seus drets
Rebre denúncies i reclamacions dels consumidors Educació i formació en matèria de consum
Són persones consumidores aquelles que actuen en el marc de les relacions de consum, en un àmbit aliè a una activitat empresarial o professional.
Qui ho pot sol·licitar?
Persones físiques o jurídiques d’Abrera que hagin adquirit bens o serveis proporcionats per comerços o professionals d’Abrera i d’altres poblacions dins del territori estatal o europeu. Per contractació feta en establiment obert al públic, o bé contractació telefònica, al domicili o virtual (via Internet).
Persones consumidores d’altres poblacions que hagin adquirit bens o serveis proporcionats per comerços o professionals d’Abrera.
Quan es pot sol·licitar?
- Abans d’ d'adquirir un bé (electrodomèstic, contractació d’un servei...).
- Després de qualsevol situació en què hagi tingut problemes amb els seus drets com a consumidor/usuari.
Termini de tramitació
Es dóna tràmit a l’empresa titular del servei o producte que podrà donar resposta en un termini de trenta dies d’acord amb el Codi de Consum. Transcorregut el termini o rebuda la resposta es trasllada la informació al reclamant si és satisfactòria i finalitza el tràmit.
Si la resposta no és satisfactòria però no hi ha incompliment normatiu es notificarà al consumidor l’arxiu del procediment.
Cas que no sigui satisfactòria i hi hagi incompliment normatiu es pot iniciar un expedient sancionador si és competència municipal, o trasllat a l’administració competent d’acord amb la matèria i el territori. Aquest tràmit és independent del tràmit iniciat per la persona reclamant, encara que determinades infraccions poden produir efectes per a la persona consumidora com a interessat.
Cost de la tramitació
Aquest tràmit és gratuït
On es pot fer el tràmit?
L’OMIC realitza la seva atenció al públic els dimecres de 11:00 hores a 13:00 hores a l’edifici de Promoció Econòmica (Cr. Martorell, 20, 1a planta).
Caldrà haver concertat cita prèvia de forma presencial al mateix departament, o telefònicament trucant al 93 770 01 02.
També es pot iniciar la tramitació on-line clicant aquí
Requisits i Documentació requerida
- Document identificatiu, adreça i telèfon de contacte
- Full de reclamació, denúncia o queixa, identificant clarament l’establiment
- Document justificatiu de la relació comercial (pressupost, tiquet, factura)
- Acreditació de representació legal, si escau
- Acreditació que és consumidor final (per exemple, factura a nom seu)
- Altra documentació de la relació comercial, si escau
- Les dades de les reclamacions/queixes/denúncies seran les del titular del contracte o qui hagi realitzat la compra o pagat pel servei
A tenir en compte
Supòsits en els que l’OMIC no pot intervenir
- En relacions privades entre particulars.
- En qüestions iniciades per la via judicial en les que hi hagi sentència judicial.
- Quan la reclamació és contra una Administració Pública (multes, taxes...).
- Conflictes entre empreses.
En cas de no estar conforme amb un producte o servei, quins passos cal seguir?
- Reclamar a l’establiment per qualsevol d’aquestes vies:
- Demanant el full de reclamació/denúncia a l’establiment. En aquest hi ha de constar el segell de l’empresa i la data.
- Telefònicament si es tracta d'operadores de telefonia i demanar el número d'incidència.
- Carta certificada amb acusament de rebut.
- Altres: fax, mail...
L'OMIC no podrà tramitar cap reclamació sense el justificant de que el consumidor ha intentat reclamar a l’empresa prèviament. Si en el termini d´un mes no han contestat, o si la resposta és negativa, es pot procedir a presentar la reclamació davant l’OMIC.
Òrgan responsable de la resolució
Promoció econòmica
Normativa aplicable
Llei 22/2010, de 20 de juliol, del Codi de consum de Catalunya
Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques
Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic