És un dret de la persona interessada consistent a marcar les seves dades de caràcter personal conservades, amb la finalitat de limitar-ne el tractament en el futur. No s’ha de confondre amb el bloqueig de dades de l’LOPD.

Casal Municipal d'Estiu i Escola Esportiva Municipal d'Estiu
Inscripcions pel Casal d'EstiuInscripcions per l'Escola Esportiva d'Estiu
Protecció de dades. Exercici de drets
Aquest tràmit permet exercir els drets d'accés, rectificació, limitació, supressió i oposició de les vostres dades personals que consten en els fitxers de dades de l’Ajuntament d’Abrera.
Dret d’accés
És el dret d’obtenir informació sobre les vostres dades personals: quines són, amb quina finalitat es tracten i quins usos concrets tenen, com s’han aconseguit i les possibles cessions que s’hagin realitzat o es pretenguin realitzar.
Dret de rectificació
És el dret a obtenir la rectificació total o parcial de les dades personals inexactes o incompletes.
Dret de limitació
Dret de supressió
És el dret a sol·licitar la supressió total o parcial de dades personals que resultin inadequades o excessives, sense perjudici del deure de bloqueig que estableix la LOPD.
Dret d’oposició
És el dret a sol·licitar que no es porti a terme el tractament de les dades personals o que deixin de tractar-se en els següents supòsits:
- Quan no sigui necessari el consentiment per al tractament perquè hi concorri un motiu legítim i fundat, referit a la seva situació personal concreta, que ho justifiqui, i sempre que una llei no disposi el contrari.
- Quan es tracti de fitxers que tinguin per finalitat la realització d’activitats de publicitat i prospecció comercial
- Quan el tractament tingui per finalitat l’adopció d’una decisió que faci referència a la persona afectada i es basi únicament en un tractament automatitzat de les seves dades.
Qui ho pot sol·licitar?
El titular de les dades, personalment o per mitjà d’un representant, sempre que s’acrediti degudament la representació conferida. En el cas de menors de 14 anys i incapacitats, la sol·licitud l’hauran de formular els pares o tutors. També en el cas dels menors d’edat més grans de 14 anys, sempre que la llei exigeixi l’assistència dels pares o tutors.
Quan es pot sol·licitar?
No n’hi ha. Es pot sol·licitar en qualsevol momento de l'any.
Excepcions:
- Si hi ha una prohibició legal
- Si hi ha perill per a la defensa de l’Estat
- Per qüestions de seguretat pública
- Per protegir els drets i llibertats de tercers.
- Per necessitats d’una investigació policial
- Per assegurar el compliment de les obligacions tributàries.
- Si la hisenda pública està inspeccionant la persona afectada
- Si hi ha terminis legals de conservació de les dades
- Si hi ha relació contractual entre el titular de les dades i el responsable del tractament
Termini de tramitació
El termini màxim per contestar és d’un mes.
Cost de la tramitació
Aquest tràmit és gratuït.
On es pot fer el tràmit?
Presencialment, a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l’Ajuntament, en horari d’atenció al públic.
Horari:
Matins de dilluns a divendres, de 9.00 h a 14.00 h
Tardes de dimarts i dimecres, de 16.30 h a 19.00 h
*Durant els mesos de juliol i agost només tardes de dimecres, de 16.30 h a 19 h
Tel.: 93 770 03 25
També es pot iniciar la tramitació on-line clicant aquí
Requisits i Documentació requerida
- Sol·licitud per fer la tramitació
- NIF, NIE o passaport del titular de les dades (original)
En el cas del representant: NIF, NIE o passaport (original), còpia del document d’identitat del titular de les dades i document que acrediti la representació legal o voluntària.
Unitat tramitadora
Oficina d'Atenció Ciutadana
Recursos
Si, transcorregut el termini, no hi ha resposta a la sol·licitud, o es denega totalment o parcialment l’exercici del dret, podeu interposar la reclamació que preveu l'article 18 de la LOPD sobre l'exercici del dret de tutela davant l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades.
Normativa aplicable
Llei 32/2010, d’1 d’octubre, de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades
Llei 39/2015 , d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques
Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim Jurídic del sector públic