Escut Ajuntament d'Abrera
Escut Ajuntament d'Abrera
DISSABTE, 26/04/2025 | 21:10 h

Protecció de dades. Exercici de drets

Aquest tràmit permet exercir els drets d'accés, rectificació, limitació, supressió i oposició de les vostres dades personals que consten en els fitxers de dades de l’Ajuntament d’Abrera.

 

Dret d’accés

És el dret d’obtenir informació sobre les vostres dades personals: quines són, amb quina finalitat es tracten i quins usos concrets tenen, com s’han aconseguit i les possibles cessions que s’hagin realitzat o es pretenguin realitzar.

 

Dret de rectificació

És el dret a obtenir la rectificació total o parcial de les dades personals inexactes o incompletes.

 

Dret de limitació

És un dret de la persona interessada consistent a marcar les seves dades de caràcter personal conservades, amb la finalitat de limitar-ne el tractament en el futur. No s’ha de confondre amb el bloqueig de dades de l’LOPD. 

 

Dret de supressió

És el dret a sol·licitar la supressió total o parcial de dades personals que resultin inadequades o excessives, sense perjudici del deure de bloqueig que estableix la LOPD.

 

Dret d’oposició

És el dret a sol·licitar que no es porti a terme el tractament de les dades personals o que deixin de tractar-se en els següents supòsits:

  • Quan no sigui necessari el consentiment per al tractament perquè hi concorri un motiu legítim i fundat, referit a la seva situació personal concreta, que ho justifiqui, i sempre que una llei no disposi el contrari.
  • Quan es tracti de fitxers que tinguin per finalitat la realització d’activitats de publicitat i prospecció comercial
  • Quan el tractament tingui per finalitat l’adopció d’una decisió que faci referència a la persona afectada i es basi únicament en un tractament automatitzat de les seves dades.

Qui ho pot sol·licitar?

El titular de les dades, personalment o per mitjà d’un representant, sempre que s’acrediti degudament la representació conferida. En el cas de menors de 14 anys i incapacitats, la sol·licitud l’hauran de formular els pares o tutors. També en el cas dels menors d’edat més grans de 14 anys, sempre que la llei exigeixi l’assistència dels pares o tutors.

Quan es pot sol·licitar?

No n’hi ha. Es pot sol·licitar en qualsevol momento de l'any.

Excepcions:

- Si hi ha una prohibició legal
- Si hi ha perill per a la defensa de l’Estat
- Per qüestions de seguretat pública
- Per protegir els drets i llibertats de tercers.
- Per necessitats d’una investigació policial
- Per assegurar el compliment de les obligacions tributàries.
- Si la hisenda pública està inspeccionant la persona afectada
- Si hi ha terminis legals de conservació de les dades
- Si hi ha relació contractual entre el titular de les dades i el responsable del tractament

Termini de tramitació

El termini màxim per contestar és d’un mes.

Cost de la tramitació

Aquest tràmit és gratuït.

On es pot fer el tràmit?

Presencialment, a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l’Ajuntament, en horari d’atenció al públic.

Horari:

Matins de dilluns a divendres, de 9.00 h a 14.00 h

Tardes de dimarts i dimecres, de 16.30 h a 19.00 h

*Durant els mesos de juliol i agost només tardes de dimecres, de 16.30 h a 19 h

Tel.: 93 770 03 25 

També es pot iniciar la tramitació on-line clicant aquí


Requisits i Documentació requerida

  •  Sol·licitud per fer la tramitació
  •  NIF, NIE o passaport del titular de les dades (original)

En el cas del representant: NIF, NIE o passaport (original), còpia del document d’identitat del titular de les dades i document que acrediti la representació legal o voluntària.


Unitat tramitadora

Oficina d'Atenció Ciutadana

Recursos

Si, transcorregut el termini, no hi ha resposta a la sol·licitud, o es denega totalment o parcialment l’exercici del dret, podeu interposar la reclamació que preveu l'article 18 de la LOPD sobre l'exercici del dret de tutela davant l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades.


Normativa aplicable

Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

Reglament UE 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d’abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques, el tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades i amb el que es deroga la Directiva 95/46/CE (reglament general de protecció de dades)

Llei 32/2010, d’1 d’octubre, de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades

Llei 39/2015 , d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques

Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim Jurídic del sector públic

 



  • Logo Facebook
  • Logo Twitter
  • Icona enviar

INFORMA'T