DISSABTE, 27/07/2024 | 07:21 h
  • ELECCIONS PARLAMENT DE CATALUNYA 2024: Comencem el programa especial Eleccions Generals a Ràdio Abrera, emissora municipal
  • ELECCIONS PARLAMENT DE CATALUNYA 2024 - PARTICIPACIÓ 18H
  • ELECCIONS GENERALS 2024 - PARTICIPACIÓ 18H - COMPARATIVA 2021

+ 4

• Eleccions al Parlament de Catalunya del 12 de maig de 2024 a Abrera
  • ELECCIONS GENERALS 2023 - PARTICIPACIÓ 18H - PER MESES
  • ELECCIONS GENERALS 2023 - PARTICIPACIÓ 13H - COMPARATIVA 2021
  • ELECCIONS PARLAMENT DE CATALUNYA 2024 ABRERA

ELECCIONS PARLAMENT DE CATALUNYA 2024: Comencem el programa especial a Ràdio Abrera, emissora municipal

12/5/2024

Des de les 20.30 h a Ràdio Abrera us oferim avanços informatius de seguiment de l'escrutini de les Eleccions al Parlament de Catalunya d'aquest diumenge 12 de maig de 2024, i us oferirem la valoració de les agrupacions locals dels grups municipals a l'Ajuntament d'Abrera.

A Ràdio Abrera fem el seguiment de l'escrutini, amb connexions puntuals en directe des dels estudis de Ràdio Abrera (c. de Casamada,14), i amb els butlletins horaris de la Xarxa Audiovisual Local i el seu programa Especial Eleccions Generals a partir de les 22.30 h. Un cop coneguts els resultats provisionals, amb el 100% dels vots escrutats a Abrera, hem convidat les agrupacions locals dels grups municipals amb representació a l'Ajuntament d'Abrera, per fer-ne la valoració dels resultats de les eleccions al Parlament de Catalunya 2024 a Abrera, Catalunya i el conjunt de l'Estat.

Demà, dilluns 13 de maig, a partir de les 14.04 h, emetrem una edició especial de "L'Entrevista del Dia" dels Serveis Informatius de Ràdio Abrera amb el recull de totes les valoracions.

També podeu consultar totes les dades actualitzades a la secció especial 12 M- Eleccions al Parlament de Catalunya o a l'enllaç que trobareu a la part inferior d'aquesta pàgina.

Els col·legis electorals s'han constituït a les 8.00 h amb normalitat, amb un president i dos vocals per cada mesa electoral, i a les 9.00 h s'ha iniciat la votació. Es podrà votar de forma ininterrompuda fins les 20.00 h, hora en que tancaran i començarà l'escrutini.

Un total de 9.700 abrerencs i abrerenques han estat cridats a les urnes aquest diumenge 12 de maig de 2024 per participar a les Eleccions al Parlament de Catalunya. Les votacions es poden fer en un total de 16 meses electorals repartides en 6 col·legis arreu del terme municipal d'Abrera, les mateixes que als darrers comicis celebrats, les Eleccions Generals del 23 de juliol passat.

Les 16 meses electorals s'han distribuït de la següent forma:

• 6 meses a l’IES Voltrera
  • 5 meses a l'Escola Francesc Platón i Sartí,
  • 2 meses al Casal Social de Can Vilalba
  • 1 mesa al Casal Social del Rebato
  • 1 mesa al Casal Social de Santa Maria de Vilalba
  • 1 mesa al mòdul electoral del carrer Aneto de Ca n’Amat

Eleccions al Parlament de Catalunya del 12 de maig de 2024 a Abrera

En el primer avanç de participació, el de les 13.00 h, havien votat 2.582 abrerencs i abrerenques, un 26,61% del total dels 9.700 que hi ha al cens electoral. Això suposa un increment de gairebé 1,7 punts respecte a la participació a la mateixa hora a les anterior eleccions al Parlament celebrades al febrer de 2021. Llavors, a les 13h, la participació registrada va ser del 24,93% de l'electorat censat.

A les 18.00 h havien votat a les Eleccions al Parlament de Catalunya 4.343 abrerencs i abrerenques, un 44,77% del total dels 9.700 que hi ha al cens electoral. Això suposa un decens d'1,26 punts punts respecte a la participació a la mateixa hora a les anterior eleccions al Parlament celebrades al febrer de 2021. Llavors, a les 18h, la participació registrada va ser del 46,03% de l'electorat censat.

A continuació podeu consultar el detall de la participació a les diferentes meses electorals a Abrera.

La participació registrada a les 18.00 h a Abrera ha estat del 44,77 % i hi havien votat 4.343 abrerencs i abrerenques dels 9.700 del cens electoral. Consulteu el detall de les dades per meses electorals al següent quadre:

ELECCIONS GENERALS 2023 - PARTICIPACIÓ 18H - PER MESES.jpg

Al conjunt de Catalunya, la participació a les 18.00 h ha estat del 45,79%, xifra gairebé igual respecte als comicis de 2021. En total, a les 18.00 h havien votat 2.500.063 catalans i catalanes, del total de 5.460.337 que contempla el cens electoral.

entrevista radio

Eleccions al Parlament de Catalunya

Aquest diumenge 12 de maig tenen lloc les 15es Eleccions al Parlament de Catalunya a les que s'escullen els 135 diputats i diputades que el constitueixen. El Parlament és la institució que representa el poble de Catalunya. Exerceix la potestat legislativa, aprova els pressupostos de la Generalitat i controla i impulsa l'acció política i de govern. Exerceix també la resta de competències que li són atribuïdes per l'ordenament jurídic i, en especial, per l’Estatut d'Autonomia de Catalunya.

Els 135 diputats o diputades s’escullen entre les quatre circumscripcions electorals segons la distribució següent: Barcelona (85), Tarragona (18), Girona (17) i Lleida (15). Les candidatures es presenten en llistes tancades i bloquejades.  El repartiment d’escons es fa segons la fórmula d’Hondt.

Un cop escollit el president o presidenta de la Generalitat de Catalunya, i dins dels 20 dies següents a la data de les eleccions es constitueix el Parlament amb els diputats i diputades escollits. Constituït el Parlament, el president o presidenta de la Generalitat és elegit pel Parlament d’entre els seus membres.

ELECCIONS PARLAMENT DE CATALUNYA 2024 ABRERA

• Instagram @abrerainfo i X @abrerainforma