DISSABTE, 27/07/2024 | 12:01 h
  • A Abrera impulsem les iniciatives educatives intergeneracionals amb el Projecte Lligams, entre l'Escola Bressol Municipal Món Petit i el Casal de la Gent Gran

+ 2

28/11/2023

L'Escola Bressol Municipal Món Petit ha acollit aquest matí una trobada del projecte intergeneracional Lligams, una iniciativa educativa de la col·laboració entre l'escola bressol municipal i el Casal de la Gent Gran d'Abrera. El projecte Lligams dona continuïtat a la visita que es feia en els darrers anys per part de l’Escola Bressol Municipal Món Petit al Casal de la Gent Gran, però recentment s'ha volgut donar un pas més dotant-ho amb més transfons educatiu amb el fet de donar continuïtat a aquestes trobades durant més mesos i als dos espais, per generar vincles i espais de trobada entre infants i gent gran.

Lligams, un projecte educatiu intergeneracional

El projecte Lligams, va néixer fa un anys, amb la col·laboració de l'Escola Bressol Municipal Món Petit i el Casal de la Gent Gran d'Abrera. En aquell moment es feia alguna visita esporàdica, però recentment s'ha volgut donar un pas més i donar continuïtat a aquestes trobades per generar vincles i espais de trobada entre infants i gent gran.

La iniciaitiva consisteix en una sèrie de visites que realitzen algunes persones grans del municipi a l'Escola Bressol Municipal Món Petit i fan l'acompanyament dels i de les infants en el seu dia a dia. A finals de curs, els i les escolars de l'escola bressol, visiten el Casal de la Gent Gran, i comparteixen diferents activitats com a finalització del projecte.

D'altra banda, les i els participants al taller de patchwork del Casal de la Gent Gran, han confeccionat diversos coixins, que s'han portat al centre, perquè els i les infants puguin jugar, amb el joc com a element per iniciar a vehicular el vincle.

Valoracions molt positives

Jesús Naharro, alcalde d’Abrera

“Amb Lligams vinculem a les generacions de més edat del municipi d’Abrera amb les generacions de l’escola Bressol. Aquests lligams, aquest pas del temps, és un element molt important i té molta rellevància en la formació de les persones. I, per això, des de l’Ajuntament potenciem juntament amb l’Escola Bressol aquestes  jornades d'aproximació, aquestes vivències que tant a la gent gran com la canalla es produeixen unes sinèrgies molt positives".

Giulia Mirto, regidora de Gent Gran

“Arrel de l’èxit de l’edició de l’any passat, un curs més apostem per realitzar el Projecte Lligams, amb el que vinculem a les generacions de més edat del municipi, la nostra gent gran; amb les noves generacions de l’Escola Bressol. El projecte es diu Lligams per el simbolisme del que suposen aquests lligams, aquest pas del temps entre generacions, i com això és un element molt important i que té molta rellevància en la formació de les persones al llarg de la vida. Per això, des de l’Ajuntament d’Abrera seguirem potenciant amb l’Escola Bressol Municipal Món Petit i el Casal de la Gent Gran aquestes experiències d’aproximació entre generacions".

Arantxa Galofré, regidora d'Infància

"Amb aquest projecte volem afavorir el vincle entre els infants i la gent gran del nostre municipi, és una experiència molt enriquidora per a aprendre els uns dels altres. Un cop més, hem sumat sinergies l’Ajuntament i l’Escola bressol per fer-ho realitat i continuarem treballant per poder realitzar aquestes activitats d’aproximació entre petits i grans".

Raquel Puértolas, directora Escola Bressol Municipal Món Petit d’Abrera

“Estem contents perquè iniciem el projecte Lligams, tenim els avis del Casal d’Abrera que venen a col·laborar amb nosaltres, tenim diferents reperesentants del centre. Estem molt contents perquè és un moment en que podem tornar a obrir les portes a altres generacions i compartir experiències i que coneguin el nostre dia a dia amb nosaltres. Els avis porten un llarg recorregut i es tornar a compartir aquells moments dels més petitons i que també ens expliquin les seves aventures, i com es la seva vida a Abrera o que han viscut quan ells eren petits, i fer una mica d’intercanvi generacional. Després anirem al casal perquè ells ens expliquin que hi fan allà”.

Participants del Casal de la Gent Gran d’Abrera

• “Nosotros somos los mayores, pero nos estamos manteniendo muy bien gracias a la gimnasia que estamos haciendo y unos cursos que es de donde sale este proyecto. En este vamos hacer un especie de intercambio y en esta pequeña convivencia nos vamos a volver lo que realmente somos; niños. Y luego volverán a visitarnos a nosotros y harán lo que nosotros hacemos, la gimnasia. Va a ser muy bonito. Lo vamos a hacer en varias partes.”
  • “Me parece estupendo, a mi me encantan los niños pequeños. Es una experiencia que hay que vivirla.”

Merche Bellón, dinamitzadora del Casal de la Gent Gran d’Abrera

“Seguim amb el projecte Lligams en col·laboració amb la Llar d’Infants Municipal, i el que es fa és que un grup de gent gran del casal ve els últims dimarts de cada mes i estan tot el dia fent l’acompanyament als infants a les aules. I l’últim dimarts que és l’últim dimarts del mes de maig, els infants venen al Casal i també acompanyem i organitzem una activitat plegats".

Moltes gràcies a tothom!

• Instagram @abrerainfo i X @abrerainforma