DIJOUS, 18/04/2024 | 21:23 h
  • Iniciem les sessions participatives per a l’ampliació de l’Institut Voltrera d’Abrera

+ 3

3/4/2023

L’institut Voltrera d’Abrera ha acollit aquest dimecres 22 de març la primera de les sessions participatives del projecte d’ampliació de l’Institut Voltrera d’Abrera, amb la comunitat educativa, el nostre Ajuntament i el Departament d’Educació de la Generalitat.

El projecte d'ampliació de l'institut és fruit de la col·laboració entre el nostre Ajuntament i el Departament d'Educació de la Generalitat. Comporta l’ampliació de l’oferta educativa amb dos cicles formatius de grau mitjà i grau superior, que s’impartiran per primera vegada al nostre municipi, la recuperació de les aules d’especialitats com les arts, laboratoris, biblioteca i l’eliminació dels barracons instal·lats en el recinte de l’Escola Ernest Lluch i el pati de l’institut.

El procés participatiu que hem iniciat recentment és el primer pas per tal de recollir les necessitats i definir els espais per part de la comunitat educativa i el professorat. La primera sessió va comptar amb l'equip directiu del centre, representació de professorat i PAS del centre, l'AMPA de l'Institut Voltrera, representació de l'alumnat, amb serveis territorials del Departament d'Educació del Baix Llobregat i amb el nostre alcalde, Jesús Naharro, la regidora d'Educació, Giulia Mirto, i una arquitecta municipal.

Projecte molt important per Abrera

El nostre alcalde, Jesús Naharro, ha destacat que “aquest és un projecte molt important per Abrera, històricament reclamat. L’objectiu de l’ampliació de l’Institut Voltrera és cobrir les necessitats actuals i a llarg termini d’Abrera. Hem trobat una solució perquè l'institut pugui encabir tots l’alumnat en aquesta seu. El Departament de la Generalitat ha fet un esforç considerable i també l'Ajuntament, amb una aposta decidida per tirar endavant aquest projecte amb dos nous cicles formatius de grau mitjà i superior, ampliant l'oferta educativa i professional en el nostre municipi”.

El Govern de la Generalitat va aprovar el 18 d'octubre passat un total de 21 noves construccions i actuacions en centres educatius d’arreu de Catalunya, entre elles l'Institut Voltrera d'Abrera, que rebrà una inversió de 6,7 milions d’euros per a l’execució de les obres d’ampliació a 4 línies d’ESO, 3 línies de batxillerat amb quatre modalitats (humanístic, social, tecnològic i científic) i cicles formatius mitjans i superiors com Manteniment electromecànic, logística, Comerç i màrqueting.

L'Institut Voltrera d'Abrera rebrà una inversió de 6,7 milions d’euros per a l’execució de les obres d’ampliació a 4 línies d’ESO, 3 línies de batxillerat amb quatre modalitats i cicles formatius mitjans i superiors.

Mantenim la imatge global del centre

Amb l’ampliació del centre, conservem la imatge esglaonada de l'edifici i en farem créixer el seu volum sense canviar la imatge global. L'edifici creixerà amb dos nous braços de diferents llargades per tal d'encabir tallers i els cursos que actualment s'estan impartint en barracons.

L'ampliació de l'Institut és una millora més en els equipaments educatius d'Abrera per tal de dotar de les millors condicions possibles al nostre alumnat.

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

Canals Comunicació Ajuntament faldó