DIJOUS, 28/03/2024 | 15:45 h
  • Nou equipament: 'pícnic del Torrent Gran'
  • Iniciem les obres de la nova zona de pícnic i lleure de Sant Ermengol d’Abrera

+ 10

Iniciem les obres del pícnic del Torrent Gran, una nova zona de lleure a Sant Ermengol d’Abrera

3/4/2023

A Abrera cuidem i millorem el nostre espai públic! Des de l’Ajuntament hem iniciat els treballs de construcció d’una nova zona de pícnic i lleure per a tota la ciutadania en una parcel·la municipal de 6.386 m2, situada al c. del Camí dels Sagraments, en el Polígon Industrial de Sant Ermengol del nostre municipi. L’actuació recull un dels projectes guanyadors dels Pressupostos Participatius 2019-2020.

El nou pícnic d’Abrera comptarà amb una tanca perimetral, amb un mòdul d’accés per als usuaris i usuàries, una pèrgola, pavellons destinats a recepció, banys i magatzem i portes d’accés pels serveis de manteniment. El terreny s’adequarà mitjançant uns murets de gabions, que organitzaran els nous usos de l’espai d’oci.

Avancen a bon ritme les obres del pícnic del Torrent Gran, una nova zona de lleure a Sant Ermengol d’Abrera

La nova àrea de pícnic comptarà amb 20 barbacoes, així com dues zones de safareigs per tasques de neteja. L’equipament comptarà amb 18 taules, distribuïdes en tres àmbits, acotades pels camins ja existents i uns altres de nova creació, delimitats amb traces de fusta encastades al terreny natural.

Iniciem les obres de la nova zona de pícnic i lleure de Sant Ermengol d’Abrera

Un pícnic inclusiu per a tothom i sostenible

Per facilitar l’accés de les persones amb mobilitat reduïda, en el sòl també es crearà un itinerari adaptat amb pavimentació de formigó pintat, que unirà l'accés amb la zona de barbacoes i una àrea de taules.

El nou pícnic inclourà també tres zones de jocs: un gronxador inclusiu per a tots els nens i nenes, una pista de vòlei, i una tirolina de 25 metres de longitud, espais lúdics dissenyats per tal que els nostres infants i famílies puguin jugar i gaudir de forma segura en un equipament òptim.

Pensant també en visites escolars o d’entitats, el recinte inclourà una zona per fer docència i formació a l’aire lliure.

Iniciem les obres de la nova zona de pícnic i lleure de Sant Ermengol d’Abrera

Pel que fa a l’entorn natural del nou pícnic, es plantaran nous arbres i plantes arbustives com la photinia fraseri, que requereixen poca aigua. El pícnic ha estat projectat amb totes les premisses sostenibles que permetin l’estalvi de consum, tant d’electricitat com d’aigua.

L’actuació recull un dels projectes guanyadors dels Pressupostos Participatius 2019-2020 d’Abrera. Amb 327 vots, la proposta "Zona de pícnic al polígon Sant Ermengol” va ser la tercera més votada del procés participatiu.

El nostre alcalde, Jesús Naharro, ha posat en relleu que “amb la nova zona de pícnic i lleure de Sant Ermengol, des de l’Ajuntament d’Abrera afavorim i promovem l’esbarjo a l’aire lliure en unes instal·lacions inclusives i accessibles per a tothom, còmodes, segures i afables amb el nostre entorn”.

Jesús Naharro: 'Amb la nova zona de pícnic i lleure de Sant Ermengol, afavorim i promovem l’esbarjo a l’aire lliure en unes instal·lacions inclusives i accessibles per a tothom, còmodes, segures i afables amb el nostre entorn'.

Abrera Participa

Us informem de tota l'actualitat. Seguiu-nos!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ