DIVENDRES, 19/04/2024 | 19:43 h
  • Presentació de propostes de projectes per als pressupostos participatius d'Abrera
  • Abrera participa! El proper dijous 9 de març comença el període de presentació de propostes per als Pressupostos Participatius 2022-2024

+ 1

1/3/2023

Si tens més de 16 anys i vius a Abrera, formes part d’una associació o tens un comerç o empresa al nostre municipi, a partir del proper dijous 9 de març podràs presentar la teva proposta per als Pressupostos Participatius 2022-2024.

Què són els pressupostos participatius?

És un procés participatiu mitjançant el qual els veïns i les veïnes d’Abrera proposarem, debatrem i decidirem el destí de 300.000 € de la partida d’inversions (obres, mobiliari urbà, enllumenat públic, senyalització viària, clavegueram, vehicles, web, aplicacions informàtiques, equipaments d’edificis, etc.) dels pressupostos municipals 2022-2024.

Els ciutadans i ciutadanes proposarem projectes. Aquells que reuneixin els requisits establerts passaran a la fase de votació i entre tots i totes triarem i decidirem els que es duran a terme.

Qui pot presentar propostes?

Tota la ciutadania d’Abrera podrem presentar projectes!!! Si ets veí o veïna d’Abrera i tens més de 16 anys, si pertanys a una associació del poble o si tens un comerç o empresa a Abrera, podràs presentar la teva proposta.

Quantes propostes puc presentar i quin import poden tenir?

Es podrà presentar una proposta per participant (persona física/associació/empresa). El cost màxim del projecte proposat serà de 80.000 €, més IVA.

Com? On? Quan he de presentar la meva proposta?

Com? Mitjançant el "formulari de presentació de propostes" que properament rebreu al vostre domicili. També el trobareu en les recepcions d'equipaments municipals i/o el podreu descarregar en format pdf autoeditable des d'aquesta pàgina web fent clic aquí i al final d'aquesta pàgina.

On? Podrem lliurar el "formulari de presentació de propostes", del dijous 9 de març al diumenge 2 d'abril inclòs, presencialment o per via telemàtica:

• Presencialment: a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) de l’Ajuntament (plaça de la Constitució, 1, de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores i també dimarts i dimecres de 16.30 a 19.00 hores).
  • Via telemàtica: properament, en aquesta pàgina web mitjançant la nostra seu electrònica, utilitzant el vostre certificat digital.

On em puc informar?

Si tens cap dubte, pots formular les consultes a l’adreça de correu electrònic abreraparticipa@abrera.cat o trucant per telèfon al T. 93 770 03 25 extensió 9114 (àmbit de Participació Ciutadana).

Quines propostes puc fer?

Pots presentar qualsevol proposta en matèria d’inversions.

I què és una inversió?

És tot allò que l’Ajuntament pot comprar o construir i que és perdurable en el temps:

• Adquisició de mobiliari urbà (bancs, papereres, gronxadors, arbres, senyals de trànsit, lluminàries...).
  • Adquisició de mobiliari o altres per equipar edificis o serveis municipals (taules, cadires, material informàtic, vehicles, webs, wifi lliure...).
  • Obres (instal·lar un parc, una font, arreglar una vorera, repavimentar, fer un carril bici, millorar la il·luminació, zones verdes, clavegueram...).

Trobaràs tota la informació a la secció Abrera Participa d’aquesta pàgina web. Fes la teva proposta! Entre tots i totes fem Abrera!

Procés participatiu
elaborat amb el suport de la Diputació de Barcelona:

Logo Diputació de Barcelona

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma