DIJOUS, 18/04/2024 | 07:19 h

Reclamem i impulsem la veu dels municipis en la planificació de les inversions empresarials del sector de l'automoció

Demanem que la nova electrificació de l'automòbil es faci en el nostre territori.

30/11/2022

El nostre alcalde, Jesús Naharro, s'ha reunit amb l'alcalde de Sant Esteve de Sesrovires, Enric Carbonell, i el president del Comitè de la secció sindical d'UGT a SEAT, Matías Carnero, per establir sinergies i analitzar la transformació del sector de l'automoció al nostre territori. Durant la reunió, que ha tingut lloc a l'Ajuntament d'Abrera (pl. de la Constitució, 1) aquest dimarts 29 de novembre, s'ha posat en relleu la necessitat d'incloure els municipis en la planificació i implantació d'indústries per a la generació d'ocupació de qualitat.

Els alcaldes i el representant sindical han posat en relleu la necessitat d'incloure els municipis, coneixedors de les realitats territorials, en la planificació de les implantacions industrials vinculades als vehicles elèctrics, empreses que han de ser sostenibles i generar riquesa i valor afegit al territori.

El nostre alcalde, Jesús Naharro, ha destacat que "nos emplazamos a desarrollar una mesa de trabajo que contemple, como eje principal, el municipalismo de cara a las nuevas inversiones que se tienen que hacer en el territorio en relación con la transformación del vehículo de combustible fósil al eléctrico. La electrificación de la industria del automóvil, no puede hacerse de espaldas al municipalismo".

Jesús Naharro: 'La electrificación de la industria del automóvil no puede hacerse de espaldas al municipalismo'.

En aquest sentit, Naharro ha destacat que des de l'Ajuntament d'Abrera "reclamamos e impulsamos la visibilidad de los municipios. Somos nosotros también los que tenemos que aportar información y estrategias para poder fijar la estructura de la industria de la automoción en  nuestro territorio, de una forma sostenible y con unas inversiones que garanticen el futuro, tanto de los trabajadores/as como de la evolución tecnológica; que sea eficiente para poder tener un mundo mucho más eficiente y sostenible. Desde el Ayuntamiento de Abrera estamos sensibilizados y tenemos muchas ganas de poder aportar".

Per aquest motiu, Naharro ha afegit que "desde aquí, hacemos un llamamiento a la Generalitat de Catalunya para que cuente con el municipalismo, el entorno de Abrera, de Sant Esteve Sesrovires y la factoría SEAT, para que la nueva electrificación del automóvil se haga desde el territorio y conjuntamente con los y las profesionales que viven, estudian, trabajan y se preparan en este ámbito territorial".

Jesús Naharro: 'Hacemos un llamamiento a la Generalitat de Catalunya para que cuente con el municipalismo, el entorno de Abrera, de Sant Esteve Sesrovires y la factoria SEAT, para que la nueva electrificación del automóvil se haga desde el territorio'.