DIJOUS, 18/04/2024 | 04:17 h
  • C-55 a Abrera
  • Ens reunim amb responsables de la Generalitat i el Ministeri de Foment per seguint treballant en la millora de les infraestructures viàries del nostre municipi
  • Treballs de millora del paviment de la C-55 al seu pas per Abrera

Vetllem perquè l’Abrera del futur tingui unes infraestructures allunyades del nostre terme municipal

18/10/2022

Des de l'Ajuntament d'Abrera seguim treballant per a l'externalització de la C-55 del municipi. El nostre alcalde, Jesús Naharro, ha destacat que el redisseny de les infraestructures ha de passar per l'eliminació d'aquesta via a Abrera, davant l'anunci del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana de la propera redacció de l'estudi informatiu de l'enllaç entre l'autovia B-40 amb l'A-2 i l'AP-7 a Abrera i Martorell.

La redacció de l'estudi informatiu de l'enllaç entre l'autovia B-40 amb l'A-2 i l'AP-7 a Abrera i Martorell ha estat adjudicat per un import d' 1,3 milions d'euros i es posarà en marxa per comparar diferents alternatives per a la construcció d'un corredor que permeti garantir els moviments entre Barcelona, Terrassa, Lleida i Tarragona. En una nota de premsa, Transports admet que la capacitat de l'enllaç d'Abrera per connectar amb les autovies A-2 i B-40 "és limitat", tot i que argumenta que la "proximitat" amb el nucli urbà d'Abrera "impossibilita" una solució mitjançant actuacions locals.

Atents als projectes que afecten Abrera

El nostre alcalde, Jesús Naharro, ha manifestat que des de l'Ajuntament d'Abrera "vamos a estar atentos a cualquier proyecto que se realice en nuestro término municipal, como estamos haciendo estos últimos años. La prioridad absoluta para este Gobierno municipal es sacar la C-55 fuera de nuestro municipio, y conectar el barrio del Rebato con el nucli urbà, de una forma plana y segura y mucho mejor de la que actual. La irregularidad de tener la C-55 por el medio del municipio se ha de subsanar y cualquier proyecto que se dibuje, por parte del Ministerio o por parte de la Generalitat, ha de contemplar esta readecuación".

'La prioridad absoluta para este Gobierno municipal es sacar la C-55 fuera de nuestro municipio, y conectar el barrio del Rebato con el nucli urbà de una forma plana y segura'.

En aquest sentit, Jesús Naharro, ha subratllat que des de l'Ajuntament "estaremos muy atentos y acompañando al Ministerio y la Generalitat con cualquier estudio o propuesta que recaiga en nuestro municipio. Para proponer, mejorar y que la Abrera del futuro tenga unas infraestructuras alejadas de nuestro término municipal y priorizando el transporte sostenible y que desaparezca el impacto ambiental. Es decir, que cualquier trabajo que haga el Ministerio y la Generalitat solo es viable y válido si contempla las necesidades de Abrera, que son las de nuestros vecinos y vecinas.”

"Cualquier trabajo que haga el Ministerio y la Generalitat solo es viable y válido si contempla las necesidades de Abrera, que son las de nuestros vecinos y vecinas”.

Transports manté que l'estudi informatiu pretén donar solució als problemes de congestió, així com definir un nou corredor viari "de gran capacitat" que uneixi l'A-2, la B-40 i l'AP-7 mitjançant un 'bypass' amb el qual, segons indiquen, s'aconseguirà alleugerir l'enllaç d'Abrera, alhora que es descongestionarà l'autovia A-2 al seu pas per la zona industrialitzada entre les poblacions d'Abrera i Martorell.

De l'Ajuntament d'Abrera seguim treballant i valorem positivament les reunions que estem mantenint amb representants de la Generalitat de Catalunya i el Ministeri de Foment per al reestudi i externalització de les infraestructures en el nostre municipi.