DISSABTE, 27/07/2024 | 16:55 h

A Abrera commemorem la Setmana Europea de l’Energia Sostenible amb una exposició a la Biblioteca Josep Roca i Bros

Els bons hàbits ens poden ajudar a estalviar energia!

4/10/2022

Abrera + Sostenible! Amb motiu de la Setmana de l’Energia, des de l'Ajuntament d'Abrera hem organitzat una exposició sobre energia oberta a la ciutadania, que podeu veure aquest dimarts 4 d'octubre, dimecres 5 d'octubre i el dijous 6 d'octubre a la Biblioteca Josep Roca i Bros (Federico Garcia Lorca, 17).

A l'exposició, els veïns i veïnes del nostre municipi podran conèixer hàbits i accions per fer un bon ús de l'energia.

A la mostra, els veïns i veïnes del nostre municipi podran conèixer hàbits i accions per fer un bon ús de l'energia. A l'exposició es poden trobar il·lustrades diferents estances de la casa, la comunitat de veïns i el garatge, amb diferents ítems relacionats amb la despesa energètica, que està a les mans de la ciutadania controlar. Podeu visitar l'exposició en els horaris de la Biblioteca Josep Roca i Bros:

• Dimarts 4 d'octubre: de 10 h a 13.30 h i de 15.30 h a 20.30 h
  • Dimecres 5 d'octubre: de 15.30 h a 20.30 h
  • Dijous 6 d'octubre: de 10 h a 13.30 h i de 15.30 h a 20.30 h

Els bons hàbits ens poden ajudar a estalviar energia

Els i les visitants poden reflexionar sobre quins són els seus hàbits de consum energètic i què els hi agradaria passés en un futur per a controlar millor la despesa energètica. Els bons hàbits ens poden ajudar a estalviar energia!

Cap a un nou model energètic

L’objectiu de la Setmana de l’Energia és implementar un nou model energètic basat en l’eficiència energètica, per la producció d’energia d’origen renovable i estalviar energia. L’actual context d’emergència climàtica i d’inestabilitat geoestratègica fa imprescindible accelerar el pas d’un model energètic centralitzat i basat en les energies fòssils cap a un model descentralitzat, sostenible i democràtic, fonamentat en l’estalvi i l’eficiència energètica i en les energies renovables.

La Setmana de l’Energia, celebrada arreu a finals de setembre, identifica l’autoproducció d’energia, la rehabilitació energètica de les llars i la mobilitat sostenible com aquells grans àmbits on persones i empreses ja poden prendre decisions que els permetin canviar la seva relació amb l’energia i, en conjunt, avançar cap a un model energètic més autosuficient, net i inclusiu. L’objectiu final d’aquesta transició és assolir la descarbonització de la societat catalana l’any 2050.

A Abrera apostem per una energia sostenible!

Abrera+Sostenible

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma