DIUMENGE, 01/09/2024 | 06:31 h

Descobrim Abrera en bici! Una cinquantena de persones ha participat aquest diumenge 18 de setembre en la pedalada familiar pels nostres carrers i places

L'activitat s'ha emmarcat dins la Setmana Europea de la Mobilitat 2022

19/9/2022

Un any més, a Abrera ens hem sumat a la Setmana Europea de la Mobilitat i descobrim Abrera en bici! Des de l'Ajuntament hem organitzat una pedalada popular per a tota la família, que ha tingut lloc el diumenge 18 de setembre a partir de les 9.00 h, amb sortida i arribada al parc de Can Morral, i amb la participació d'una cinquantena de persones de totes les edats.

L'objectiu d'aquesta iniciativa és millorar la qualitat de l’aire, recuperar l'espai públic i promoure la seguretat en la mobilitat a la ciutat amb mitjans de transport sostenibles com és el cas de la bicicleta. I ho fem difonent el nostre patrimoni per una mobilitat sostenible i segura. Descobrim Abrera en bici!

La Setmana Europea de la Mobilitat 2022 se celebra del 16 al 22 de setembre i té com a lema enguany "Combina i mou-te!". A Abrera, des de la regidoria de Mobilitat i Transport de l'Ajuntament hem organitzat una pedalada popular, que ha tingut lloc aquest diumenge 18 de setembre a partir de les 9.00 h, amb sortida i arribada al parc de Can Morral i que ha comptat amb la participació d'una cinquantena de persones de totes les edats.

El regidor de Mobilitat i Transport, Jordi Moreno, ha destacat que "hem preparat aquesta segona bicicletada amb motiu de la Setmana Europea de la Mobilitat, iniciativa a nivell europeu a la que estem adherits, i que implica la celebració d'un esdeveniment d’aquest tipus. Estem molt contents, hem tingut una cinquantena de persones que han gaudit d’aquest passeig per la nostra població i, també han pogut descobrir el gran patrimoni que  tenim a Abrera d’una manera amena, divertida i passant-nos-ho bé"

"Estem molt contents, hem tingut una cinquantena de persones que han gaudit d’aquest passeig per la nostra població i han pogut descobrir el gran patrimoni que tenim a Abrera d’una manera amena, divertida i passant-nos-ho bé".

Així, hem dut a terme una passejada no competitiva amb un recorregut de 6 km assequible per a tothom, una proposta pensada perquè els veïns i les veïnes de totes les edats poguessin participar-hi. Per això s'ha adreçat a un públic familiar, des dels més menuts i menudes, passant pel jovent, persones adultes i gent gran, amb ús obligatori del casc.

Segons explicava el regidor de Mobilitat i Transport, Jordi Moreno, "l’objectiu d’aquesta pedalada és que, entre totes i tots, comprovem que és possible circular còmodament en bicicleta i també amb patinet pels carrers del nostre municipi, i que existeix el compromís municipal de l'Ajuntament d'Abrera de generar espais per a la seva circulació d'una forma segura".

Passejada familiar no competitiva, amb un recorregut de 6 km assequible per a tothom, per descobrir indrets emblemàtics d'Abrera!

La sortida estava prevista a les 9.00 h des de Parc de Can Morral on es va fer la benvinguda als i les participants a càrrec del regidor de Mobilitat i Transport a l'Ajuntament d'Abrera, Jordi Moreno. El recorregut va passar per diferents punts d'interès del nostre municipi on hi havia uns cartells informatius amb codis QR, a través dels quals se'ls explicava la història de diferents indrets emblemàtics d'Abrera, punts històrics i d'interès local, en format escrit i d'àudio (els quals podeu sentir a la part inferior d'aquesta pàgina).  L'activitat va finalitzar al Parc de Can Morral, on totes i tots les i els participants van rebre una samarreta commemorativa.

Els punts d'interès que es van visitar durant la pedalada són els següents:

1. Font dels Peixos
  2. Església de Sant Pere
  3. Ermita de Sant Hilari
  4. Horts de Can Morral

Amb l'adhesió a la Setmana Europea de la Mobilitat 2022, des de l'Ajuntament d'Abrera volem incidir i sensibilitzar la ciutadania en l'aposta per una mobilitat sostenible i segura.

Amb l'adhesió a la Setmana Europea de la Mobilitat 2022, des de l'Ajuntament d'Abrera volem incidir i sensibilitzar la ciutadania entorn diferents aspectes:

• Conscienciar sobre la necessitat de reduir l'ús del vehicle privat motoritzat per aconseguir un entorn menys contaminat.
  • Promoure els mitjans de desplaçament més sostenibles (a peu, en bici, amb transport públic o en vehicles elèctrics).
  • Gaudir i difondre el nostre patrimoni cultural d'una manera lúdica i amable amb el medi ambient.

A Abrera es adherim a la Setmana Europea de la Mobilitat 2022 i apostem per una mobilitat sostenible i segura! Des de la regidoria de Mobilitat i Transport agraïm a totes les veïnes i tots els veïns d'Abrera que han participat a la pedalada popular d'aquest diumenge 18 de setembre. Gràcies Abrera!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ