DISSABTE, 27/07/2024 | 12:00 h

El Centre Excursionista d'Abrera organitza la projecció de la pel·lícula 'Everest 82' i una sortida nocturna per Montserrat

21/6/2022

El Centre Polivalent del Rebato va acollir divendres 17 de juny, a partir de les 20.30 h, la projecció de la pel·lícula Everest 82, a càrrec de Xavier Pérez Gil. L'endemà, dissabte 18 de juny, la mateixa entitat, amb el suport de l'Ajuntament d'Abrera, va organitzar una sortida nocturna per Montserrat amb sortida a les 20.30 h des del Centre Aquàtic Municipal.

Projecció de la pel·lícula 'Everest 82'

Cap de setmana d'activitats pel nostre Centre Excursionista d'Abrera, que va comptar amb el suport de l'Ajuntament d'Abrera i els veïns i veïnes del municipi. D'una banda, el divendres 17 de juny, a partir de les 20.30 h, el Centre Excursionista va organitzar al Centre Polivalent del Rebato la presentació i projecció de la pel·lícula Everest 82, a càrrec de Xavier Pérez Gil, un dels protagonistes de l'expedició que va explicar de primera mà la seva experiència en aquest viatge.

A l'acte va assistir l'alcalde d'Abrera, Jesús Naharro, així com membres del Centre Excursionista i diferents alpinistes de l'expedició a l'Everest de l'any 1982.

José Luis Montero, president del Centre Excursionista

El president del Centre Excursionista d'Abrera, José Luis Montero, ha fet una molt bona valoració de l'acte, perquè "ha sido un gran trabajo de Paco Vargas el poder conseguir tener a estos alpinistas tan importantes en el alpinismo, que han tenido un gran reconocimiento mundial. Hemos disfrutado de una película muy interesante que no ha dejado indiferente a nadie. Fue una expedición bastante dura y con algunos incidentes importantes y al final ellos salieron reforzados. Este año hemos retomado la normalidad después de dos años de parada y estamos muy contentos".

Paco Vargas, integrant Centre Excursionista

L'integrant del Centre Excursionista d’Abrera, Paco Vargas, també ha explicat que "és un plaer comptar amb aquests dos alpinistes mítics per a mi. És tot una deferència per part seva que hagin pogut estar aquí, a més coincidint amb el 40  aniversari del Centre Excursionista".

Xavier Pérez Gil, alpinista

La presentació de la pel·lícula documental 'Everest 82' va anar a càrrec del reconegut alpinista, Xavier Pérez Gil, qui va comentar que aquesta pel·lícula recull "els records d'una expedició de dos mesos i mig, amb uns records molt macos i una relació amb els xerpes fantàstica i el millor de tot és que hi ha una relació entre tots els expedicionaris després de 40 anys boníssima; i aquest és el record més gran que tinc d'aquesta expedició. Quan he fet la presentació m'ha semblat més bonic per tots que des de les cadires anessin vivint a poc a poc a través de les imatges l'expedició com nosaltres la vam viure en aquells moments".

Narcís Serrat, alpinista

També va assistir a l'acte, l'alpinista Narcís Serrat, qui va explicar en declaracions a Ràdio Abrera, que "vam voler representar el que és Catalunya en comarques, i portar-la fins al punt més alt. El titular era aquest: "Catalunya, al sostre del món" i és el que vam voler representar. Després de 40 anys som amics i també coincideix amb el 40è aniversari de l'entitat abrerenca, moltes felicitats! Que una entitat com aquesta perduri en el temps, és un molt bon motiu de celebració!".

Josep Maria Anglada, alpinista

Finalment, l'alpinista Josep Maria Anglada, va voler felicitar el Centre Excursionista d'Abrera per organitzar una activitat com aquesta i va fer una valoració molt positiva de l'acollida de la projecció: "el que volíem és que fos una representació de l'alpinisme català. L'expedició va ser molt complicada, però tothom feia el que havia de fer i va ser fantàstic. Fixeu-vos si va ser fantàstic que 40 anys més tard estem aquí recordant-la i fa 15 dies vam fer un dinar i hi érem tots!"

Podeu escoltar totes les declaracions, a la part inferior d'aquesta pàgina.

Sortida nocturna per Montserrat

I dissabte 18 de juny, el Centre Excursionista d’Abrera va organitzar una sortida nocturna per Montserrat amb sortida a les 20.30 h des del Centre Aquàtic Municipal, de dificultat fàcil i una durada de 3 a 4 hores.

Paco Vargas, membre del Centre Excursionista abrerenc ha explicat que "fem l'excursió nocturna sota la llum de la Lluna, que és una gran clàssica, que és preciosa i ve molta gent, famílies amb nens i s'ho passen molt bé, perquè de nit i amb la frontal encesa, és una excursió preciosa!".

Sortida nocturna per Monserrat

Des de l'Ajuntament d'Abrera agraïm la seva feina durant aquests 40 anys d'activitat al Centre Excursionista d'Abrera i desitgem que continuïn duent a terme la seva tasca durant molts anys més al nostre municipi. Gràcies i moltes felicitats!