DIVENDRES, 29/03/2024 | 06:58 h
  • Nit de Sant Joan

Celebrem Sant Joan amb responsabilitat! Consells per gaudir d'una Nit de Sant Joan segura

23/6/2022

Fem una revetlla segura! Des de l'Ajuntament d'Abrera fem una crida a la ciutadania per celebrar la Nit de Sant Joan amb responsabilitat i de forma segura! Enguany, cal extremar les mesures de protecció a causa de les altes temperatures.

Des del Departament de Protecció Civil de l'Ajuntament d'Abrera fem una sèrie de recomanacions per celebrar la nit de Sant Joan amb molta precaució, per evitar els accidents fent un mal ús del material pirotècnic:

Evitem els accidents

Celebrem Sant Joan amb responsabilitat i seguretat. Consells per a la manipulació de petards:

Abans de manipular els petards

• Assegureu-vos de comprar els productes pirotècnics homologats en un establiment autoritzat.
  • No us guardeu petards a les butxaques.
  • Cal llegir les instruccions de cada article.

En encendre els petards

• No subjecteu els petards amb les mans.
  • No poseu els petards a prop de la cara ni del cos.
  • Utilitzeu mitjans segurs per encendre el material pirotècnic: metxes i similars.
  • Enceneu sempre la metxa per l’extrem, perquè us doni temps d’enretirar-vos.
  • Si un petard no s’encén bé, no el toqueu fins al cap de mitja hora i remulleu-lo.
  • No llanceu mai petards contra ningú.

On encendre els petards amb seguretat

• No llanceu coets a menys de 500 metres de zones boscoses ni en aglomeracions de persones.
  • Als llocs on es facin revetlles cal recollir la roba estesa i els tendals, i tancar portes i finestres.
  • No encengueu cap petard dins les cases.
  • No llanceu ni manipuleu petards des de balconades ni finestres.
  • Vigileu que no hi hagi a la vora líquids inflamables. S’encenen fàcilment i els vapors poden explotar.

Per a una revetlla segura, no llanceu coets a menys de 500 metres de zones boscoses

No manipuleu els petards

• No talleu el tros final de les traques, poden explotar amb violència.
  • No fiqueu mai petards dins de totxanes ni ampolles, perquè en explotar fan metralla que pot fer molt de mal.

A Abrera gaudirem de la Revetlla de Sant Joan amb seguretat i precaució!

Prohibit fer foc al bosc

Recordem que des del 15 de març fins al 15 d’octubre està prohibit fer foc en zones forestals i el seu entorn, ja que estem en temporada alta de risc d’incendis forestals. La prohibició inclou tant finques forestals que estiguin poblades d’espècies arbòries com les que no, així com en una franja de 500 metres al seu voltant.

També recordem a tots els propietaris de parcel·les que han de complir amb l’obligació de mantenir el seu terreny lliure de vegetació baixa i arbustiva, amb la massa forestal aclarida, i neta de vegetació seca i morta durant l’època de màxim risc d’incendi, així com de qualsevol classe de residus vegetal o d’una altra mena que pugui afavorir la propagació del foc.

Cuidem els nostres espais forestals perquè siguin segurs i accessibles als nostres veïns i veïnes.

Més informació a la pàgina de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil
Correu electrònic: lazooj@abrera.cat