Durant l’any 2021 atenem més de 300 casos i obrim una setantena de reclamacions al Servei Públic de Consum (SPC) d’Abrera
Es tracta d’un servei gratuït, anteriorment denominat Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), que oferim els dimecres d’11h a 14h i de 16.30h a 18.30h a les dependències de Promoció Econòmica
5/5/2022
Des de l’Ajuntament d’Abrera donen a conèixer les dades facilitades pel Servei Públic de Consum (SPC) d’Abrera corresponents a l’any 2021 referents al servei d’informació al consumidor, atenció personalitzada de consultes, tramitació de reclamacions de consum, trasllat de denúncies i expedients a altres organismes.
El Servei Públic de Consum d'Abrera és un servei totalment gratuït que oferim de manera presencial i amb cita prèvia els dimecres en horari d’11.00 h a 14.00 h i de 16.30 h a 18.30 h. Per utilitzar-lo, només heu de trucar-nos al T. 93 770 01 02 o enviar un correu electrònic a l’adreça promocioeconomica@abrera.cat.
La regidora de Promoció Econòmica, Guadalupe Marcos, ha destacat que "des de la regidoria de Consum oferim a la ciutadania d’Abrera el Servei Públic de Consum que, a més de donar informació i suport, gestiona i tramita als organismes competents tots els problemes que afecten als consumidors i les consumidores", i ha valorat molt positivament les dades: "Tal i com demostren les dades, aquest servei cada cop és més conegut i això fa que cada cop sigui més demandat per part dels nostres veïns i i les nostres veïnes. Per sectors, els serveis de llum, gas i telefonia acaparen gran part de les reclamacions".
Durant el passat any 2021 des del Servei Públic de Consum (SPC) d’Abrera vam atendre un total de 310 casos, dels quals 234 van ser consultes. A més, vam obrir 69 expedients de reclamació i 7 denúncies o queixes. Aquestes xifres suposen un increment de 34 casos atesos respecte de l’any 2020. Des del SPC, el tècnic de consum Oriol Santamaria ha destacat que “valorem positivament les xifres, sobretot tenint en compte que la comparativa amb l’any anterior és atípica degut a l’esclat de la pandèmia”.
Per la seva banda, Santamaria ha destacat que “el 2021 va ser, sense cap mena de dubte, l’any de la llum i del gas”. De fet, 56 dels 310 casos atesos han estat sobre electricitat, una xifra molt superior a la de l’any anterior. El segon sector amb més reclamacions ha estat el de les telecomunicacions, el qual sempre és un dels sectors més destacats, amb un total de 45 casos. El segueixen les assegurances amb 31 casos i s’ha produït un augment de les reclamacions en matèria de serveis bancaris, amb un total de 25 casos atesos, gairebé el triple que el 2020. En canvi, el sector dels serveis turístics i transport aeri pràcticament han desaparegut.
El Servei Públic de Consum (SPC) d’Abrera és el que abans coneixíem com a Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC). Aquest és un nom més inclusiu que deixa molt més clara la tasca que realitzem des d’aquest organisme.
El que fins ara coneixíem com a Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) d’Abrera ha passat a nomenar-se Servei Públic de Consum (SPC). Segons ha explicat el tècnic de consum Oriol Santamaria, “hi ha serveis que municipals però n’hi ha que són comarcals i de molts tipus, i crèiem convenient aglutinar en un sol nom que ens definís a qualsevol tipus d’organisme, que quedés clar que és un servei públic, totalment gratuït.”
A més, segons apunta Santamaria, “a vegades suggeria que des d’aquí l’únic que es fes és donar informació a les persones consumidores quan, en realitat, es fan moltes més coses com ara formació, gestió de reclamacions, i un llarg etcètera”. Des de l’organisme es considera que “Servei Públic de Consum és més inclusiu i deixa molt més clara la tasca que fem”.
Per a més informació, podeu escoltar L'Entrevista del Dia de Ràdio Abrera del 04/04/22 amb el tècnic del Servei Públic de Consum, Oriol Santamaria fent clic aquí.
El Servei Públic de Consum d’Abrera és un servei totalment gratuït, inclòs dins la Xarxa Local de Consum, que funciona de manera presencial, amb cita prèvia, tots els dimecres en horari d’11.00 h a 14.00 h i de 16.30 h a 18.30 h. Per utilitzar-lo, només heu de trucar-nos al T. 93 770 01 02 o enviar un correu electrònic a promocioeconomica@abrera.cat
El SPC d’Abrera és un servei totalment gratuït que funciona de manera presencial, amb cita prèvia, tots els dimecres en horari d’11.00 h a 14.00 h i de 16.30 h a 18.30 h. Per utilitzar-lo, només heu trucar-nos al T. 93 770 01 02 o enviar un correu electrònic a promocioeconomica@abrera.cat
Des de l’Ajuntament d’Abrera recordem que el Servei Públic de Consum d'Abrera és un servei totalment gratuït, que en aquests moments funciona amb cita prèvia els dimecres d’11 h a 14 h de forma presencial, i de 16.30 h a 18.30 h, també presencialment.
Per concertar cita podeu adreçar-vos directament al Departament de Promoció Econòmica en el nostre horari d’atenció a la ciutadania, de dilluns a divendres de 9 h a 14 h i dimecres 16.30 h a 19 h, a través dels següents canals:
- De manera presencial, a les dependències de Promoció Econòmica, a la 1a planta del Mercat Municipal d'Abrera (c. de Martorell, 20)
- Per telèfon, trucant al T. 93 770 01 02
- A través de correu electrònic a l’adreça promocioeconomica@abrera.cat.
- També es pot contactar directament amb el SPC d'Abrera els dimecres de 11.00 h a 14.00 h i de 16.30 h a 18.30 h a través del correu consum@abrera.cat
Oferim informació i assessorament directe als nostre veïns i veïnes. Consulteu els serveis que us oferim al Servei Públic de Consum d'Abrera!
- Ajudem i informem sobre com tramitar reclamacions.
- Organitzem campanyes i xerrades de sensibilització a les persones consumidores i al teixit comercial
- Col·laborem en inspeccions informatives de consum.
- Col·laborem amb un espai mensual a través d'entrevistes a l'emissora municipal Ràdio Abrera. Podeu accedir a tots els programes fent clic aquí i a l'enllaç que trobareu a la part inferior d'aquesta pàgina.
D'altra banda, el SPC d'Abrera està inclòs dins la Xarxa Local de Consum (XLC), que és una agrupació voluntària d'ens locals, sense personalitat jurídica pròpia, constituïda en l'actualitat per 312 serveis de defensa de les persones consumidores de la província de Barcelona, que neix a proposta i amb el suport de la Diputació de Barcelona, amb la pretensió de:
- cohesionar les polítiques i programes locals de protecció i defensa de les persones consumidores i usuàries
- treballar de manera coordinada, compartir iniciatives, objectius i mitjans i evitar les duplicitats
- dinamitzar el consum en l'àmbit local
- donar valor afegit als actuals serveis municipals de defensa de les persones consumidores i usuàries
Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!
- Web abrera.cat
- Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma
- Youtube Ajuntament d'Abrera
- Ràdio Abrera (107.9 fm i radioabrera.cat)
- Aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.