DISSABTE, 27/07/2024 | 17:55 h
  • Compres

Commemorem el Dia Mundial dels drets dels Consumidors/res. Coneixes els teus drets?

15/3/2022

La commemoració del Dia Mundial dels Drets dels Consumidors/res d’enguany vol explicar a la ciutadania els seus drets davant els serveis bancaris, amb l'objectiu de contribuir a la prevenció de conflictes de consum. Des de l'Ajuntament d'Abrera en fem difusió i recordem  que des de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) d'Abrera oferim informació i assessorament directe a consumidor/res i usuaris i usuàries.

En el darrer any, els sectors econòmics que han acumulat més reclamacions dels consumidors de la demarcació de Barcelona han estan: les telecomunicacions, el subministrament elèctric i els serveis financers. En l’àmbit del sector bancari, gran part de l'augment experimentat en les reclamacions rebudes pels serveis públics de consum locals han estat relatives a targetes, d'una banda, i a comptes i dipòsits, de l'altra. Tot i això, els préstecs hipotecaris segueixen sent el motiu principal de les reclamacions rebudes.

Pel que fa a l'ús de targetes, l'increment més significatiu del nombre de reclamacions ha estat relacionat amb operacions fraudulentes derivades del comerç electrònic, que han pogut créixer per l'impacte de la pandèmia de COVID-19, així com amb la contractació de targetes 'revolving'. Altres aspectes a destacar són les queixes tramitades per persones vulnerables o en risc real d’exclusió financera en les seves relacions amb les entitats bancàries, com ara el tancament d’oficines, les limitacions de l’horari de retirada de diners en efectiu per finestreta o pel pagament de rebuts i, sobretot, l’increment del preu de les comissions.

Conscients d'aquesta problemàtica, la Xarxa Local de Consum, impulsada per la Diputació de Barcelona, enguany orienta les accions del Dia Mundial del Consumidor 2022, cap a una campanya comunicativa per explicar a la ciutadania quins són els drets de les persones usuàries dels serveis bancaris, amb l'objectiu de contribuir a la prevenció de conflictes i fomentar actituds de consum conscient i responsable, des del convenciment que la informació i el coneixement són la millor eina per assolir aquest objectiu.

• Trobareu la informació del Dia del Consumidor al web de la Diputació de Barcelona fent clic aquí.

Veieu el vídeo "Què és un compte de pagament bàsic" a la part inferior d'aquesta pàgina.

Dia del Consumidor 2022. Serveis bancaris, coneix els teus drets

Informació i assessorament directe als nostre veïns i veïnes

Algun problema amb una factura d'una empresa de serveis? Amb la garantia d'un producte? Amb una devolució? L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) d'Abrera ofereix informació i assessorament directe a consumidors/res i usuaris i usuàries.

Què fem

• Ajudem i informem sobre com tramitar reclamacions.
  • Organitzem campanyes i xerrades de sensibilització als consumidors i als venedors.
  • Col·laborem en inspeccions informatives de consum.

• Dintre dels serveis que presta la UNAE (Federació Cívica de Consumidors i Mestresses de Casa de Catalunya) es troba el foment i difusió de l'OMIC a través d'entrevistes a l'emissora municipal de ràdio.

Edifici del Mercat Municipal

c/Martorell, 20 1a planta

T. 93 770 01 02

Horari de l'OMIC