DISSABTE, 20/04/2024 | 09:00 h
  • Participem a la presentació de les línies i estratègies de la Diputació de Barcelona per facilitar el desplegament de polítiques socials innovadores al servei de la ciutadania

+ 1

4/2/2022

Aquest dimecres 2 de febrer ha tingut lloc a la sala de plens de l’Ajuntament d’Esparreguera la celebració d’un espai de diàleg entre alcaldes/esses i regidors/es dels municipis del Baix Llobregat Nord dels àmbits de la igualtat, els serveis socials, la convivència, la salut pública i el consum, i representants de l'Àrea d'Igualtat i Sostenibilitat Social de la Diputació de Barcelona.

La trobada ha reunit una desena de càrrecs electes amb la diputada de l’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social, Lluïsa Moret; el diputat delegat de Salut Pública i Consum i alcalde del nostre municipi, Jesús Naharro, així com l’alcalde d’Esparreguera, Eduard Rivas. Del nostre Ajuntament hi han participat la regidora de Consum, Guadalupe Marcos, i la regidora d'Acció Social, Giulia Mirto.

L’espai ha servit per compartir el desenvolupament de les línies i els projectes estratègics de la corporació i contrastar-ho amb les necessitats dels municipis de la comarca. Juntament amb les regidores del nostre municipi han participat en la trobada càrrecs electes d'Esparreguera, Castellví de Rosanes, Martorell i Olesa de Montserrat.

En la sessió, els i les assistents han coincidit a l’hora d’identificar els reptes socials emergents que han d’abordar com a administració local: l’atenció i suport a les persones nouvingudes, les desigualtats de gènere i molt especialment les violències masclistes, els problemes d’accés a l’habitatge i l’infrahabitatge o els riscos psicosocials de la població jove i adolescent, entre d’altres.

Els i les assistents han coincidit a l’hora d’identificar els reptes socials emergents que han d’abordar com a administració local: l’atenció i suport a les persones nouvingudes, les desigualtats de gènere i molt especialment les violències masclistes, els problemes d’accés a l’habitatge i l’infrahabitatge o els riscos psicosocials de la població jove i adolescent.

Compartir les necessitats emergents dels municipis

La diputada de l’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social, Lluïsa Moret, ha assenyalat el valor d’aquestes trobades per "compartir les necessitats emergents en àmbits com la igualtat, la sostenibilitat i la cohesió social dels municipis, com a administració més propera a la ciutadania", i el compromís ferm de la Diputació per contribuir a donar-hi resposta, destacant que "els reptes actuals no poden ser abordats des d’una única administració, ni tan sols des de les administracions soles. Cal coordinació, treball en xarxa, aprenentatge i solucions compartides".

El diputat delegat de Salut Pública i Consum i alcalde d'Abrera, Jesús Naharro, ha destacat que “estem encantats que Esparreguera i el seu alcalde ens hagi acollit avui, per tal de poder explicar des de l’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social  (tal com ha dit la presidenta, Lluïsa Moret) de totes les línies estratègiques que tenim. Ho volem fer des de la proximitat, fent una escolta activa de les necessitats del municipi, perquè així nosaltres puguem acompanyar, assessorar, acollir, implantar i fer efectives, ara més que mai, aquestes polítiques dirigides a la proximitat, cap a la millora en tots  els aspectes, amb els formadors que tenim dins de la nostra àrea.

Jesús Naharro ha posat en valor els recursos inclosos al Catàleg de Serveis 2022 "com a suport perquè els municipis puguin exercir les seves competències en matèria de salut pública i consum". Naharro ha destacat "l’aposta clara de la Diputació per continuar avançant per uns municipis més saludables, resilients i protectors dels drets que tenim com a persones consumidores". El diputat i alcalde ha explicat que des de la Diputació s'ofereix als municipis "un acompanyament i una col·laboració tan tècnica com aportació de recursos tècnics, materials i econòmics, per tal d’implantar projectes de salut. Projectes transversals que han d’estar vinculats també amb l’esport i l’urbanisme. Totes aquestes diferents situacions i aquesta gran transversalitat que recull una necessitat global, en aquest cas en la nostra demarcació, posar-la a l’abast del municipi. I quin millor lloc que fer aquestes trobades, des de la proximitat i el municipalisme, que al poble d’Esparreguera”.

L’alcalde d’Esparreguera, Eduard Rivas, ha agraït la labor que ve fent la Diputació de Barcelona com a administració de suport als municipis. Rivas s’ha mostrat "molt content de tenir aquests debats per pensar línies de treball i diagnosi" i ha afirmat que "com a municipi hem d’anticipar-nos a les noves demandes que tenim per part dels nostres veïns i veïnes i mirar com abordar-les en les nostres polítiques públiques".

La regidora d'Acció Social del nostre Ajuntament, Giulia Mirto, ha destacat que "estem molt agraïdes i trobem molt útil l’aposta de la Diputació d’apropar-se als territoris, fet que permet que els hàgim pogut exposar de primera mà les necessitats que observem des dels municipis. També agraïm l’impuls econòmic que han fet en l’Àrea dels Serveis Socials que ens ha permès no només mantenir i ampliar serveis a la nostra ciutadania, sinó també, impulsar-ne de nous”.

Aquest 2022, la Diputació de Barcelona destina 78 milions d’euros en polítiques socials de suport als municipis de la província, en àmbits com els serveis socials, la convivència, la igualtat, la salut pública i el consum.

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ