DIUMENGE, 01/09/2024 | 04:55 h

Commemorem els vuitanta-tres anys de la construcció de les trinxeres de la Guerra Civil Espanyola del bosc de Sant Miquel d’Abrera

25/1/2022

El jaciment de les Trinxeres de la Guerra Civil del bosc de Sant Miquel d'Abrera són unes estructures militars excavades a terra per les tropes republicanes el gener de 1939, en plena operació de retirada davant de l'exèrcit franquista, avui fa 83 anys. Les trinxeres estan ubicades en una zona boscosa pròxima al camí forestal que surt del carrer de Sant Miquel d'Abrera, accedint-hi per la B-40 o la carretera BV-1201 dels barris de Vilalba a Olesa de Montserrat.

Per accedir a les trinxeres republicanes, que tenen l’accés lliure, els visitants han d'aparcar a la zona del carrer de Sant Miquel (41°31'49.2"N 1°54'57.6"E) i pujar a peu per la pista forestal indicada amb un rètol. En arribar hi trobaran un plafó informatiu on s’explica el passat d’aquest lloc amb detall i una petita àrea de pícnic on fer parada. L'espai, tant el camí d'accés com el mateix jaciment, és suficientment ampli i permet garantir les mesures de distanciament social dictades per les autoritats sanitàries per la Covid-19. L’espai és visitable i està clarament delimitat per un cordó perimetral.

La regidora de Patrimoni Cultural i Memòria Històrica, Arantxa Galofré, ha subratllat que “avui commemorem els 83 anys del final d’aquell dolorós conflicte bèl·lic que va ser la Guerra Civil Espanyola. La nostra vila, com altres pobles del nostre país, va rebre el dur embat no només de la guerra, sinó també de la postguerra. Una postguerra duríssima que va portar una terrible dictadura, l’exili i penúria econòmica als nostres avis i àvies. Avui amb aquesta notícia volem recordar a tota aquella gent, el patrimoni són també les persones, la seva memòria, el seu record. Des de l’equip de govern seguim treballant per explicar la història d’Abrera, és per això que teniu el jaciment obert i sempre podeu contactar amb nosaltres per saber-ne més”

L’any passat, des de l'Ajuntament d'Abrera vam impulsar un vídeo divulgatiu sobre el jaciment, que explica de manera didàctica els fets històrics que s’hi van produir el gener de 1939, ara fa vuitanta-tres anys.

• Podeu veure el vídeo divulgatiu sobre el jaciment fent clic aquí i a la part inferior d'aquesta pàgina.
  • Consulteu la història del jaciment en la pàgina del Servei de Patrimoni Cultural i Memòria Històrica fent clic aquí.

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ