DIJOUS, 28/03/2024 | 09:37 h
  • Millorem el parc de Ca n'Amat
  • Millorem la zona de jocs del parc infantil de Ca n'Amat - Execució de treballs

+ 20

• Millorem el parc de Ca n'Amat
  • Millorem la zona de jocs del parc infantil de Ca n'Amat - Abans

Millorem els nostres parcs urbans! Des de l'Ajuntament hem realitzat treballs de millora en el drenatge i hem modificat el mobiliari del parc infantil de Ca n'Amat

21/2/2022

Amb l’objectiu que els nostres infants i famílies puguin jugar de forma segura en uns equipaments òptims i gaudir dels espais públics del nostre municipi, des de l’Ajuntament d’Abrera treballem contínuament en diverses actuacions de millora.

Recentment, hem realitzat els treballs de millora en el drenatge i la modificació del mobiliari urbà al parc infantil de Ca n'Amat, ubicat al costat del Casal Social del barri. Des de l'Ajuntament convidem les famílies a gaudir dels parcs infantils del nostre municipi!

Des de l'Ajuntament d'Abrera hem realitzat els treballs de millora al parc infantil del barri de Ca n'Amat. L’objectiu d'aquesta actuació és millorar la zona de joc amb la formació d'una barrera i la conducció de les aigües de pluja. També hem redistribuit el mobiliari urbà existent al parc.

El parc de Ca n'Amat es troba a l'avinguda Associació, entre el carrer Aneto i el Torrent de Can Noguera, just al costat del Casal Social del barri.

Amb l’objectiu que els nostres infants puguin jugar de forma segura en uns equipaments òptims i les nostres famílies puguin gaudir dels espais públics del nostre municipi, treballem contínuament en la seva millora. Recentment, hem realitzat els treballs de millora al parc infantil del barri de Ca n'Amat.

El regidor d'Espai Públic de l'Ajuntament d'Abrera, Albert Roca, ha destacat que "aquests últims dies hem fet unes obres de millora i adequació del Parc de Ca n'Amat, a l'avinguda de l'Associació. En aquest parc, el que hem fet és una millora de l'espai, construint un muret de gabions, per tal que les terres dels terrenys adjacents no contaminin, ni es posin dins el parc. També el delimitem en un cert espai del parc. Delimitem la recollida de l'aigua, per tal que el manteniment sigui el més fàcil possible. Ressituarem els bancs i les taules existents, creiem que poden tenir una millor ubicació. I, sobre el mur de gabions, es preveu col·locar de forma puntual, uns bancs de formigó, per tal que es pugui utilitzar de forma còmoda i agradable".

Albert Roca ha afegit que "amb aquestes tasques o feines que duem a terme als parcs del municipi (tal com vam fer també al parc de la Tortuga, i com farem a altres punts del poble), el que volem és millorar l'espai de lleure pels infants i d'esbarjo pels més grans. Creiem que, de mica en mica, hem d'anar fent aquestes tasques de manteniment, de millora i reforma de totes aquelles coses que ens sembla que no funcionen correctament i que creiem que podrien tenir una millor utilitat. Esperem anar informant de les properes obres que habilitarem en aquest sentit".

Millorem el parc de Ca n'Amat

Actuacions de millora

Abans d'aquesta actuació, cada vegada que hi havia pluja forta l'aigua entra a la zona de jocs deixant tot l'espai brut de sediments aportats dels camps de conreus de la zona superior. Per tal d'evitar aquesta situació, l'actuació que hem dut a terme ha consisit en la instal·lació d'un mur de gabions, que per la seva part posterior està dotat d'un canal per la recollida de l'aigua.

Aquest també serveix de banc en aquells punts on s'ha previst la col·locació de bancs de formigó sobre del mur, en punts intermitents de la seva longitud. La solució proposada ha comportat diverses actuacions de millora del drenatge de  la parcel·la i de modificació del mobiliari urbà que us detallem a continuació:

• Hem construit un muret de gabions a la zona afectada per les escorrenties del camp de conreu superior com a mesura de contenció d'aquestes aigües i de delimitació del parc
  • Hem millorat la recollida de l'aigua amb una canal situada darrera el muret.
  • Hem millorat de la conducció de l'aigua cap el torrent de Can Noguera, amb la formació d'una conducció soterrada des del final del muret fins a la connexió amb la xarxa natural del torrent
  • Hem resituat els bancs i taula existents actualment
  • Sobre del mur de gabions, de forma puntual hem col·locat bancs de formigó per tal es pugui utilitzar el mur com a banc corregut.

Amb aquests treballs afavorim i promovem l’esbarjo a l’aire lliure en unes instal·lacions més còmodes, segures i afables amb el nostre entorn. L'ús continuat de les zones de joc, les inclemències del temps i, a vegades, el vandalisme provoquen el deteriorament dels espais de joc infantil. Per aquest motiu, realitzem millores de renovació de jocs infantils, paviments, camins, tanques, murs de contenció de terres i mobiliari urbà dels parcs infantils d'Abrera.

Afavorim i promovem l’esbarjo a l’aire lliure en unes instal·lacions més còmodes, segures i afables amb el nostre entorn, i convidem les nostres famílies a gaudir dels nostres parcs. També fem una crida al civisme per continuar tenint un poble àmpliament cívic i respectuós.

Així mateix recordem que l'ús correcte dels equipaments és responsabilitat dels adults que acompanyen els infants i que els parcs infantils són espais lliures de fum. I fem una crida al civisme per continuar tenint un poble àmpliament cívic i respectuós

Des de l'Ajuntament continuem treballant en el manteniment i la millora de tots els nostres parcs, i convidem les nostres famílies a gaudir-los amb respecte!

Entre tots i totes, gaudim i cuidem dels nostres parcs!