DIVENDRES, 29/03/2024 | 07:38 h
  • Model d’hotels per a abelles solitàries que s’estan instal·lant al terme municipal d’Abrera.
  • Grup de 41 grues europees (Grus grus) fotografiades a Abrera el passat dia 26 de novembre (Fotografia: Xavier Larruy)
  • Aspecte dels boscos de ribera del riu Llobregat al seu pas pel terme municipal d’Abrera.

A Abrera cuidem el nostre entorn natural! Instal·lem hotels d’abelles i caixes niu per a ocells i ratpenats

29/12/2021

Des de l'Ajuntament d’Abrera estem impulsant la instal·lació de sistemes de millora de la qualitat ambiental, per tal d’afavorir les poblacions d’insectes pol·linitzadors, ocells i ratpenats. Així, s'han instal·lat caixes nius per a ocells passeriformes i ratpenats, així com també “hotels” per a abelles solitàries en diferents llocs del municipi.

El model d’hotels d’abelles solitàries permet que aquests insectes tinguin més possibilitats per poder-se instal·lar i reproduir a cada indret on s’estan posant. Aquests animals proveeixen serveis ecosistèmics que són molt importants per al municipi. Per una banda les abelles solitàries són capaces de pol·linitzar un gran nombre d’espècies de flors dels horts, jardins i ecosistemes naturals. Per una altra banda, els ratpenats i les espècies d’ocells que es pretenen afavorir ajuden a controlar les poblacions de determinats insectes, com els mosquits i les erugues de la processionària del pi.

Paral·lelament s’estan portant a terme xerrades sobre els ocells d’Abrera a les escoles, i tallers de construcció d’hotels d’abelles i caixes nius a la Biblioteca Josep Roca i Bros del nostre municipi.

Ara són les grues europees!

Com recordareu, a finals del mes d'agost us vam informar sobre l’aparició de cigonyes blanques (Ciconia ciconia) a alguns indrets d’Abrera, que estaven de pas durant les seves migracions anuals entre Europa i Àfrica. Trobareu tota la informació fent clic aquí.

Ara són les grues que s’han deixat veure al nostre municipi. El divendres 26 de novembre ornitòlegs de SEO/BirdLife van poder fotografiar 41 grues europees (Grus grus) que passaven per sobre de la zona riberenca del riu Llobregat, un espai natural protegit com a Xarxa Natura 2000 de la Unió Europea (ZEPA-ZEC) i Espai d’Interès Natural de la Generalitat de Catalunya (PEIN).

Aquesta espècie de grua també fa migracions anuals, en els sentits nord-sud i sud-nord. Des de la Regidoria de Medi Ambient de l'Ajuntament d'Abrera i SEO/BirdLife a Catalunya realitzem tasques mensuals de seguiment de les poblacions d’aus nidificants i migratòries al nostre terme municipal. Si voleu saber més informacions sobre les grues europees, consulteu fent clic aquí.

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ