DISSABTE, 27/07/2024 | 12:54 h

A Abrera les persones són primer! Disposem d'un nou punt d’informació i assessorament en salut mental al nostre municipi

29/12/2021

Dins l'acord de col·laboració entre l’Ajuntament d’Abrera i l’Associació per la Salut Mental del Baix Llobregat Nord aquest mes de desembre s'ha posat en marxa un nou punt d’informació i assessorament en salut mental al nostre municipi. A partir d’ara, cada tercer divendres de mes en horari de 9.30 h a 13.00 h, una treballadora de l’Associació atendrà en un despatx del nostre Servei d’Acció Social realitzant acompanyament i atenent les demandes referents a salut mental que sorgeixin als habitants d’Abrera. A Abrera, les persones són primer!

El Servei d’Informació i Assessorament en Salut Mental, es basa en un model d’atenció comunitària, amb l’objectiu d'aportar un recurs complementari al qual s’ofereix des de la xarxa d’atenció en salut mental. El que pretenem a través d’aquest punt informatiu és oferir a les persones amb una problemàtica en salut mental i a les seves famílies una cartera de serveis comunitaris i socials que permetin donar resposta a les diferents necessitats sorgides.

La regidora d'Acció Social, Giulia Mirto, ha explicat que "amb aquest punt d'atenció seguim ampliant els serveis en relació amb l'atenció a les persones per part del Departament d'Acció Social per apropar-los a la nostra ciutadania. Aquest servei permetrà que les persones que necessitin suport en qüestions relacionades amb la salut mental, tan necessaris sempre i que després de la pandèmia encara hem vist més palès, ho tinguin a l'abast al nostre municipi sense haver de traslladar-se i de la mà de persones qualificades i professionals".

Des de l’Associació per la Salut Mental del Baix Llobregat Nord ja fa cinc anys que es va posar en marxa un punt d’informació i assessorament a Olesa de Montserrat i un altre a Sant Andreu de la Barca, i també s'ofereix el mateix servei des de la seva seu central, ubicada a Martorell. Ara, s'amplia el servei amb el nou punt d’informació i assessorament en salut mental a Abrera.

Des de l'associació ofereixen:

• Orientació i assessorament relacionat amb els trastorns mentals
  • Acollida i valoració de la situació específica de cada cas
  • Espais regulars de seguiment amb el professional de referència
  • Informació i assessorament de la xarxa de recursos de salut mental, els serveis de l'entitat i els serveis comunitaris

Com podem accedir al nou servei de salut mental d'Abrera?

El nou servei d’informació i assessorament en salut mental a Abrera s'ofereix cada tercer divendres del mes en horari de 9.30 h a 13.00 h. Per accedir-hi al servei, cal demanar cita prèvia contactant amb l'Associació per la Salut Mental del Baix Llobregat Nord trucant al T. 93 774 33 07  o al T. 676 711 150, o també a través del correu electrònic associacio@salutmentalblln.org

Per a més informació contacteu amb el Servei d’Acció Social de l’Ajuntament (carrer Major, 3), de dilluns a divendres de 9 a 14 hores del matí, i dimarts i dimecres de 16 a 19 hores de la tarda, al telèfon de contacte T. 93 770 29 11 i al correu electrònic serveissocials @abrera.cat

Nou servei d'informació i assessorament en salut mental a Abrera - Contacte.jpg

A Abrera, les persones són primer!