DIJOUS, 28/03/2024 | 12:53 h
  • Previsió temps a Catalunya. Dijous 9 de desembre de 2021
  • Previsió de fort vent pel dijous 9 de desembre de 2021
  • Consells davant el risc de ventades

Seguim amb el Pla municipal per risc de forts vents activat en fase d'alerta

Extremeu la prudència en la mobilitat i en les activitats a l’aire lliure i retireu de façanes i balcons els elements que puguin caure

10/12/2021

D’acord amb les previsions meteorològiques emeses pel Servei Meteorològic de Catalunya i per les afectacions que es preveu que se'n poden derivar, des de l'Ajuntament d'Abrera continuem amb el Pla municipal de risc de forts vents activat en fase d'alerta, que vam engegar el dimarts 7 de desembre per un nou episodi amb fortes ratxes de vent.

Segons el Servei Meteorològic de Catalunya, s'amplia l'episodi de previsió de vent fort amb ratxes superiors a 72 km/h fins divendres al migdia a la zona d'Alt Pirineu i part central de Catalunya. L'episodi de vent seguirà almenys fins dissabte.

Extremem les mesures de protecció

Des de la Regidoria de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil de l’Ajuntament demanem a les nostres veïnes i veïns extremar les mesures de protecció davant l'alerta de fort vent del Servei Meteorològic de Catalunya. Demanem molta precaució en els desplaçaments i en les activitats a l’exterior per la possible caiguda de branques, arbres i altres elements estructurals, i seguir els següents consells d'autoprotecció en cast de ventades:

Des de Protecció Civil d'Abrera demanem molta precaució a la ciutadania, especialment en la mobilitat i les activitats a l'aire lliure, davant la previsió de fort vent

A casa:

• Tanqueu i assegureu portes, finestres i tendals.
  • Abaixeu completament les persianes i, si són de cordó, subjecteu-les bé.
  • Eviteu deixar testos o altres objectes no estàtics a les façanes i terrasses.
  • Recolliu la roba dels estenedors per evitar que el vent els pugui fer caure al carrer i provocar un accident.

A l'exterior:

• Cal extremar la precaució en les activitats a l’aire lliure tant a l’entorn natural com a les zones urbanes properes a arbrat com ara parcs i jardins, per la possibilitat de caiguda de branques i arbres.
  • En el moment de les ratxes més fortes cal evitar aturar-se a prop de murs de tancament o elements similars que poden caure per l'efecte del vent.
  • A les zones urbanes cal evitar aturar-se a prop de bastides, tanques o murs inestables mentre durin les ràfegues de vent.
  • En els moments de les ratxes més intenses cal protegir-se sobretot d’elements que semblin inestables i interrompre puntualment les activitats que suposin estar exposats a aquests forts vents.
  • Cal evitar situar-se a prop dels arbres ja que poden desprendre’s branques i causar danys.

Si heu de conduir:

• Seguiu les indicacions del Servei Català de Trànsit.
  • En cas de vent fort, subjecteu el voltant amb fermesa i amb les dues mans.
  • Reduïu la velocitat i, amb molta suavitat, corregiu les desviacions produïdes pels cops de vent per mantenir la trajectòria del nostre vehicle.
  • Sigueu prudents en els avançaments i mantingueu les distàncies laterals adequades amb els altres vehicles.
  • Si conduïu vehicles de grans dimensions o amb remolc, extremeu les precaucions perquè teniu més risc de sortir-vos de la via o bolcar.
  • També es demana als conductors que estigueu atents a les previsions meteorològiques i consultin les incidències viàries.

Per a qualsevol emergència el telèfon al qual s'ha de trucar és el 112 i també es pot contactar amb la nostra Policia Local al 93 770 09 81

Consells davant el risc de ventades

Des de l’Ajuntament d’Abrera us demanem que extremeu les mesures de protecció davant el risc de ventades. Per a qualsevol emergència el telèfon al qual s'ha de trucar és el 112 i també es pot contactar amb la Policia Local d'Abrera al 93 770 09 81.

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ