DIJOUS, 28/03/2024 | 12:37 h
  • Sessió telemàtica del Consell Municipal de les Dones d'Abrera del dimecres 13 d'octubre de 2021 - Portada
  • Logo Diputació de Barcelona

Ets dona? Ets d'Abrera? Volem sentir la teva veu! Celebrem una nova sessió telemàtica del Consell Municipal de les Dones d'Abrera

2/11/2021

El dimecres 13 d'octubre passat es va celebrar de forma telemàtica una nova sessió del Consell Municipal de les Dones d’Abrera. Vam parlar del procés d’elaboració del Pla d’Igualtat Local per la ciutadania d’Abrera, de la nova ajuda en el lloguer per a famílies monomarentals o dones supervivents de la violència masclista, del Protocol de seguretat  contra les violències sexuals en entorns d’oci i de les activitats i propostes del mes de novembre en commemoració al Dia Internacional contra les violències envers les dones que es commemora el dijous 25 de novembre.

El Consell  permet articular i canalitzar la participació de les dones, amb l’objectiu d’avançar cap l’equitat de gènere. És un és un espai específic al que debatem tot allò que té a veure amb les polítiques d'equitat municipals, i que promou la implicació i corresponsabilitat de les nostres entitats, sindicats, partits polítics i dones a títol individual que ens representen. Inscriviu-vos i participeu-hi!

Després que durant l’any 2020 amb l’arribada de la COVID-19, les trobades del Consell Municipal de les Dones es veiessin amb la necessitat d’ajornar-se, enguany aquest òrgan participatiu s’ha reactivat amb impuls des del passat mes d’abril tot aprofitant l’espai per treballar conjuntament de forma participativa en el procés d’elaboració del Pla d’Igualtat Local per la ciutadania d’Abrera que s’està duent a terme.

La regidora d'Igualtat, Feminismes i LGTBIQ+, Montserrat Navarro, ha explicat que, en aquests moments, "estem recuperant i reimpulsant el Consell Municipal de les Dones que és un espai específic al que debatem tot allò que té a veure amb les polítiques d'equitat municipals, i que promou la implicació i corresponsabilitat de les nostres entitats, sindicats, partits polítics i dones a títol individual que ens representen".

Navarro també ha enviat un "agraïment a totes les dones que s'han incorporat al Consell Municipal de les Dones, que ens han facilitat les seves dades per poder treballar en les diferents comissions de treball que en breu tornarem a activar i a les que, entre d'altres temes, estem treballant en l'elaboració del Pla d'Igualtat Local de la ciutadania d'Abrera".

El Consell Municipal de les Dones té com a objectiu la participació de les dones del municipi, facilitar espais de relació i coordinació entre les diferents entitats i dones que treballen per a la igualtat

A la sessió telemàtica celebrada el dimecres 13 d'octubre passat es van tractar les següents qüestions:

• Estat del procés d’elaboració del Pla d’Igualtat Local per la ciutadania d’Abrera.
  • Informació sobre la nova ajuda en el lloguer per a famílies monomarentals o dones supervivents de la violència masclista gràcies al conveni de Convocatòria per la concessió de Subvencions d’activitats i projectes d’Igualtat per concurrència competitiva.
  • Informació sobre el conveni de col·laboració del Protocol de seguretat  contra les violències sexuals en entorns d’oci entre l’Ajuntament d’Abrera i el Departament d’Interior.
  • Activitats i propostes del mes de novembre en commemoració al Dia Internacional contra les violències envers les dones que es commemora el dijous 25 de novembre.

El Consell Municipal de les Dones té com a objectiu la participació de les dones del municipi, facilitar espais de relació i coordinació entre les diferents entitats i dones que treballen per a la igualtat, així com la incorporació de la perspectiva de gènere en els assumptes i polítiques públiques, tot recollint la pluralitat de les dones i dels seus interessos.

Què cal fer per inscriure’s al Consell Municipal de les Dones?

Per formar part del Consell municipal de les Dones d’Abrera només cal emplenar la sol·licitud que trobareu en aquest web municipal, i entrar-la per registre electrònic mitjançant instància genèrica. Tràmit que es pot fer de forma telemàtica, o bé  presencialment a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament d’Abrera amb cita prèvia. Per més informació podeu trucar al 93 770 29 11 o escriure a dones.igualtat@abrera.cat.

Trobareu el tràmit i els models de sol·licitud fent clic aquí o a l’Oficina d’Atenció Ciutadana amb cita prèvia.

• Per demanar cita prèvia podeu trucar al T. 93 770 03 25 en el nostre horari habitual, de dilluns a divendres de 9 h a 14 h, i els dimarts i dimecres també de 16.30 h a 19 h, o enviar-nos un correu electrònic a l'adreça informacio@abrera.cat. L'atenció per cita prèvia a l'OAC serà els matins, de 9 h a 14 h.

Abrera, municipi 100% feminista!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ