DIJOUS, 18/04/2024 | 05:19 h
  • Cancer de mama
  • Abrera commemorarà el proper diumenge 31 d'octubre, el Dia Mundial contra el Càncer de Mama
  • festival vs cancer

26/10/2021

El passat dimarts 19 d’octubre es va commemorar el Dia Mundial contra el Càncer de Mama i des de la junta local d'Abrera de l'Associació Espanyola Contra el Càncer, en col·laboració amb l'Ajuntament d'Abrera i l'Associació Vikingos del 600 del Baix Llobregat, s'ha programat el Viatge Solidari i una taula informativa i venda de productes relacionats amb la prevenció del Càncer de mama, pel proper diumenge 31 d'octubre.

Abrera “treu pit per les més vulnerables”

Sota el lema “Treu pit per les més vulnerables”, i després de l’absència obligada l'any passat per la pandèmia de la Covid-19, el proper diumenge 31 d’octubre a la plaça Pau Casals, a la vorera del carrer dels Rosers, l'Associació Contra el Càncer d'Abrera instal·larà de 10.00 h a 14.00 h, una taula informativa i de venda de productes relacionats amb la prevenció del Càncer de mama per a recaptar fons per a la investigació d'aquesta malaltia.

"Estem molt il·lusionades per poder reprendre el que fèiem abans de la pandèmia i, de moment, ho estem aconseguint"

La presidenta de l'Associació contra el càncer d'Abrera, Maribel Vargas ha explicat en declaracions a Ràdio Abrera que aquesta fita forma part de la represa de l'activitat i que "si abans ens feia il·lusió ara ens fa encara més, perquè ens semblava que això trigaria molt a poder funcionar de nou i estem molt il·lusionades per poder reprendre el que fèiem i de moment ho estem aconseguint".

Viatge Solidari, a càrrec de Vikingos del 600

El proper diumenge 31 d'octubre al matí també es podrà participar en el Viatge Solidari gràcies a la col·laboració dels Vikingos del 600 del Baix Llobregat que passejaran a tothom que hi vulgui col·laborar en els seus cotxes clàssics. Maribel Vargas ha explicat que aquest viatge solidari "consisiteix que venen els Vikingos del 600 altruistament, ens dediquen el seu temps de manera desinteressada, posen la benzina i les seves hores. La gent puja per 1 € al cotxe que els hi faci més il·lusió i quan hi ha una colla, surten pel poble a fer una volta totes i tots plegats. Els hi fa molta il·lusió, sobretot a la canalla... i als que no som canalla també!"

"Els Vikingos del 600 del Baix Llobregat, ens dediquen el seu temps de manera desinteressada, posen la benzina dels cotxes clàssics i les seves hores"

Podeu escoltar l'Entrevista del Dia de Ràdio Abrera sobre aquest tema, amb la Maribel Vargas, fent clic aquí i a la part inferior d'aquesta pàgina.

Conscienciar a la població: objectiu principal d'aquesta commemoració

L’objectiu de la commemoració el 19 d'octubre del Dia Mundial del Càncer de Mama, és conscienciar a la població de la importància del diagnòstic precoç del càncer de mama per a guanyar la lluita contra aquesta malaltia, que esdevé el tumor més freqüent en dones arreu del món i la principal causa de mort per càncer en tot el món. Per això, des del Departament de Salut i d’acord amb les recomanacions de diversos organismes internacionals, es recomana a les dones d’entre 50 a 69 anys dur a terme una mamografia cada dos anys.

Des de l'Ajuntament d'Abrera, recolzem la iniciativa de la junta local d'Abrera de l'Associació Espanyola Contra el Càncer i l'Associació Vikingos del 600 del Baix Llobregat.

A Abrera, traiem pit per les més vulnerables!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

Canals Comunicació Ajuntament faldó