DIVENDRES, 29/03/2024 | 10:13 h
  • Abrera s'adhereix a la Declaració de Sabadell per un acord polític i social per la millora de la qualitat de l’aire

Ens adherim a la Declaració de Sabadell per un acord polític i social per la millora de la qualitat de l’aire

29/10/2021

Una seixantena d'alcaldies i altres ens municipals representants del món local com la Diputació de Barcelona s’han adherit a la "Declaració de Sabadell, per un acord polític i social per a la millora de la qualitat de l'aire", promoguda per l’Ajuntament de Sabadell, seu del segon Congrés de Qualitat de l’Aire que va reunir autoritats, investigadors, tècnics i empreses del sector, durant dues jornades el divendres 14 i el dissabte 15 octubre de 2021.

L’esdeveniment va tenir lloc a l’escenari de l’Auditori de Can Balsach de Sabadell (Sala Mary Walton, en honor a la investigadora pionera en la lluita de la contaminació atmosfèrica al segle XIX), i va acollir a alcaldes i alcaldesses de tot el territori català, 12 presencials i 26 en remot.

Impuls des dels municipis

La declaració manifesta que "la contaminació atmosfèrica té efectes perjudicials directes i greus sobre la salut de les persones, com ha demostrat de manera fefaent l’Organització Mundial de la Salut (OMS), que ha evidenciat els vincles existents entre l’exposició a la contaminació atmosfèrica i diverses malalties greus, incloent-hi algunes de relacionades amb la salut mental". També que "el canvi climàtic és una altra problemàtica greu vinculada a  l’emissió de gasos amb efecte d’hivernacle derivada del trànsit rodat i altres activitats antròpiques".

Amb aquesta declaració, els municipis signants "reivindiquem el nostre paper com a actors clau de les crisis climàtiques i de la contaminació de l’aire. Hem impulsat la major Zona de Baixes Emissions del sud d’Europa, mesures de mobilitat sostenible, de transició energètica i de renaturalització".

Els municipis reivindiquem el nostre paper com a actors clau de les crisis climàtiques i de la contaminació de l’aire. Hem impulsat la major Zona de Baixes Emissions del sud d’Europa, mesures de mobilitat sostenible, de transició energètica i de renaturalització

Des de l'Ajuntament d'Abrera fem una aposta ferma i ens adherim a aquesta declaració. Impulsem les energies respectuoses amb el medi ambient amb diferents mesures, com serà la reducció del 50% de l'IBI durant 5 anys per la instal·lació de plaques solars. I per fomentar l'ús del vehicle elèctric estem treballant per la instal·lació de punts de recàrrega pels vehicles elèctrics per a la ciutadania i la flota de vehicles municipals que s'han adquirit els últims anys han estat híbrids i elèctrics, entre d'altres.

El nostre interès per la qualitat de l'aire i la reducció de les emissions, ens fa està amatents. En els controls periòdics que s'han fet al nostre municipi els resultats han estat satisfactoris.

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ