DISSABTE, 27/07/2024 | 13:20 h

El dissabte 16 d'octubre, commemorarem el Dia Internacional de la Nena amb un espectacle familiar a la Casa de Cultura

8/10/2021

Des de la Regidoria d'Igualtat, Feminismes i LGTBIQ+ i des de la Regidoria d'Infància de l'Ajuntament d'Abrera organitzem un espectacle familiar pel dissabte 16 d'octubre per commemorar el Dia Internacional de la Nena. L'activitat serà gratuïta i tindrà lloc a la Casa de Cultura (c. Federico García Lorca, 17) a les 17.30 h de la tarda amb aforament limitat i totes les mesures de prevenció de la Covid-19.

Ser nena no és fàcil. Ni aquí ni a la resta del món. Les nenes, pel simple fet de ser-ho, s’enfronten diàriament a la discriminació i a la violència. El seu gènere i la seva edat les converteixen en la població més vulnerable. Si, a més, tenen altres característiques, com tenir alguna discapacitat o pertànyer a una minoria ètnica, ser nena passa a ser gairebé un perill. A tot el món 62 milions de nenes no tenen accés a l’educació, nenes que creixen sense l’oportunitat de desenvolupar tot el seu potencial, nenes que no podran tenir el futur que vulguin. Cada any 12 milions de nenes són obligades a casar-se, obligades a deixar de ser nenes, obligades a ser mares quan encara no estan preparades, amb parts que posen en risc les seves vides. Més de 200 milions de nenes i dones vives avui han patit mutilació genital femenina. Dues de cada tres menors víctimes de tràfic de persones són nenes.

L'any 2011 l'Assemblea General de les Nacions Unides va establir l'11 d’octubre com el Dia Internacional de la Nena amb l’objectiu de crear consciència de la situació de les nenes arreu del món i reivindicar els seus drets. Arreu s'organitzen actes per donar a conèixer la doble discriminació que pateixen milions de nenes de tot el món per motius de gènere i edat.

Espectacle familiar a la Casa de Cultura, el dissabte 16 d'octubre

Així doncs, amb motiu del dia de la nena, el dissabte 16 d’octubre a les 17.30 h a la Casa de Cultura es realitzarà l’espectacle familiar “Amb ulls de nenade la Companyia Sifó dirigit a nenes i nens a partir de 3 anys i les seves famílies.

Una narradora i la seva veu acompanyada d’un món rodó i sonor. Tres contes que ens expliquen l’origen dels astres, la invenció de la nina i l’origen del tambor, on les protagonistes dels contes són nenes enèrgiques i gens dòcils que, seguint el seu neguit, reinventen el món en què els ha tocat viure.

Commemorem el Dia Internacional de la Nena amb un espectacle familiar a la Casa de Cultura el dissabte 16 d'octubre

No us ho podeu perdre!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma