DIVENDRES, 29/03/2024 | 12:19 h
  • També durant l'estiu, connectem les persones i ens movem amb el Bus Urbà d'Abrera!
  • Ruta del Nou Servei de Bus Urbà d'Abrera
  • Presentació del Nou Bus Urbà d'Abrera. Dilluns 23 de novembre de 2020

• Presentació del nou Bus Urbà d'Abrera. Dilluns 23 de novembre de 2020

31/8/2021

Abrera, més a prop que mai! Des del dimarts 1 de desembre de 2020, es troba en funcionament el nou servei de transport urbà d’Abrera, que arriba a tots els barris del nostre municipi. A banda, des del passat mes de gener, Abrera està dins el Servei Tarifari Integrat, cosa que permet utilitzar diferents modes de transport, realitzant una única validació.

També durant l'estiu, Abrera es troba més a prop que mai! Ens movem amb el Bus Urbà!

Durant aquest darrer any, s’ha impulsat un servei de Transport Urbà a Abrera que ha suposat una important inversió per l’Ajuntament, per continuar apostant pel transport sostenible. Així s'ha incrementat la inversió en aquesta línia, amb diferents millores, que continuen operatives també durant l'estiu:

• Ampliació dels horaris
  • Ampliació de la línia (es canvia dels 45 km de línia a 84 km de la nova línia)
  • Ampliació del nombre de parades, es passa de les 17 actuals a les 25 parades a partir de l’1 de desembre (3 d’elles sota demanda)
  • Servei de bus tots els 365 dies l’any, de dilluns a diumenge.
  • Incorporació d’un bus adaptat i més modern

També durant l'estiu, a Abrera connectem les persones i ens movem amb el nostre sistema de Bus Urbà, que ha incorporat en el darrer any diferents millores pels usuaris i usuàries del servei

Aquesta reestructuració i ampliació de la linia s’ha dut a terme treballant juntament amb les diferents associacions de veïnes i veïns del municipi. Una millora destacable, també, és la incorporació d’un nou servei de transport a demanda, que l’Ajuntament d’Abrera ha posat en funcionament amb l’assessorament de l’AMTU, i que permet que els diferents barris del municipi, disposin d’un servei de transport públic que els connecti amb el nucli urbà tots els dies de la setmana, és a dir, de dilluns a diumenge.

Recordem que les parades de transport a demanda incorporades al servei de transport urbà estan ubicades a Can Vilalba i Can Torres. Per desplaçar-se des d’aquests barris fins a qualsevol altre punt del municipi, els usuaris poden sol·licitar el servei a través de l’app de l’AMTU, anomenada TADCAT, o del telèfon 900 69 65 66 (de dilluns a divendres de 8 a 20 h).

App TAD CAT

El funcionament de l’app és molt senzill. L’usuari només ha d’indicar la parada d’origen i la de destinació del viatge, i l’hora en què farà ús del servei. Aquesta petició s’ha de realitzar amb uns 10 minuts d’antel·lació aproximadament. L’avantatge de l’app és que l’usuari, a més de realitzar les reserves, també pot consultar l’horari de pas del servei, veure les reserves realitzades, pendents i en curs, i anul·lar reserves.

En el viatge de tornada, quan la destinació és alguna de les parades a demanda, no cal fer la reserva del servei, sinó només indicar al conductor la parada de destí corresponent.

Abrera, integrada a l’ATM

Des del passat mes de gener, Abrera està integrada dins el sistema tarifari de l’ATM de Barcelona. La integració tarifària permet als ciutadans i ciutadanes d’Abrera desplaçar-se allà on desitgin, pagant una única vegada i validant un sol cop el títol de transport, encara que canviïn de mode.

Això beneficia a totes i tots els i les usuàries dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) així com de l'autobús urbà i interurbà de tot l’àmbit de l’Autoritat metropolitana de Barcelona, ja que es poden desplaçar amb un cost molt més reduït.

Sobre l’AMTU

L'Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) treballa per la millora de la mobilitat i de les infraestructures de transport públic d’arreu de Catalunya. Actualment té 111 entitats associades d’arreu de Catalunya: 105 ajuntaments, 1 Entitat Municipal Descentralitzada, i 5 consells comarcals, amb una població representada de més de 2 milions d'habitants i un volum de viatgers urbans transportats de prop de 44 milions anualment.

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ