DIJOUS, 18/04/2024 | 21:46 h
  • L'Associació Naturalista d'Abrera ANDA, realitza un cens de ratpenat d’aigua a la llera abrerenca del riu Llobregat

+ 1

L'Associació Naturalista d'Abrera ANDA realitza un cens de ratpenat d’aigua a la llera abrerenca del riu Llobregat

4/8/2021

El divendres 23 de juliol passat, l'Associació Naturalista d'Abrera ANDA, en col·laboració amb els membres de Capreolus (secció de natura del Centre Muntanyenc i de Recerques Olesà) van dur a terme un cens de ratpenat d’aigua (Myotis daubentonii) a la nostra llera del riu Llobregat.

Aquest cens forma part del projecte de ciència ciutadana Quirorius desenvolupat pel Museu de Ciències Naturals de Granollers, el qual té com a objectiu estudiar, seguir i protegir les poblacions de ratpenats d’aigua arreu del territori català. El projecte ja s’estava executant els anys anteriors a Abrera amb la col·laboració entre ADENC i ANDA. I des de l’estiu passat, Capreolus s’encarrega de realitzar els mostrejos a Abrera i Olesa de Montserrat.

L'objectiu del projecte és estudiar, seguir i protegir les poblacions de ratpenats d’aigua arreu del territori català

La metodologia del cens consisteix a traçar un feix de llum arran d’aigua entre les dues ribes del riu per observar l’activitat nocturna d’aquests animals. Enguany, a diferència d’algun cas anterior, no s’ha pogut determinar la presència del ratpenat d’aigua al nostre municipi. La seva presència és un indicador de la bona qualitat de l’aigua del riu i del bosc de ribera en general.

En el mapa, es poden veure les zones de mostreig (en banderes blaves) on quatre equips diferents van dur a terme l’observació:

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ