DIVENDRES, 29/03/2024 | 14:46 h

A Abrera donem més de 14 tones de roba usada a Humana durant el primer semestre de l'any 2021

Els abrerencs i abrerenques entreguen més de 65.000 peces de roba usada a 'Humana Fundación Pueblo para Pueblo'

29/7/2021

L’organització no governamental per al desenvolupament (ONGD) 'Humana Fundación Pueblo para Pueblo' ha recollit un total de 14.545 kg de tèxtil usat a Abrera durant el primer semestre d'enguany, el que representa un augment del 14% respecte a l’any anterior (12.748 kg).

Aquest registre equival a més de 65 mil peces de roba a les quals Humana dóna una nova vida i que són introduïdes de nou al mercat mitjançant la reutilització o el reciclatge. La Fundació té instal·lats al nostre municipi diferents contenidors, on la ciutadania diposita la roba, el calçat, els complements i el tèxtil de la llar que ja no utilitza.

A Abrera disposem de contenidors per la recollida de roba als següents carrers:

• Passeig de l’Estació, 39
  • Passeig de l'Estació, 15
  • Plaça de la Constitució, 14
  • C. Martorell, 8-10
  • C. Francesc Layret, 3
  • Ps. de l’Església, 5
  • Av. Circumval·lació, 6
  • C. Pintor Rivera, 5
  • Av. Abrera, 2
  • Deixalleria Municipal (Carrer Progrés 15)
  • Camí Castell de Voltrera cantonada amb C. Major

La recollida selectiva de roba té un gran potencial per a garantir-ne una segona vida: el 50% se’n pot reutilitzar i més del 35%, reciclar. Per això és important que es dipositi en un contenidor de roba. D'altra banda, les peces de roba usada tenen diferents destinacions: el 54% es reutilitza, el 14% mitjançant les botigues de moda sostenible d’Humana i el 40% s'exporta, principalment a l’Àfrica per a comercialitzar-la, fer accessible la roba als països menys desenvolupats i generar-hi recursos per a la cooperació al desenvolupament.

Protecció del medi ambient

La reutilització i el reciclatge de tèxtil contribueixen a la protecció del medi ambient en reduir en part els residus generats per la ciutadania. Les més de 14 tones recollides durant el primer semestre de l'any 2021 al nostre municipi representen un estalvi de 46 tones de CO2 a l’atmosfera.

A Abrera cuidem del nostre territori i del planeta!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ