DIJOUS, 28/03/2024 | 10:23 h
  • El proper divendres 18 de juny inaugurarem l'exposició  “Construccions identitàries. Famílies trans" a càrrec de Mar C. Llop

+ 2

El proper divendres 18 de juny inaugurarem l'exposició “Construccions identitàries. Famílies trans" a càrrec de Mar C. Llop

La mostra fotogràfica es podrà visitar a la Casa de Cultura fins al dijous 1 de juliol inclòs en horari d'obertura de l'equipament

15/6/2021

Dins les activitats programades amb motiu de la Festa Major d'Abrera 2021, aquest proper divendres 18 de juny a les set de la tarda, s'inaugurarà  a la Casa de Cultura d'Abrera l’exposició fotogràfica “Construccions identitàries. Famílies trans" a càrrec de l’artista Mar C. Llop.

El projecte” Construccions identitàries”

Des que en l’any 2013 la Mar C. Llop comencés el projecte “Construccions identitàries” fotografiant els cossos nus de persones que es llançaven a la vivència trans amb la secció “EnTrànsit”, el projecte ha tingut un llarg recorregut a través d’un treball que creixia orgànicament del projecte i en la mesura que ho feia la seva pròpia experiència personal. Amb el projecte en marxa i ella mateixa començant també el seu trànsit, van seguir-li noves seccions com les de “Persones” o “Conceptes” i després, arran de la separació d’una parella de llarg recorregut, la Mar va donar llum a “Vincles” en un intent de crear referents positius.

L’artista ha estat guardonada en els premis “17 de maig” de “l’Observatori Contra l’Homofòbia” en la seva edició de 2019 per la seva tasca com a activista i el treball pedagògic de “Construccions identitàries”.

Un projecte transversal i inclusiu

Juntament amb Andrea Basave, de la Línia de Recerca en Cossos, Gèneres i Sexualitats (LIRACGS) de la Universitat de Barcelona, s’han fet entrevistes en vídeo a les persones membres de 29 famílies i fotografies grupals i individuals, i s’ha buscat la màxima diversitat en edats i discursos.

Dels vídeos s’han extret textos per acompanyar les fotografies individuals que es podran visitar del divendres 18 de juny al dijous 1 de juliol (ambdós dies inclosos) a la Casa de Cultura d'Abrera. En declaracions als companys i companyes de Ràdio Abrera, la mateixa Mar C. Llop ha explicat aquesta incidència en el concepte de famílies trans ve donat perquè “els familiars es troben amb moltes pors a l’hora de fer els canvis dels seus fills i filles, sobretot a l’hora de la seva socialització. Vivim en una societat binària i a molts els hi costa entendre el concepte. Què és això de ser nen o nena, dona o home?... De mica en mica se'n van desconstruint aquests rols, ja que hi ha molta gent que no se sent còmode amb aquests rols i arribarà un dia, d’aquí a uns anys, on les persones creixeran en llibertat i seran qui vulguin ser i seran homes o dones amb un aspecte X, amb la seva pròpia expressió”.

Podeu escoltar i descarregar l'Entrevista del Dia de Ràdio Abrera amb la Mar C. Llop, al final d'aquesta pàgina o fent clic aquí.

En total s'han fet entrevistes personals a membres de 29 famílies, amb fotografies grupals i individuals, per buscar la màxima diversitat en edats i discursos

El llibre “Construccions identitàries. Work in progress”

De tot aquest projecte va derivar el llibre “Construccions identitàries. Work in progress” on recollint els discursos de persones plurals es confeccionava un recull de la diversitat d’experiències i sentirs. La Biblioteca Josep Roca i Bros d'Abrera comptarà amb diferents exemplars del llibre de l’artista per poder ser prestats.

Recordem que l’exposició "Construccions identitàries. Famílies trans" s'inaugurarà aquest proper divendres 18 de juny a les 19 h a la Casa de Cultura d'Abrera i es podrà visitar fins al dijous 1 de juliol. Aquesta activitat s'emmarca dins el programa de la Festa Major d'Abrera 2021.

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ