DIVENDRES, 29/03/2024 | 09:15 h
  • Seguretat alimentària

Avui dilluns, 7 de juny, commemorem el Dia Mundial de la Innocuïtat dels Aliments

7/6/2021

El 2018, l’Assemblea General de les Nacions Unides va adoptar la resolució 73/250, mitjançant la que es va proclamar el 7 de juny com el Dia Mundial de la innocuïtat dels Aliments, tenint en compte la càrrega mundial de malalties de transmissió alimentaria que afecta persones, de totes les edats, en particular a nens menors de cinc anys a les persones que viuen en regions del Món amb ingressos baixos. Des de l'Ajuntament d'Abrera commemorem aquesta data, ja que no hi ha seguretat alimentària sense innocuïtat dels aliments.

El Dia Mundial de la Innocuïtat dels Aliments és una manera important de:

• Sensibilitzar a la població dels problemes de la innocuïtat dels aliments.
  • Mostrar com prevenir malalties a través de la innocuïtat dels aliments.
  • Debatre enfocaments de col·laboració per millorar la innocuïtat dels aliments a tots els sectors.
  • Promoure solucions i formes de millorar la innocuïtat dels aliments.

No hi ha seguretat alimentària sense innocuïtat dels aliments

Si no és innocu no és un aliment. Només els aliments innocus satisfan les necessitats alimentàries i contribueixen a què totes les persones tinguin una vida activa i saludable.

Els aliments que mengem es mantenen innocus gràcies a l’esforç de totes les persones que els cultiven, elaboren, transporten, emmagatzemen, venen, preparen i serveixen. Els aliments innocus contribueixen al fet què tinguem una vida, una economia, un planeta i un futur saludables. Seguir pràctiques d’innocuïtat alimentària a la nostra llar  i a la nostra vida diària ajudarà a evitar malalties transmeses pels aliments.

La innocuïtat alimentària en temps de la Covid-19

Tot i que no hem tingut casos de transmissió de la Covid-19 per mitjà dels aliments, la pandèmia ha posat de manifest qüestions relacionades amb la innocuïtat dels aliments, com la higiene, la resistència als antimicrobians, les zoonosis, el canvi climàtic, el frau alimentari i els possibles beneficis de la digitalització dels sistemes alimentaris. S’han identificat debilitats o vulnerabilitats als sistemes de producció i control dels aliments. En el futur immediat, una de les principals prioritats de tots els governs continuarà sent reduir al mínim les disrupcions a les cadenes de subministrament d’aliments, atès que els consumidors han de tenir garantida la possibilitat d’obtenir-los.  Un enfocament basat en el risc per aconseguir la innocuïtat dels aliments i complir amb els requisits d’innocuïtat alimentària pot contribuir a la continuïtat del subministrament d’aliments i permetre que aquests resultin accessibles pels consumidors.

Els esforços concentrats en matèria d’innocuïtat dels aliments ajudaran als països a mitigar les repercussions socio-econòmiques de la pandèmia i a incrementar la seva capacitat de recuperació a llarg termini, en facilitar i accelerar el comerç d’aliments i productes agrícoles, contribuir a prevenir la propera pandèmia zoonòtica i transformar els sistemes alimentaris.

• Trobareu més informació sobre seguretat alimentària a la secció de Salut Pública i Benestar d'aquesta pàgina web fent clic aquí.

Canals Comunicació Ajuntament faldó