DIJOUS, 28/03/2024 | 13:37 h

La Biblioteca Josep Roca i Bros d'Abrera ens presenta, un any més, la nova edició del concurs ‘Llegir té Premi’!

26/5/2021

Us agrada llegir? Voleu fer volar la vostra imaginació a través de la lectura? Doncs ara, a més, podeu aconseguir magnífics regals! Us expliquem a continuació com ho podeu aconseguir i en què consisteix el concurs ‘Llegir té Premi’, que enguany arriba a la seva sisena edició. No t’ho perdis!

La Direcció General de Creació, Acció Territorial i Biblioteques del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, ha obert un any més les inscripcions de la sisena edició de l’activitat ‘Llegir té Premi’ mitjançant la plataforma Legiland. Hi poden participar en el concurs fins a 1.500 infants i joves que tinguin el carnet de qualsevol biblioteca pública de Catalunya, inclosa la Biblioteca Josep Roca i Bros d'Abrera. S’organitza en dues categories individuals, de 8 a 11 anys i de 12 a 16 anys i una tercera categoria per equips. Com a novetat d’aquesta edició, el concurs es dividirà en tres etapes consecutives

El període d’inscripció s'obrirà el proper divendres 28 de maig i restarà obert fins que s’esgotin les places disponibles. D'altra banda, el concurs començarà el dilluns 28 de juny i finalitzarà el diumenge 29 d’agost, ambdues dates incloses.

Les persones participants podran seleccionar les obres a llegir entre 740 títols en català, castellà, anglès, i també n'hi ha títols de lectura fàcil. La selecció de les obres permet oferir un seguit de propostes de lectura adequades a l’edat i interessos, des de llibres clàssics a les darreres novetats de la literatura juvenil. Els títols seleccionats es troben físicament a les biblioteques públiques de Catalunya. Alguns també es troben disponibles a la mateixa plataforma i també es poden trobar a la biblioteca digital de les biblioteques públiques eBiblioCat.

Un cop llegida l'obra seleccionada, els i les participants hauran de respondre una sèrie de preguntes sobre el títol triat. Cada pregunta correcta genera un nombre concret de punts: com més respostes encertades, més punts se sumen al compte del lector. Els punts permeten a l'usuari o usuària pujar de nivell, desbloquejar peces de l’avatar, guanyar medalles digitals i pujar en els rànquings per optar a més premis.

Quan finalitzi el concurs, l’organització enviarà a les biblioteques els premis físics: medalles, llibres i rellotges intel·ligents, perquè els i les participants puguin anar a recollir-los.

En el moment de registrar-se com a participants, els i les lectores i lectors abrerencs han d'indicar la Biblioteca Josep Roca i Bros com la seva biblioteca pública de referència, d'aquesta manera des de la mateixa biblioteca podrem fer un seguiment de l'evolució dels nostres usuaris i usuàries.

Podeu consultar tota la informació sobre aquesta nova edició del concurs ‘Llegir té premi’ al web de la Biblioteca Josep Roca i Bros (fent clic aquí) i al web de Llegir té Premi (clicant aquí).

Apunteu-vos i gaudiu de la lectura que, a més, té premi!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ