DIJOUS, 28/03/2024 | 12:45 h

Atenció! Ja es poden sol·licitar els ajuts pel pagament de l’IBI per a les famílies monoparentals i monomarentals

Les sol·licituds es poden presentar fins al dimarts 4 de gener, inclòs.

22/12/2021

Amb la finalitat de reforçar la família com estructura bàsica de les relacions afectives, des de l’Ajuntament impulsem un conjunt d’iniciatives i actuacions per donar suport a les unitats familiars del nostre municipi, com els ajuts pel pagament de l’impost sobre béns immobles (IBI) per a les famílies monoparentals i monomarentals.

L’ajut econòmic està adreçat a persones titulars de famílies monoparentals i monomarentals d’Abrera que s'han de fer càrrec de l'impost de l'IBI del seu habitatge habitual l’any 2021. L’import de l’ajut econòmic és de 80 euros, sempre que l’immoble de què es tracti tingui un valor cadastral inferior a 90.000 euros i constitueixi l’habitatge habitual de la família.

En cas que la situació laboral i econòmica hagi sofert canvis degut a la Covid-19 caldrà presentar documentació justificativa del canvi econòmic de la persona sol·licitant (atur, ERTO...). El termini per presentar les sol·licituds s'ha obert aquest dimarts 21 de desembre i es podran presentar fins al dimarts 4 de gener, inclòs

• Podeu consultar la convocatòria de l'ajut pel pagament de l’IBI per a les famílies monoparentals i monomarentals fent clic aquí
  • També podeu consultar les bases de l'ajut fent clic aquí.

Com podem tramitar l’ajut?

• De manera telemàtica a través de la seu electrònica, fent clic aquí (opció recomanada). Des de l'Ajuntament seguim impulsant l'atenció telefònica i l'assessorament en la tramitació electrònica. Per facilitar la tramitació electrònica a la ciutadania, hem confeccionat un manual amb tota la informació. Consulteu el manual fent clic aquí.
  • Mitjançant cita prèvia a través del registre general d’entrades de l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) de l’Ajuntament d’Abrera (plaça de la Constitució, 1) de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores (dimarts i dimecres de 16.30 h a 19.00 h).  Les sol·licituds i la documentació requerida s'hauran de presentar mitjançant model d'instància normalitzat.
    Trobareu la sol·licitud per demanar l'ajut fent clic aquí (català) i fent clic aquí (castellà).
  • Per demanar cita prèvia podeu trucar al T. 93 770 03 25 en el nostre horari habitual, de dilluns a divendres de 9 h a 14 h, i els dimarts i dimecres també de 16.30 h a 19 h, o enviar-nos un correu electrònic a l'adreça informacio@abrera.cat. L'atenció per cita prèvia a l'OAC serà els matins, de 9 h a 14 h.

Per sol·licitar la subvenció caldrà presentar, a més, la documentació següent:

• Títol de família monoparental vigent.
  • Resolució del reconeixement de discapacitat si s’escau

Per a més informació contacteu amb el Servei d’Acció Social de l’Ajuntament (carrer Major, 3), de dilluns a divendres de 9 a 14 hores del matí, i dimarts i dimecres de 16 a 19 hores de la tarda, al telèfon de contacte 93 770 29 11 i al correu electrònic serveissocials @abrera.cat

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ