DIVENDRES, 29/03/2024 | 15:55 h
  • Commemorem el Dia Mundial de l'Activitat Física amb una caminada saludable

+ 12

• Commemorem el Dia Mundial de l'Activitat Física amb una caminada saludable
  • Avui dimarts 6 d'abril, commemorem el Dia Mundial de l'Activitat Física amb una caminada saludable
  • 6 d'abil, Dia Mundial de l'Activitat Física

Commemorem el Dia Mundial de l'Activitat Física amb una caminada

7/4/2021

Amb el lema "Activa la vida millora la vida. Vine a caminar amb nosaltres!", des del nostre Centre d’Atenció Primària (CAP) d'Abrera, amb la col·laboració de l'Ajuntament, hem organitzat una caminada que ha tingut lloc aquest dimarts 6 d'abril al matí, amb motiu del Dia Mundial de l’Activitat Física, amb l’objectiu de promoure l’activitat física pel benestar de les persones i combatre el sedentarisme.

Caminada saludable

Enguany, a causa de la situació sanitària que estem vivint originada per la pandèmia de la Covid-19, per participar en la caminada calia inscripció prèvia. Els i les participants han fet una ruta de 7,8 quilòmetres pel nucli urbà del nostre municipi, passant pel barri de Sant Hilari, amb una parada als Horts de Can Morral. Des de l'Ajuntament els hem obsequiat amb un mocador commemoratiu i el Mercat Municipal d'Abrera amb una poma i una ampolla d'aigua.

La tècnica municipal de Salut i Benestar, Sara Prados, ha valorat positivament la caminada. “Aquest any hem posat molt de carinyo en aquesta caminada, perquè la gent necessita moure’s, necessita sortir. I veure que som molts. No ens podem ajuntar, i fer activitats a l’exterior ho facilita tot. Veus a la gent, comparteixes aficions i és molt bo per la salut”.

També les veïnes i veïns que han fet la caminada han destacat que els agrada participar en activitats saludables com aquesta i fer esport:

• “Fa molt que venim, tres o quatre anys. S’ha de fer esport i si es pogués en faríem més”.
  • “Estamos encantades de hacer la caminada, nos gusta mucho hacer deporte. Mi marido tiene 90 y yo 89.”
  • “Molt bé! Avui amb la senyora hem decidit venir a caminar.  Han d’haver-hi iniciatives així perquè hi ha molta gent que no es belluga de casa”.
  • “Hem sabut que hi havia aquesta caminada, a mi em va perfecte perquè sempre surto a caminar. Sempre surto sola i aquesta vegada vaig més acompanyada que és molt més agradable i m’anima més a continuar fent caminades. Hi ha molta gent que surt a caminat al poble. Al poble tothom es mou. S’ha de dinamitzar més perquè arribi a tothom.”

Podeu escoltar les declaracions realitzades a l'emissora municipal Ràdio Abrera en els enllaços d'audio que trobareu a la part inferior d'aquesta pàgina.

Dia Mundial de l'Activitat Física

El Dia Mundial de l’Activitat Física es commemora des de 2002 a tot el món. Catalunya hi participa des de l’any 2010 gràcies a l’impuls del Pla d’Activitat Física, Esport i Salut (PAFES) del Departament de Salut de la Generalitat a través de diverses iniciatives de promoció en tot el territori. Activar i mantenir l’energia del cos i de la ment, la flexibilitat, l’equilibri i la força, la resistència cardiovascular són l’objectiu d’aquest pla.

El més important és que cada persona trobi l’activitat física que més li agradi i que millor s’adapti al seu perfil i a les seves necessitats. La constància i la regularitat per aconseguir millorar la forma física, són cabdals en tot el procés. Cal recordar que acumular 30 minuts d'activitat física diària en adults i gent gran i 60 minuts en infants i adolescents, millora la vida.

•  Web abrera.cat

Canals Comunicació Ajuntament faldó