DIVENDRES, 19/04/2024 | 05:10 h
  • Biblioteca Josep Roca i Bros
  • La biblioteca Josep Roca i Bros d’Abrera ja disposa del nou catàleg col·lectiu Atena,

+ 1

La biblioteca Josep Roca i Bros d’Abrera ja disposa del nou catàleg col·lectiu Atena, amb els fons de totes les biblioteques públiques de Catalunya

Per Setmana Santa la nostra biblioteca romandrà tancada del dijous 1 al dilluns 5 d’abril (ambdós dies inclosos)

31/3/2021

El catàleg Atena unifica els catàlegs de les 227 biblioteques i els 10 bibliobusos de la Diputació de Barcelona amb els de les biblioteques públiques de Girona, Tarragona i Lleida

La setmana passada es va presentar el nou catàleg compartit Atena, que unifica els fons bibliogràfics de les 227 biblioteques i els 10 bibliobusos de la Diputació amb els de les biblioteques públiques de Girona, Tarragona i Lleida. La nostra biblioteca municipal, ja compta amb aquest nou catàleg col·lectiu.

El servei permet als usuaris i usuàries demanar qualsevol llibre o document des de qualsevol biblioteca o dispositiu, i escollir on volen rebre la petició en préstec. El nou catàleg compartit és un projecte impulsat per la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya que agrupa els fons dels catàlegs Aladí i Argus en una interfície comuna, que fa de passarel·la entre els dos catàlegs. Atena agrupa els registres d’una banda i l'altra, els fusiona i els mostra conjuntament.

D’aquesta manera els usuaris i usuàries poden consultar, amb una sola cerca, el fons de qualsevol biblioteca o bibliobús del sistema de lectura pública de Catalunya i poden demanar documents de qualsevol biblioteca perquè els hi portin a la biblioteca de la seva localitat. Facilita l’accés a més d'1.200.000 títols diferents i a més de 15 milions de documents.

La Xarxa de Biblioteques Municipals (XBM) de la Diputació de Barcelona està formada per 227 biblioteques, de la que forma part la biblioteca Josep Roca i Bros d'Abrera, 10 bibliobusos que donen servei al 98% de la població de Barcelona i amb un fons de més de 10 milions de documents.

Vacances de Setmana Santa

La nostra biblioteca Josep Roca i Bros d’Abrera romandrà tancada del proper dijous 1 al dilluns 5 d’abril (ambdós dies inclosos) per les vacances de Setmana Santa.

Posteriorment, obrirà en el seu horari habitual: les tardes de dilluns a divendres de 16 a 20.30 h i els matins de dimarts, dijous i dissabte de 10 a 13.30 h.

Servei adaptat a les mesures anticovid

Tots els serveis es troben operatius, complint i adoptant la normativa de seguretat establerta. Així el servei de préstec és lliure, com també es pot accedir a la col·lecció amb rentat de mans previ. Tot el que es consulti i no sigui d'interès s'ha de deixar als diferents carros que hi ha repartits per la biblioteca per passar la quarantena. El retorn de material s’ha de realitzar a la bústia de devolució per tal de poder emmagatzemar els llibres amb la màxima seguretat i passar una quarantena segura. També s’ofereix a la biblioteca el servei d’internet i impressions amb totes les garanties de seguretat i ja està oberta la sala d’estudis sempre que es compleixi amb les distàncies de seguretat i l'ús de mascareta.

Cal apuntar que hi ha diferents punts de desinfecció de mobiliari instal·lats a l’equipament municipal.

Per a qualsevol consulta podeu adreçar-vos directament a la biblioteca d'Abrera (c. de Federico García Lorca, 17) o a través dels següents canals:

• Per correu electrònic: biblio@abrera.cat
  • Per telèfon: 93 770 08 81
  • Per les xarxes socials de la biblioteca

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ