DIJOUS, 28/03/2024 | 21:32 h
  • vxl virtual
  • Cartell Voluntariat per la Llengua - xarxes socials
  • Voluntariat per la llengua virtual

+ 1

• Connecta't al català

L’Oficina de Català d’Abrera engega la 13a edició del Voluntariat per la llengua adreçat a tota la ciutadania

11/3/2021

L’Oficina de Català d’Abrera, del Consorci per a la Normalització Lingüística, ha obert les inscripcions per participar en la 13a edició del Voluntariat per la llengua (VxL). El programa continua amb la formació de parelles lingüístiques potenciant ara el format virtual a l'hora de mantenir les seves converses. El programa s’adreça a tota la ciutadania i no cal ser alumne dels cursos de català per participar-hi. Apunteu-vos!

Mitjançant la creació de parelles lingüístiques, el VxL facilita la conversa en català a persones amb coneixements bàsics de la llengua que necessiten practicar-la per adquirir fluïdesa (aprenents) amb persones que la parlen (voluntaris). El programa s’adreça a tota la ciutadania i no cal ser alumne dels cursos de català per participar-hi.

El Voluntariat per la llengua és un programa de la Direcció General de Política Lingüística, amb una trajectòria de 17 anys, que aplica territorialment el Consorci per a la Normalització Lingüística. Des de fa uns mesos, acompanya la promoció del VxL la campanya "Quan parles fas màgia", que vol incidir en la transformació personal que suposa per a aprenents i voluntaris practicar el català junts.

Converses a través de mitjans telemàtics

Tot i les restriccions de mobilitat i contacte social provocades per la pandèmia, les parelles del VxL han mantingut el compromís de conversar en català amb mitjans telemàtics.

Per això, les trobades presencials de les parelles lingüístiques del VxL s'han traslladat a la modalitat virtual per continuar les sessions amb seguretat. Per aquest motiu, en aquesta edició es promocionarà i potenciarà la creació de parelles lingüístiques en aquesta modalitat.

Com participar al Voluntariat per la Llengua?

Si voleu participar en el VxL i formar part d’una parella lingüística, cal que us poseu en contacte amb l’Oficina de Català d’Abrera a través dels següents canals:

Cartell Voluntariat per la Llengua .jpg

Trobareu més informació sobre el programa de Voluntariat per la Llengua al web CNL Ca n'Ametller (feu clic aquí) i al web del Consorci per la Normalització Lingüística (feu clic aquí).

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ