DIVENDRES, 29/03/2024 | 15:26 h
  • Recomanacions per reduir l'exposició a la contaminació de l'aire. Imatge de tookapic a Pixabay

Consells per reduir l'exposició a la contaminació i els riscos per a la salut derivats de la contaminació de l'aire

24/2/2021

Des de la Regidoria de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil de l’Ajuntament d’Abrera fem difusió de consells i recomanacions per reduir l'exposició a la contaminació i els riscos per a la salut derivats de la contaminació de l'aire. La Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic ha informat que es manté vigent la Declaració d'episodi ambiental de contaminació de l'aire a tot Catalunya, ja que se segueixen donant les condicions que van donar lloc a la seva activació.

Els principals contaminants de l’aire són les partícules en suspensió (PM), el diòxid de nitrogen (NO2) i l’ozó troposfèric (O3). Aquests contaminants, depenent de la seva concentració en l’aire i els factors de risc d’exposició de les persones, poden tenir efectes perjudicials per a la salut a curt i/o a llarg termini. Així, s’ha comprovat que la contaminació de l’aire incrementa els riscos de malalties respiratòries i cardiovasculars.

Aquest dimecres, 24 de febrer de 2021, els nivells de contaminació de l'aire per partícules en suspensió de menys de 10 micres (PM10) es mantindran elevats, donat que es preveu que la intrusió de pols africana persistirà i les condicions de dispersió no milloraran durant el dia d'avui.

Per aquest motiu, des de la Regidoria de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil de l’Ajuntament d’Abrera demanem a la ciutadania el seguiment dels següents consells i recomanacions:

• Realitzar els trajectes a peu o amb bicicleta escollint carrers poc freqüentats pel trànsit.
  • Utilitzar el transport públic.
  • Reduir els desplaçaments amb vehicle privat (si és possible, treballar a distància, variar l’horari de feina a canvi de viatjar amb transport públic, treballar en un altre lloc de l'empresa, més a prop de casa…).
  •  Realitzar una conducció eficient (arrencada suau, reduir la velocitat, utilitzar el fre motor, evitar accelerades i frenades brusques, etc.).
  • En el cas de disposar de diferents vehicles, utilitzar el que tingui les emissions més baixes.
  • Regulació de la climatització de les llars: a l’estiu pujar la temperatura del termòstat de la llar i a l’hivern baixar-la.
  • Assegurar-se del bon funcionament de les calefaccions de combustibles fòssils, llenya, biomassa… evitant-ne purgues i arrancades. Garantir el bon funcionament dels filtres i captadors de cendres de les mateixes.
  • Limitar la crema de rostolls, marges i restes d'aprofitaments forestals, agrícoles o de jardineria.

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ