DIVENDRES, 29/03/2024 | 16:42 h
  • L'Ajuntament promou la cultura emprenedora a Abrera amb el programa CuEmE

+ 5

L'Ajuntament promou la cultura emprenedora a Abrera amb el programa CuEmE

29/1/2021

Enguany, per tercer any, Abrera participa en el projecte ‘Cultura emprenedora a l'escola’ (CuEmE). Aquest programa serveix per treballar l’autonomia, la iniciativa personal i l’emprenedoria a 5è de primària. Durant el curs escolar, l'escola i l'alumnat que hi participa creen i gestionen una cooperativa. Aquest dijous 28 de gener una representació dels “equips directius” de les quatre cooperatives que estan en marxa, han visitat l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) de l'Ajuntament d'Abrera (pl. de la Constitució,1) i han sol·licitat el NIF de la seva empresa.

L'alcalde, Jesús Naharro, les regidores i tècniques del Servei d’Educació i el Servei de Promoció Econòmica, que promouen la iniciativa, i del Servei d’Atenció Ciutadana van donar la benvinguda a cinc alumnes, el Sami, la Noa, l’Anna, l’Aitor i la Lucía, i al Dani, un dels seus tutorsTots molt il•lusionats i amb ganes de compartir les ganes de tirar endavant els seus projectes de cultura emprenedora! La visita es va realitzar seguint totes les mesures de prevenció i contenció de la Covid-19.

Amb aquesta iniciativa les nenes i nens de les escoles d'Abrera que hi participen podran adquirir competències que potenciaran la seva creativitat, el treball en equip, la comunicació i la imaginació, entre d'altres. Aquestes competències que desenvolupin els hi servirà per millorar els seus resultats educatius i adquirir l'experiència vivencial del procés de creació d'una cooperativa, des del disseny de la imatge fins a la venda del producte.

Les fases de creació d'una cooperativa

El procés per realitzar aquesta cooperativa passa per diverses fases:

• Constitució de la cooperativa
  • Disseny de la imatge corporativa i dels productes escollits per vendre'ls
  • Càlcul dels costos per trobar la manera de finançar-los
  • Elaboració dels productes
  • Finalment, part dels beneficis obtinguts els destinen a projectes socials

Col·laboració de les famílies
Les famílies també hi poden participar en aquest procés creatiu de la coooperativa de diverses maneres:

• Compartint coneixements que els hi puguin servir en el procés de creació de la cooperativa
  • Potenciant a casa les habilitats i actituds que es necessiten
  • Donant suport i acompanyament
  • Adquirint els productes

Fins al moment, els i les estudiants de 5è de l'Escola Francesc Platón i Sartí d'Abrera ja han creat les cooperatives i dissenyat les imatges corporatives. En aquests moments estan desenvolupant els productes que presentaran més endavant.

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ