DISSABTE, 20/04/2024 | 13:58 h
  • Dediquem el nostre calendari de 2021 als picaportes antics que podeu descobrir passejant pels carrers amb història d'Abrera!

+ 11

4/1/2021

Enguany, dediquem el calendari de l'Ajuntament d'Abrera als picaportes antics que podreu descobrir, fent un passeig, pels carrers amb història del nostre municipi: Al nucli urbà, els trobareu al carrer de La Font, carrer Major, carrer del Migdia i a l'Església de Sant Pere (segle XII). Al Rebato, al carrer de Sant Jaume i al carrer de la Purlom. I als barris, al carrer del Suro de Santa Maria de Vilalba. Amb les fotografies d'aquest calendari us convidem a admirar aquestes peces antigues, vestigis del passat d'Abrera. Gaudiu-les!

Un picaporta és una peça de ferro o llautó, de diverses formes, penjada a una porta per la seva part superior que, en alçar-la i deixar-la caure, serveix per a trucar. Durant segles, la seva funció era avisar a les veïnes i veïns de l'arribada d'altres persones amb un so fort i contundent, que els timbres elèctrics moderns no han aconseguit substituir.

També serveix com a tirador per tancar la porta en sortir de les cases amb un gest enèrgic i amb força, ja que les portes antigues tenen un pes considerable. La forma més comuna és la d'argolla, arrodonida, però també trobareu picaportes ovalats i amb forma de mà femenina. Aquests darrers, coneguts com la “mà de Fàtima”, són herència del nostre passat medieval àrab.

Les fotografies d’aquest calendari han estat realitzades de forma desinteressada pel veí del municipi, Joan Subirana Andrés. Des de l’Ajuntament d’Abrera li agraïm la seva col·laboració!

Des de l’Ajuntament d’Abrera us desitgem un Feliç Any 2021!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ