Escut Ajuntament d'Abrera
Escut Ajuntament d'Abrera
DISSABTE, 01/04/2023 | 10:54 h
  • A Abrera commemorem el Dia de les Persones amb Diversitat Funcional
  • A Abrera commemorem el Dia de les Persones amb Diversitat Funcional
  • A Abrera commemorem el Dia de les Persones amb Diversitat Funcional

    + 11

  • Manifest del Taller Ocupacional de Can Comelles (TOCC)
  • Manifest del Taller Ocupacional de Can Comelles (TOCC)
  • Manifest del Taller Ocupacional de Can Comelles (TOCC)
  • Manifest del Taller Ocupacional de Can Comelles (TOCC)
  • Manifest del Taller Ocupacional de Can Comelles (TOCC)
  • Manifest del Taller Ocupacional de Can Comelles (TOCC)
  • Manifest del Taller Ocupacional de Can Comelles (TOCC)
  • Manifest del Taller Ocupacional de Can Comelles (TOCC)
  • Manifest del Taller Ocupacional de Can Comelles (TOCC)
  • Manifest del Taller Ocupacional de Can Comelles (TOCC)
  • Manifest del Taller Ocupacional de Can Comelles (TOCC)

A Abrera commemorem el Dia de les Persones amb Diversitat Funcional

Novament, des de l’Ajuntament d’Abrera el dijous 3 de desembre commemorarem el Dia de les Persones amb Diversitat Funcional

3/12/2020

L’any 1982 l’Assemblea General de les Nacions Unides va proclamar el dia 3 de desembre com a Dia Internacional de les Persones amb Diversitat Funcional amb l’objectiu de promoure els seus drets i el seu benestar en tots els àmbits de la vida i en tots els àmbits de la societat; així com per a conscienciar la societat sobre la situació d’aquest col·lectiu vers tots els aspectes de la vida. Enguany, des de l’Ajuntament d’Abrera, un any més, sensibilitzem a la població sobre les qüestions relacionades amb la diversitat funcional i promovem la presa de consciència sobre els guanys que se’n deriven de la integració social de les persones amb capacitats diverses. Volem reivindicar l´esforç que realitzen a diari totes les persones afectades d´una discapacitat, els seus familiars així com els professionals que els ajuden a dur-ho a terme.

Comptem amb diferents entitats del territori amb les què col·laborem de forma habitual com són: el Taller Ocupacional de Can Comelles (TOCC), la Fundació Inclusió Laboral ÀuriaArc de Sant Martí i l’ASFAM- Club Social “Punt de Trobada”..

  • Llegiu el manifest elaborat pels usuaris i usuàries del Taller Ocupacional de Can Comelles (TOCC) fent clic aquí o al darrer paràgraf d'aquesta notícia. 

Aquest dijous 3 de desembre, a les 14 horesRàdio Abrera ha dedicat l'espai L'Entrevista del Dia,  al Dia de les Persones amb Diversitat Funcional i parlaran amb la Regidora d'Acció Social Giulia Mirto, l'alcalde d'Abrera,Jesús Naharro, el director tècnic del TOCC, David Bicardí i el responsabe d'habitatge de l' Arc de Sant Martí. Podeu sentir-la fent clic aquí i a la part inferior d'aquesta pàgina.

 

Per complementar l’actuació il·luminaren de color taronja, el color escollit per a representar la diversitat funcional, edificis emblemàtics del municipi com són la façana de l‘Ajuntament i el Porró de la plaça del Rebato perquè tota la població tingui coneixement de la jornada de commemoració.

 

El nostre alcalde, Jesús Naharro, ha manifestat que: "el día a día de las entidades y de las personas y sus familias que desarrollan sus proyectos; es lo más importante. La constancia y el esfuerzo en el que trabajan día a día es lo que permite la evolución continua y es importante poder visibilizar las distintas capacidades que conforman nuestro municipio, y que no marcan la diferencia; sino que suman en la pluralidad de nuestra comunidad". 

 

 

La Regidora d'Acció Social Giulia Mirto explica que: “Un any més, impulsem la visibilitat del col·lectiu i posem en valor la feina que fan dia a dia les entitats i institucions que treballen per a que les persones que presenten diversitat funcional puguin desenvolupar el seu projecte de vida amb total normalitat. És important la feina que desenvolupen aquestes institucions i entitats tots els dies, però en dies com avui, encara és més important poder visibilitzar les diferents capacitats que conformen el nostre municipi i que no marquen la diferència, sinó que sumen en la pluralitat de la nostra comunitat. Des de l’Ajuntament us convidem a conèixer els seus projectes!”

 
Des de l’Ajuntament d’Abrera agraïm la col·laboració de totes les entitats i famílies que ens donen tot el seu suport al llarg de la resta de l´any.

 

Manifest del Dia Internacional de les persones amb discapacitat

El 3 de desembre és el dia de les Persones amb discapacitat. Els usuaris i les usuàries del Taller Ocupacional de Can Comelles d’Esparreguera hem elaborat aquest manifest per exposar les nostres necessitats, els nostres desitjos, somnis... en definitiva ELS NOSTRES DRETS.

També, amb aquest manifest, donem l’oportunitat a que la resta de la societat pugui apropar-se a nosaltres i comprovar que les nostres peticions són les mateixes de qualsevol persona que vulgui tenir una vida plena i de qualitat.

Per començar, no ens agrada que quan es fa referència a nosaltres s’utilitzi la paraula “discapacitat”, perquè tots i totes tenim CAPACITATS. De la mateixa manera que tothom no sap fer-ho tot. Totes i tots som diferents.

  • Dret a tenir temps i der les coses sols/es i bé.
  • Dret a ser respectats i a tenir en compte les nostres opinions.
  • Dret a tenir la informació necessària per  poder exercir les nostres responsabilitats amb seguretat.
  • Dret a tenir un treball funcional i adequat a les nostres capacitats.
  • Dret a poder gaudir d’un oci adequat a les nostres necessitats i poder triar com volem ocupar el nostre temps de lleure.
  • Dret a espais sense barreres arquitectòniques per a facilitar la nostra autonomia.
  • Dret a accedir a pisos tutelats o residències i fer una vida independent dels nostres pares. Dret a tenir una parella i a crear una família.

 

Per acabar, volem fer-nos visibles i participar de forma activa a la societat per contribuir en el seu progrés.

Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat – 3 de desembre de 2020.

 

Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!

  •  Web abrera.cat
  • Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma
  • Youtube Ajuntament d'Abrera
  • Ràdio Abrera (107.9 fm i radioabrera.cat)
  • Aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.

 

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ

 


INFORMA'T

ACTUALITAT > Notícies